geheugen van Dreambox

N

NPersijn

Is er een veilige mogelijkheid om bestanden van de dreambox te verwijderen om zo meer vrij geheugen te krijgen?
Wanneer ik nl via telnet het commando free ingeef heb ik met een beetje geluk 600 kb vrij.
De optie om een swap bestand aan te maken heeft geen goed resultaat. Wel eens waar meer geheugen, echter soms een stilstaand beeld doordat de hdd niet wil draaien. Bij wisselen van een zender begint de hdd op te starten en is het beeld weer ok.
De hdd zou toch geen invloed mogen hebben op het beeld?

Mijn schotel is goed uitgericht door een monteur, dus daar zou het stilstaand beeld niet aan mogen liggen.

Norman

En om het antwoord er even voor je uit te halen:

Originally posted by hemertje
daarom wordt er ook vaak gebruik gemaakt van de USB-stick om daar de swap op te plaatsen...

Ok bedankt voor de info

Komen mijn volgende 2 vragen.
Hoe maak ik dat de Dreambox de USB stick ziet?
Hoe maak ik een SWAP file van 128Mb op mijn 128Mb USB stick?

Op verschillende sites wordt beschreven hoe een swapfile aan te maken op een hdd. Echter op een USB stick heb ik nog niet gezien.

Norman

Ik ben een voorzichtig persoon die niet zomaar wat probeert, vandaar mijn vagen.

------------------------------Sjerom---------------------------------------
Type in telnet het volgende in voor de USB:

mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc (je USB wordt geformateerd) of

mkfs.ext3 /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 (afhankelijk van je type USB stick)

mount /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/disc /var/mnt/usb (voor het koppelen in de image)
---------------------------------einde Sjerom------------------------------

Wanneer ik bovenstaande uitvoer, heb ik dan mijn USB stick geformateerd? Zo, ja. Als ik een USB stick heb die geformateerd is in mijn PC, moet ik deze actie dan als nog doe?

Wat betreft het maken van een SWAP file.
Onderstaand is te zien waar de SWAP file komt. nl hdd/SWAP/swapfile. Hoe zit dat bij de USB stick?
Wordt dat dan USB/SWAP/swapfile?

#----begin init-bestand (/var/etc)----

#!/bin/sh

if [ -e /var/bin/emud ] ; then
/var/bin/emud
else
/bin/emud
fi

mkswap /hdd/SWAP/swapfile
swapon /hdd/SWAP/swapfile

exit 0

#----einde init-bestand (/var/etc)----

Norman

Het formatteren hoeft in principe niet te gebeuren. Maar als je toch op het punt staat het ongestraft te kunnen doen, grijp dan die kans. Oefening baart kunst. Bovendien weet je dan zeker dat je goed zit.
Originally posted by NPersijn
Hoe zit dat bij de USB stick? Wordt dat dan USB/SWAP/swapfile?
Yep, maar dan met die / ervoor, zoals in je init voorbeeld voor swap op harddisk staat.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan