gezocht: tun.ko voor nslu2 (2.6.27.8 kernel, sugos5be)

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.251
Waarderingsscore
43
Punten
48
Leeftijd
121
We willen op een nslu2 openvpn installeren maar er ontbreekt de kernel-module tun.ko
Er zit als OS op: slugos5be en de kernel is versie 2.6.27.8

Wie weet waar we die kunnen downloaden en probleemloos gebruiken gelet op de in gebruik zijnde kernel en OS.
 
Ik had iets gelezen dat zou kunnen helpen.
Mogelijk is bij de SlugOS de busybox cron geinstalleerd.
Die zou je moeten de-installeren, en dan de echte cron erop.

Grtz.
 
Dank voor de reactie, killroy.
Als we de help-functie van crond oproepen zien we inderdaad dat die van busybox is.
De vraag is waar we een andere (niet buxybox versie dus) vandaan halen en bovendien begrijpen we niet wat dat met de foutmelding die wij krijgen te maken heeft want ook met een andere crond blijft het feit toch dat de moduel twisted-web2 niet aanwezig is en dus ook niet wordt gevonden.
 
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat files meestal in een package komen.
In de vorm van een tarball of ipkg of rpm, die je moet installeren.
En dat het ook wel met tun.ko het geval zou zijn.

In elk geval had ik in de vlugigheid ergens gelezen dat bij slugos en/of nslu2 die tun.ko ontbrak.
Dat probeerde men op te lossen door een fake tun.ko folder en file te maken.
Ik weet helaas niet weer precies waar dat was, en of er iets anders was.

Een andere site ging meen ik over het installeren van slugos, waar ze het ook hadden over cron enzo.
Het is dus zaak om een tarball of datgene wat bij jou geldt te vinden waar tun.ko inzit.
In een tarball, ipkg of rpm kun je kijken wat erin zit zoals jullie weten.

Grtz.
 
dank killroy. We hebben ons rot gezocht naar een package waar tun.ko inzit maar helaas.
Fake tun.ko maken willen we niet want dat is volgens ons niet de juiste methode en tun.ko heeft toch met tuner te maken en wie weet wat er door dat fake gedoe allemaal voor bijwerkingen kunnen optreden.
 
Mooi bedankt. We hebben die module gedownload en getracht te installeren. Hij staat keurig op de harde schijf maar installeren geeft foutmelding helaas. Pfffffff wat een gedoe zeg.

root@myserver:/var/volatile/tmp# wget http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/s...l-module-tun_2.6.27.8+svnr1085-r3_nslu2be.ipk
Connecting to ipkg.nslu2-linux.org (140.211.169.169:80)
kernel-module-tun_2. 100% |********************************************************************************************************************************| 8094 --:--:-- ETA

root@myserver:/var/volatile/tmp# ipkg install kernel-module-tun_2.6.27.8+svnr1085-r3_nslu2be.ipk
Clearing state_want and state_flag for pkg=kernel-module-tun (arch_priority=0 flag=16 want=2)
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.
Collected errors:
Cannot find package kernel-module-tun.
Check the spelling or perhaps run 'ipkg update'

root@myserver:/var/volatile/tmp#
 
Ja, wat een gedoe!

Maar ik heb in de howto gelezen dat je foutmeldingen kunt negeren, en dat ook ergens anders gelezen.
Heb je overigens ook het files command geprobeerd om te zien wat erin zit.
Verders gewoon kijken wat er gebeurt als je de openvpn procedure volgt op de howto pagina.

Ik gebruik die ipkg verder ook nooit omdat suse dat ook niet doet.

Grtz.
 
foutmelding genegeerd en openvpn opgestart maar dan krijgen we weer de melding dan insmod tun.o niet gevonden kan worden.
 
Doet het ipkg command files niets?

En wat doet het commando modprobe tun ?

Voorzover ik begrijp gebruikt openvpn de tun module om een virtuele netwerk interface te creeren.

Grtz.
 
Dan krijgen we een fatale melding dat de module tun niet gevonden is
 
Dan weet ik het ook niet meer!
Het zou toch echt de juiste versie package moeten zijn.

Er zijn op de site nog meer te vinden zoals:
kernel-module-tun_2.6.27.8+svnr1089-r2_nslu2be.ipk
kernel-module-tun_2.6.27.8+svnr1085-r3_nslu2le.ipk

Maar ik kan me niet voorstellen dat die iets anders zouden doen.

Grtz.
 
De laatste had je toch al doorgegeven. De eerste hebben we ook geprobeerd en zoals je al aangaf doet die hetzelfde helaas. Jammer dat we geen openvpn kunnen installeren dan. muuta-server installeren ging ook al niet vanwege ontbreken van twisted-web2 module.
Desondanks bedankt voor je inspanningen voor ons.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan