Geluidsprobleem DM800HD

Je hebt het nu over brommen, terwijl je het eerder over ruis had.

Dat is een wezenlijk verschil.

Wanneer je brommen hoort, dan kun je eens kijken naar aardlussen.

Maar meestal hoor je wel wat brommerigs wanneer je via composiet (cvbs) kijkt.

Wanneer je ontvanger en tv dat begrijpen, kun je 'm beter op RGB zetten, krijg je nog betere beeldkwaliteit ook.

 
Ja ik schreef nu 1x bromt, maar het moet ruis zijn, want dat heb ik ook uitvoerig beschreven, kleine typo dus.;) Een aardingsprobleem is het derhalve helaas niet.

Overigens dat van CVBS was me bekend, als ik iets heb en het kan op RGB dan gaat ie ook op RGB. Just to be sure had ik CVBS ook even getest maar dan was het beeld ook nog eens minder en de ruis bleef.

Ik moet wel nog op een andere TV proberen, maar wegens een plots sterfgeval (moeder van beste vriend) is alles even op een laag pitje gekomen.

 
Als het probleem inmiddels opgelost is, dan is dit een "ter info"

Anders, doe er je voordeel mee.

Ik heb ditzelfde gehad bij een van de eerste DM8000 clones,

Hier was het op te lossen door een van de componenten op de voedingsprint een keer goed aan te drukken, weet nog niet exact welke het nu is.

Hierbij moest ik overigens goed opletten, omdat enkele componenten 220V leverden... rara hoe ik dat weet.

Dus maar beter het handvat van een geisoleerde schroevendraaier gebruiken.

Dus wellicht even in het voedingsgedeelte de soldeerverbindingen etc. geod controleren.

 
Quote:"rara hoe ik dat weet"

Nu maak je ons wel erg nieuwsgierig...Kunnen wij er nog iets van leren? :)

Dank voor je tip.Gr.George

 
JAzeker

Vooral geen componenten aanraken dan krijg je een opdonder van 220V

:piraat:

Haha

 
Hahaha, gelukkig is de mijne al een tijd zonder stroom, dus ik kan het gerust proberen met weinig 220v risico.:)

Het is dan wel een originele maar men wete maar nooit, misschien helpt het toch wel.

Bedankt voor de tip! (Y)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan