giet ut oan?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.177
Waarderingsscore
576
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben toch eens benieuwd of we dit jaar de "tocht der tochten" weer eens gaan krijgen?

Want "Tumme" wat is het koud op dit moment!
 
kijk op buienradar en dan 14 dagen vooruit , sorry geen tocht voorlopig,
 
Jamaar, als ze toch een beetje hun best doen met de huidige en de verwachte vorst?

Is het meer de massa mensen die ze niet meer weten te plaatsen?
 
nou ik denk eerder organisatorisch probleem, dit valt niet te regelen in 10 dagen.

En met een beetje sneeuw op de rails is de NS niet meer in staat reizigers (toeschouwers) te vervoeren.
 
Nouja, ik weet het niet?

Een goede organisatie, en zeker de "Elfsteden" heeft toch een goed draaiboek klaarliggen?

Ik mag aannemen dat als er ooit nog een tocht komt, of als men het wil, dat dit op korte termijn geregeld kan worden?

Het lijkt mij stug dat de sluizen een paar dagen geleden dichtgedaan zijn omdat met de waterkanten wil sparen???
 
Ho Ho we hebben eerst nog de noorder rond rit.
Die start in Baflo.
Je mag ook mee doen hoor freggel.
 
Janblues;220759 zei:
Ho Ho we hebben eerst nog de noorder rond rit.
Die start in Baflo.

Daar heb ik ook nog een kruisje van. 150 Km :)
Starten vanuit die grote loodsen in Baflo
 
Rayonhoofden Friesland komen maandag bijeen .

MISCHIEN TOCH
 
Op NOS teletekst staat dat de 22 rayonhoofden vanavond al bijeen komen. ;)
 
Ik heb het gelezen Big-Henk, maar er komen al problemen om de hoek, en dat is met name de sneeuwval.

Het zou mooi zijn als het weer eens een keer doorgaat.
 
Het is heerlijk schaatsweer op het moment. Vanmorgen lekker in het zonnetje aan het schaatsen geweest. Maar als ik nu mijn benen voel zit er geen Elfstedentocht in voor mij.
 
Weten jullie waarom de Nederlanders het zo leuk vinden om te schaatsen op natuur ijs????

Dat is gratis...........:biggrin:
 
YES ga vandaag ook een toch van 25KM rijden in giethoorn,ben echte fries

Zodra ijs ligt worden wij gek
 
Nee het gaat niet door ik zie het niet gebeuren het ijs is veel te dun
Wat nou opwarming van de aarde het is bere koud.

Veel schaatsplezier ehhhhh ik niet kan niet schaatsen.
 
Bestuur Noorderrondrit dinsdag bijeen
deel dit artikel via 0 1 share0
tags AppingedamBafloElfstedentochtGarmerwoldenatuurijsNoorderrondritschaatswedstrijdZoutkamp

APPINGEDAM/BAFLO ? Het bestuur van de Noorderrondrit komt dinsdag bij elkaar om te bekijken hoe het parcours er bij ligt. Net als bij de Elfstedentocht zitten er in het parcours een aantal knelpunten.

De Noorder Rondrit is na de Elfstedentocht de grootste natuurijsschaatswedstrijd ter wereld. Op het Slochterdiep, de bottleneck tot dusver, ligt nog maar8 centimeterijs

In 1997, ook het jaar van de laatste Elfstedentocht, werd de tocht voor het laatst verreden. De wedstrijd gaat over een afstand van150 kilometer. Het parcours, met start in Baflo, voert door het hele noorden van de provincie Groningen, van Zoutkamp tot Appingedam en Garmerwolde.
 
Ik hoop van wel, maar denk dat het niet doorgaat.
Voor zo'n hoeveel mensen mag je geen risico lopen, het ijs moet dan gewoon overal van goede kwaliteit zijn.
Maar misschien in maart nog een herkansing.
 
Niet alleen het Slochterdiep is een bottleneck. Zuid-west Friesland ook.
Stavoren, Lutz, Balk en Slotermeer is nog lang niet dik genoeg, in een van die plaatsen zakte vanmiddag zelfs nog een sneeuwschuiver door het ijs. Met name het Slotermeer ook is maar 8 cm of weiniger op grote stukken.
Was toevallig vanmiddag een stukje over bij RTL Nieuws.

Met met de vriestemperaturen is er nog best kans dat dit nog goed komt.
 
Ik vrees ook dat het niet goed meer komt.

Er wordt nu volop gepraat wat de volle maan gaat doen, en dat is wat men nu even niet weet, gaat het goed dan blijft het vriezen, maar dan moet het wel strenge vorst zijn, want bij min 5 groeit het ijs niet.

Ik ben hier te makkelijk geneigd om naar het weer in Belgi? te kijken, want de Noorderkempen (pagina 306 ) geeft voor ons hier de juiste voorspelling.
 
BT.. Slochterdiep hoort bij de route van de Noorder Rondrit die in de provincie Groningen geschaatst word, waarvan de toertocht over afstanden van 75 en 150 Km. De wedstrijd vooraf aan de toertocht over de gehele 150 Km

Ik ben ook bang dat de Elfstedentocht niet door gaat, gezien de zwakke punten daar in zuid en zuid west Friesland.
En als je de vooruitzicht ziet, gaat na volgend weekend waarschijnlijk toch overdag boven nul uitkomen en deze week redden ze het niet.

Ik zag net in het nieuws dat het bestuur de Elfstedentocht het liefst niet op zondag laat door gaan, i.v.b met mensen die op zondag dit niet zien zitten. Maar als het echt niet anders kan zij de voorzitter dan rijden we hem op zondag, zij hij.
Dat is volgens mij ook de laatste kans, op zondag qua vorst.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan