Geluidskwaliteit ( English ac3 2.0 )

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Is dit stereo??? Volgens mij niet... :confused:

En English 5.1?

Hihihi...

"English" is geen kwaliteit of geluidsaanduiding ;) (Tis een taal) :biggrin:

AC3 speelt prima af in dvd spelers ;)
(en geen mono)

BiG_G zei:
Hihihi...

"English" is geen kwaliteit of geluidsaanduiding ;) (Tis een taal) :biggrin:

AC3 speelt prima af in dvd spelers ;)
(en geen mono)

Njaa ok? een beetje een domme vraag dan... :biggrin::biggrin::biggrin:.

Maar er is wel bioskoop geluid van te bakken blijkbaar, als ik in het menu de standaard instellingen die in mij dvd staan langs alle kanten verander, dan beginnen mijn rearspeakers een beetje geluid te vertonen, maar om het nu van sublieme kwaliteit te noemen???

Mischien dat hety aan de leeftijd ligt van de prologicset ligt hier, want hij is toch al weer zo'n jaar of 8 oud denk ik.... dvdspeler is geen dure maar wel een nieuwe!

Maar neem ik dan weer een dvd die wel 5.1 is, dan hoor ik met de instellingen die ik voor hetgeen in mijn vraag sta maar de helft van het geluid, en moet ik alles weer terug op de default instellingen zetten in mijn dvdspeler, om het betere geluid te hebben...

Dus volgens mij is dat AC3 toch van mindere kwaliteit dan het 5.1 geluid, want dat klinkt hier wel lekker, voortaan toch maar even opletten wat er bij de "torrent' allemaal voor info staat, want ik moet er wel goed geluid bij hebben zodat ik lekker mijn woonkamer uit kan bulderen. :jow:

Ja, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is AC3 een computerstandaard.

G

Als dat zo is, dan moet het toch ook weer om te zetten zijn, of is het zo dat men deze films en of bestanden via de pc afspeelt op de tv?

Waardoor dit wel het goede geluid geeft?

Jeemig... dat weet ik allemaal niet hoor... Ik heb niet eens een suround dinges...
Ik heb een peperdure stereo van 15 jaar oud (waar menig surounddingen nog een puntje aan kunnen zuigen)

G

AC3 is digitaal geluid. Home Cinema systemen kunnen hier mee omgaan.
Geluid gaat dan via een glasfiber naar het Home Cinema systeem.
Subwoofer, 3 front en 2 rear speakers.
Avensis

Big G,
volgens mij had jij het over een computer standaard.
Dat is het dus niet hoor.

AC-3

AC-3, also known as Dolby Digital, is a perceptual digital audio coding technique that reduces the amount of data needed to produce high-quality sound. Perceptual digital audio coding takes advantage of the fact that the human ear screens out a certain amount of sound that is perceived as noise. Reducing, eliminating, or masking this noise significantly reduces the amount of data that needs to be provided. Dolby Laboratories developed two other perceptual coding systems, AC-1 and AC-2. Building upon Dolby's two previous coding systems, AC-3 was the first coding system designed specifically for multichannel digital audio. AC-3 is the sound format for digital television (DTV), digital versatile discs (DVDs), high definition television (HDTV), and digital cable and satellite transmissions.
AC-3 is a 5.1 format, which means that it provides five full-bandwidth channels, front left, front right, center, surround left, and surround right. A low-frequency effect (LFE) channel is included for the sound needed for special effects and action sequences in movies. The LFE channel is one-tenth of the bandwidth of the other channels and is sometimes erroneously called the subwoofer channel. AC-3 also has a downmixing feature that ensures compatibility with devices that do not support the 5.1 format.

Avensis

BiG_G zei:
Ja, ik weet het niet zeker, maar volgens mij is AC3 een computerstandaard.

En iedereen die het wel zeker weet mag me verbeteren... ;)

Ik ben al jaren niet meer op de hoogte van sound in huis (auto weer wel). Ik ga me daar pas weer in verdiepen als ik het geld er voor over heb om dergelijke aanpassingen te doen... Dus een evenredig logisch iets is dat ik geen flauw idee heb, en ik kom soms wel wat tegen in deze trant, en dat maak ik er dus van uit...

En nu je het zegt, schiet me iets te binnen over AC/DC converters etc...

Naja, niet echt m'n intresse dus...

G

:biggrin:

Tja ik lees het nu wel me, maar kan een oudere prologic1 bioskoopset nu wel met dit geluid overweg?
Want bij mijn weten is het verschil tusen prologic1 en prologic2 ( en dts) dat bij 1 de rearkanalen mono zijn, en bij 2 stereo!

Dit kan dus volgens mij al een reden zijn dat bij mij de rearkanalen een raar geluid produceren...
Maar daar heb ik verder geen verstand van, zal eens met een dvdtje naar een witgoedzaak rijden, en daar eens in de nieuwste af laten spelen. Eens kijken wat het daar doet...

Want ik lees nu over dts, en hdtv, en volgens mij kan de procesor die in mijn stereoset zit niet overweg met AC3 dus?

Gaat dit nu ook weer een aanpassing worden?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan