geen signaal

A

assie

Ik krijg geen signaal meer binnen. Gisteren nochtans nog wel, maar ik heb wat geprutst met het installeren van een 2e LNB en vandaag krijg ik geen signaal meer binnen. Volgens mij ligt het aan de kabel. Ik weet dat deze werkt ,want gisteren deed ie het. Wel is het zo dat diezelfde kabel het in het begin ook niet deed omdat die niet goed in de receiver zat. Ik heb echter al duizend keer de kabel derin en deruit gehaald, maar ik krijg nog steeds geen signaal.

Mijn vraag: is het mogelijk dat ik de coax kabel verkeerd steek in de LNB of receiver? Waar moet ik opletten als ik de kabel erin steek?

 
Misschien kun je even controleren of de f-connector nog wel goed op het kabeltje gedraaid is, of er misschien geen klein draadje kortsluiting maakt met de kern.

Maakt de mantel nog wel contact met de f-connector zelf, misschien krijgt de lnb geen massa.

Komt er wel spanning uit je ontvanger? heb je de coaxkabel al doorgemeten?

Maakt de kern van de coax wel goed contact in de lnb?

Je kan voor de zekerheid de kern in de f-connector een heel klein beetje opzij duwen voor de zekerheid.

Is de kern niet teveel geoxideerd?

Succes met storingzoeken! (mijn dagelijks werk )

 
Thx voor deze technische uitleg. Ik probeer er alvast iets mee te doen. Hopelijk kom ik eruit.

 
Tecnisch coax kabel probleem opgelost!

Ik had zowat alles fout gedaan wat je kan fout doen bij het snijden van de kabel. De signaaldraad was te lang, ik had geen massa, kortom het had nooit kunnen werken.

Thx

Assie

 
Succes met de hobby!!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan