Gemini perikelen op de 7025 mbt intern kaartslot

7

7gewald

Hallo ik ben een newbie mbt tot de dreambox, dus petje af voor de mensen die er wel verstand van hebben.

Ik zit met het volgende probleem:

Gisteren heb ik me db 7025 geflasht en er de laatste gemini 4.00 er op gezet. Om nu de interne slots van me dreambox te kunnen gebruiken, zodat ik weer alle zenders van canal digitaal kan ontvangen, (gezien deze ergens in november een nieuwe codering voor bepaalde zenders heeft wat mijn CI-module niet prettig vindt, maar dat terzijde) heb ik daarna CCcam 2.0.11 geinstalleerd, gewoon via de computer gedownload en daarna met filezilla ge-ftp't in de \temp file. Daarna heb ik via de Blauwe knop deze geinstalleerd. Nu kan ik in gemini wel de verschillende slots selecteren, echter als ik mijn canal digitaal kaartje in 1 van de interne slots steekt, geeft die geen beeld meer, ook niet op de nederland 1,2 en 3. Het maakt niet uit of ik bij de instellingen automatische zoeken van de slots selecteer, of dat ik dit handmatig selecteer.

Nu de vragen heb ik het juiste programma gedownload?
En zo ja wat doe ik dan verkeerd?
Of moet ik een ander kaartje gaan halen bij canal digitaal?Heb nu een groen/grijs kaartje.

grt,

John 7gewald
 
Je moet de CCcam niet alleen downloaden maar ook activeren.
Ergens in het menu ( ik ken de Gemini structuur niet, gebruik zelf Nabilo) moet een mogelijkheid zijn om over te schakelen van Common interface naar CCcam
 
Als ik me niet vergis is dat net zoals bij de meeste images gewoon middels de blauwe knop, dan zit je in het emu menu bij Gemini, of het zou bij de 7025 ingrijpend verandert moeten zijn maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.
 
Ah bedankt voor de tips, maar de ccam was al geactiveerd (automatisch) alleen dient dus de kaart op zijn kop erin ipv met de chip naar boven...................dat was me even ontschoten.......
 
Ehmz.... ja da's inderdaad ook wel handig.:biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan