Geen SNR op de ene schotel.

4.) Oost en west limieten wissen.
Ik heb precies hetzelfde gehad toen ik mijn Stab-Italia had aangesloten op mijn Nokia D-box 9200s via DiSEqC 1.2.

Begrensingen gewist en hij deed het weer prima.

(ik heb die Stab-Italia nu aangesloten op de NanoXX/Vantage en werk nu via USALS)

Groetjes,

Bones

 
Ik weet dat het eventjes geleden is dat ik hier op terug kom, maar na wat gesprekken op de nieuwjaarsborrel, heb ik nu een idee wat het zijn kan met de clonebox.

Een te zwakke voeding.

Nou weet ik niet of het moeilijk is om er een zwaardere voeding in te doen, of om een ander systeem buiten aan de muur te gaan hangen wat niet meer draaibaar is, maar meerdere lnb's.

DRZ raadde mij een T-90 aan, maar daar komt ook nog een switch en dergelijke bij, maar mijn gedachte gaat meer uit naar een Technisat Multytenne.

Kortsamenvattend de vraag waar jullie voor zouden kiezen?

1: Een zwaardere voeding in de DM800HD.

2: Een T-90 met meerdere lnb's

3: Technisat Multytenne

4: Een aanpassing aan 1 van de 2 schotels die hier al hangen, wellicht de traix 88cm

Dit alles een beetje in de buurt van een €100,- tot €150,-.

 
Ik begin met je budget.

Want max 150,- is wat laag voor een T90 inclusief 4 á 5 LNB's en een geschikte DiSEqC switch.

Mogelijk heb je de diverse losse onderdelen nog ergens liggen, en bespaar je daar wat kosten mee.

Ook voor de Multytenne is het een wat optimistische inschatting van de kostprijs, hoewel daar alles in 1 pakket zit.

Is het voor enkel 1 ontvanger dan is het binnen die prijsrange te doen met de Multytenne, anders niet.

Ik kan me voorstellen dat nieuwere doosjes te kort komen om een motor aan te sturen, gezien het feit dat switches toch wel de overhand hebben zo langzamerhand.

Of je dit kunt oplossen door alleen een voeding te vervangen door een "zwaarder" type, is mij niet bekend.

Het is niet vanzelf zo dat als je meer stroom kunt aanbieden, er ook meer stroom door je apparatuur kan worden verwerkt.

Met andere woorden: de voeding van tuner naar LNB (en dus ook de motor) moet dit ook kunnen verwerken,nogmaals geen idee of dat zo is.

 
Dat van die T90 vwb het budget daar was ik al bang voor dat ik dat niet ging redden, vandaar dat ik afweek naar de Multytenne, die is er wel voor het budget wat ik aangeef.

Ik zou natuurlijk het liefste een T90 hebben met alles erop en eraan, ook een bijbehorende nieuwe mooie decoder, maar ik moet even roeien met de riemen die ik nu heb. ( Er zijn wat kosten aan de freggelgrot. ;) )

Ik zit even te wachten op een reactie van iemand waar ik van weet dat hij een Multytenne heeft, en wellicht dat ik daar even een bakkie ga doen om te zien hoe dat ding werkt.

Maar toch bedankt voor jou antwoord.

 
Zag net dat je een triax heb, zal ongeveer een 90 zijn aangezien je die ook op een motor heb zitten.

Je kunt kostentechnisch ook een multifeedhouder voor je triax pakken (ong 20€) twee lnb's (of 3) en een switch erbij en je bent voor tientje of 5/6 klaar.

gr

john

 
Voor de door sjonnie5 geopperde mogelijkheid zou ik gaan freggel1.

"Goeiekoper":biggrin: en je schakelt veel sneller naar andere satellieten.

Multispeed

 
Ik heb hier zelf een Multy hangen en ik ben hier minder tevreden mee dan mijn andere schotel.

Ik heb een triax 88cm, hier heb ik een adapter (multifeedhouder) opgezet met 4 LNB's daar heb ik een switch tussen.

Het werkt perfect met de ontvanger die ik heb (zelfde als jou)

Voordeel is o.a. de zap snelheid.

Wat het betreft het werken met de motor, kan het zijn dat hij een soort van timeout heeft met schakelen omdat de hd kanalen er langer over doen met opbouwen. Je zou even moeten kijken wat de box doet als je van sd kanalen schakelt naar sd.

Suc6

Mocht je nog vragen hebben ik hoor je.

:biggrin:

Nr.10

 
Hoi Freggel,

Ik ben het met Sjonnie5 eens, met jouw mogelijkheden zou ik voor een Multifeed opstelling gaan.

Mijn aanbod staat nog steeds, om je spul uit te richten met de apparatuur erbij kan je gelijk alles optimaal afstellen.

Is marktplaats geen optie voor een T90 zal toch wel iemand zijn die m kwijt wil.

Groetjes,

Wing

 
Deze week toch nog eens dat ding aangesloten, maar het draaibaar ging niet lukken dus ik denk dat ik dat opgeef met deze decoder.

Vandaag dus aan 1 van de schotels een duolnb gehangen om astra19,2 en 23,5 te ontvangen, en dat werkt perfect!

Nu nog even sparen voor nog meer koppen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan