Gescheiden inzameling van plastic

Bones

Addicted Member
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
66
Ik kreeg laatst een pakket in de brievenbus met een hele hoop plastic vuilnis-zakken er in, waar een oranje poppetje op staat genaamd "plastic Heroes".

De bedoeling is dat onze gemeente minder plastic gebruikt, en als we toch plastic gebruiken, dat we dan de lege plastic verpakking in zo'n zak gooien.

Dit is een actie van de regering.

Zie link: http://plasticheroes.nl/

Wat ik tegenstrijdig vind is dat de regering heeft besloten om steeds minder tabak in mijn pakje shag te douwen; eerst was het 50 gram, daarna werd het 45 gram en nu is het 42,5 gram.

Het gevolg is dat ik veel meer lege plastic pakjes shag in de vuilnisbak moet gooien; want ik ga echt niet minder roken.

Ik snap het niet.:)

Ik heb dus al die plastic Heroes zakken gewoon in de normale vuilniszak gegooid.

Groetjes,

Bones

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is wel zo ongeveer de geijkte reactie van de iets oudere inwoner van NL die die pakktjes ontvangt.

Op je grief over de shag na dan.

Als niet roker heb ik geen idee hoe dat gegaan is met die pakjes shag.

Maar ik kan me voorstellen dat het gewoon een prijsverhoging is, en ik weet niet of dat van de fabrikant of van de regering is.

In onze gemeente hebben we die plastic heroes zakken al driekwart jaar.

In onze gemeente betaal je ook per keer dat de vuilnisbak geleegd word.

Voor de plastic heroes, moest mijn vuilnisbak elke 2-3 weken wel geleegd worden.

Sinds de plastic heroes, is dat om de 5 à 6 weken.

Voor mij genoeg reden om het afval te scheiden in ieder geval.

Let er maar eens op hoeveel plastic zooi je in huis haalt (das ook een deel van het doel).

Zelfs de onzin folder troep zit tegenswoordigs al in plastic.

Zelfs de onzin folder troep zit tegenswoordigs al in plastic.
Ik neem aan dat je daarmee de reklamefolders bedoeld? Dat vind ik prima, dan wordt het ook niet nat en met een nee/nee of nee/ja sticker op de bus heb je er geen last van.

Verder wordt er bij die folders milieuvriendelijk plastic gebruikt. Ik mag die bijv. ook gewoon bij het oud papier kiepen op het milieuterrein.

Het ophalen van vuil gaat in elke gemeente weer anders. Mijn zus betaald per gewicht voor de groene bak. Wij betalen nog een vaste vergoeding aan de Gemeente daar zit o.a. ook de groenbak in.

Vuilniszakken moeten wij kopen en die kosten iets van 12 euro voor 10 stuks van 50 liter als ik me niet vergis. Om de week is de groenbak en de andere week de vuilniszakken aan de beurt.

Plastic flessen en blik zijn wij sinds kort apart aan het houden om wat geld te besparen aan die zakken. Dat werkt alleen moeten we dan wel zelf naar een milieuperron hier in de buurt een of twee keer per week om de plastic rommel en blikken weg te gooien.

Het plastic betreft overigens daarbij vrijwel uitsluitend flessen en flacons.

Anders plastic gebruiken we bijna niet. Dat inzamelen scheelt ons op 14 dagen tijd dan ongeveer 1,5 a 2 zakken vuilnis.

Niet te hard zeggen anders gaat men dat weer verplichten en moeten we weer "milieuperron toeslag" en andere onzinnigheid betalen.

Niet te hard zeggen anders gaat men dat weer verplichten en moeten we weer "milieuperron toeslag" en andere onzinnigheid betalen.
Hij is leuk!:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:35 uur ----------

Dit is wel zo ongeveer de geijkte reactie van de iets oudere inwoner van NL die die pakktjes ontvangt.
Tja, klopt wel MAS3, ik ben al 51.:biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:

Groetjes,

Bones

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan