Gezocht: lime "Your love" ?

klik

tracklist

Paysano - Rod Temperton Megamix
Intro (Rod Temperton Interview), Michael Jackson - Off The Wall, Heatwave - Boogie Nights, Donna Summer - Love Is In Control (Finger On The Trigger), Herbie Hancock - Lite Me Up!, Quincy Jones - Razzamatazz, The Brothers Johnson - Stomp, Quincy Jones - Turn On The Action, Michael Jackson - Burn This Disco Out, The Brothers Johnson - Light Up The Night, Heatwave - Ain't No Halfsteppin', Rufus & Chaka Khan - Live In Me, George Benson - Give Me The Night, Rufus & Chaka Khan - Masterjam, The Brothers Johnson - The Real Thing, The Brothers Johnson - This Had To Be, Michael Jackson - Thriller.

jack zei:
Kan je gewoon via je versterker naar je pc laten lopen en dan welk programma om dat weer te rippen en om te zetten naar een mp3 file.
.

Als dat je vraag is, is het antwoord ja.
Opnemen kan met Nero of met Easy CD van Roxio en (het beste vind ik, maar ook bij Abbey Road) is Sound Forge van Sony.
Kan je ruis etc. bij bandjes wegfilteren en bij platen tikken, rumble etc..

@ MR. Sky
De vraag is dus hoe neem je dat op,, versterker naar de pc.

1. welke ingang?
2. hoe neem je dat op , met welk programma
3. En heb je nog bepaalde kaart in je pc daarvoor nodig of maakt dat niet uit.

1 Je sluit de versterker aan op de ingang van je geluidskaart (line-in, da's meestal de blauwe stekkeringang)
De uitgang van de koptelefoon van de versterker voldoet al prima; je kan ook bij uitgebreidere versterkers aan de achterkant 'n uitgang gebruiken; kan je de koptelefoon blijven gebruiken.
Als je geen versterker hebt, zijn er apparaatjes te koop die je tussen je pickup en de geluidskaart aansluit, maar ja, dat kost weer extra geld.

2 Dat heb ik toch al hierboven vermeld.

3 Alleen 'n geluidskaart is voldoende.
Als je het opgenomen geluid wilt ontdoen van tikken, krassen, rumble is 'n goede (losse) geluidskaart onontbeerlijk.
Want als je 'n tik weghaalt, haal je ook 'n stukkie muziek weg.
Hoe beter de geluidskaart; hoe mooier (beter) het effect zal zijn.
Wil je alles laten zoals het is opgenomen, dan is sound on board al voldoende.

[SIZE=-8]reden van edit lees hier[/SIZE]

Mucho gracias MR Blue Sky.

Dan van de week effe ergens een pick up op de kop tikken,, mag geen probleem zijn :)

Inmiddels effe iemand gebeld die heeft nog wel een kabeltje voor mij voor van de koptelefoon naar pc aansluiting want die heb ik zelf niet.

Dan van de week effe gaan klooien,, begin wel effe met Nero,, want weet niet hoe je dat precies doet,, maar daar kom ik wel uit , hoop ik :)

In ieder geval bedankt voor de uitleg.

Ik heb hier nog een aantal pick-ups staan, en een zolder met 12" dus, er is werk aan de winkel. :biggrin:
Eens kijken of het via een mengpaneel ook wil gaan werken...

Je moet ook nog in je config.scherm bij geluiden - geavenceerd- kijken of d'r geen vinkjes staan bij dempen.
Anders hoor jij en je computer niets.
Kan ook via je luidsprekertje in je taakbalk(als je die er tenminste tussen heb staan)
Met de schuif kun je het opname- en afspeelniveau regelen.
Je mag absoluut g??n seconde te hard opnemen, want dat doet echt pijn aan je oren.
Er is niets erger dan elektronische vervorming.

Zo na een oproepje hier op m,ijn werk inmiddels al 2 pick ups gevonden :)

Maar Freggel,, laat effe weten of het ook goed werkt via een mengpaneel,, want heb hier ook alles via mengpaneel lopen,, zelfs geluid van mijn dream enzo :)

Dus als pick up naar mengpaneel gaat hoe dan verder naar pc,, als dat tenminste mogelijk is,, anders doe ik het wel gewoon via de versterker.

Dan zul je het volgens mij zonder versterker moeten doen...

Ik moet eventjes denken hoe het weer ging met mijn versterker, maar volgens mij moet je de uitgang daarvan naar de pc doen, de ingang aldaar...

Op het mengpaneel de pickups en andere randapparatuur...

En als je eventueel nog beter geluid wilt hebben dan wat er uit je pc komt, dan gebruik je de uitgangen waar nu de luidsprekers van de pc aan zitten die je dan naar de versterker in stuurt, en daar hang je dan weer de speakers aan.

Althans zo zou ik het als eerste proberen aan te sluiten. ;)

Ik ga het deze week als een gaatje vrij kan vinden eens proberen. ;)

je kunt gewoon de line uitgang van het mengpaneel aansluiten op de ingang van je geluidskaart.

gr blokker

Dat bedoel ik ook, maar het is wellicht niet duidelijk geschreven. :biggrin:

een goed edit programma waar je ook de tikken uit de plaat kan krijgen is Coo edit pro dit is eigenlijk gewoon het beste programma Magix is leuk maar is toch niet goed genoeg.

Ik ben op al een poosje op zoek naar een onbekend nummer (ik kan niet op de tekst en de uitvoerende komen) maar het begint met iets van.

Do dada do dada do dadadada dddddddmmmmm (of zoiets) Het is een mannenstem die zo begint.
Je hoort het soms ook bij een intro op tv bij een van de kids zenders.

Het is niet van de police maar ik dacht van kraftwerk ofzo.

Iemand een idee???

;)
Nr.10

Shit nou zit ik de hele tijd,, doe doe da da di di da da lol

Kan dat nummer wel,, maar weet je zeker dat het niet van THe Police is.

Message in a Bottle of zoiets.

Ik hoorde gisteren toevallig dat je dan het nummer moet uitzingen. Dan is het liedje weer uit je hoofd, doe je dit niet dan blijft het refein in e hoofd zitten.

Suc6

;)
Nr.10

Nummer10 zei:
Do dada do dada do dadadada dddddddmmmmm (of zoiets) Het is een mannenstem die zo begint.
Je hoort het soms ook bij een intro op tv bij een van de kids zenders.

DA DA DA, die misschien?

Lekker!!!!!! :jow::jow::jow:

Het inderdaad George Kranz met Din daa daa.

En zo kom ik weer een beetje met beide benen op de grond.

;)
Nr.10

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan