Geen smaak meer

Bones

Addicted Member
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
66
Op de Overtoom loopt een man die er zeer teneergeslagen uitziet.

Hij gaat naar de dokter; liever was hij niet gegaan, want hij heeft de pest aan dokters.

Nu moet hij wel naar de dokter want hij heeft al 2 weken geen smaak meer; alles wat hij eet proeft hij niet meer.

Hij vindt dit ontzettend jammer want zijn zo geliefde broodje moksie metie -wat hij altijd koopt in de van Wou straat- kan hij ook niet meer proeven.

Hij dus naar de dokter.

Hij vertelt zijn probleem waarop de dokter zegt: "Man, was maar eerder gekomen, ik heb hier een uitstekend middel voor".

De dokter pakt uit zijn la een klein bruin pilletje, en zegt tegen de man: "hier moet je heel langzaam op zuigen".

Zo gezegd, zo gedaan.

Na 2 minuten zegt de man: "Maar dokter, dat is stront"!

Waarop de dokter zegt: "Smaak terug"!

Groetjes,

Bones

hahahaha eeeeeeeeeeeeekes :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

IIIEEEEKS... hebben ze dat ook al in pillenvorm? :biggrin:

By the way.... wat is een broodje Moksie Metie?

Broodje met diverse soorten vlees.

Groetjes,

Bones

Oh, klinkt lekker. Waar krijg je dat? Niet in de shoarmatheek lijkt me.

Is dat een Indisch gerecht of Surinaams of waar komt het oorspronkelijk vandaan?

Hoi BT

De woorden "Moksie Metie" zijn een verbastering van de Engelse taal

Moksie = mix

Metie = meat

Moksie Metie komt uit de Surinaamse keuken.

Groetjes,

Bones

Achter Moksie kan ik niet echt iets Engels uithalen, maar door het woord alleen al lag mijn vermoeden bij de Surinaamse keuken.

Volgens mij hebben we die helaas nog niet hier bij ons in Maastricht.:sad:

Is wel lekker hoor BT hoewel wij horloges hebben en een gemiddelde Surinamer de tijd, is hun keuken absoluut goed te doen .

Greetz

Wing

Ik heb hier in de buurt tijdens zo'n straatfeest ooit een kleinigheid Surinaams gehad en dat smaakte naar meer.:)

Dus vandaar dat ik het ook jammer vind dat er nog geen echt Surinaams restaurant of afhaalding hier ligt. Van de andere kant misschien ook logisch want er wonen hier slechts zeer weinige Surinaamse mensen.

In Amsterdam heb je echt van alles, Surinaams, Indonesisch, Turks, Noord-Afrikaans, noem maar op (ik heb zelfs een paar keer bij een Tibetaan gegeten);

Maar het lekkerst heb ik gegeten in Den Haag bij een Chinees in de Javastraat (ik weet niet of die nog bestaat, want ik heb het over mijn militairedienst-tijd, in 1979 was ik gelegerd op de Alkemadelaan in Den Haag en wij gingen graag naar die Chinees.

Och jongens, wat was dat lekker!

@BT

Ik heb in Maastricht ook heerlijk gegeten; ik had een keer een vriendin die woonde op de Capucijnengang (volgens mij was het een soort kraakpand).

We gingen naar de Veronicaboot en later naar de DJinn, voordat we gingen "slapen" gingen we altijd naar een soort shoarmatent die heette Sfinx, man, wat een porties! en lekker!

Zo zien jullie allemaal maar weer: ieder stadje heeft zijn eigen lekkere restaurants.

Groetjes,

Bones

Ahja, dat moet inderdaad lang geleden zijn. De Veronicaboot is er niet meer en de DJ'inn was voordien al weg. Maar Sphinx bestaat nog, alhoewel dat inmiddels ook al weer 2 of meer keren van eigenaar is gewisseld.

Maar wel nog altijd lekker.:biggrin:

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan