giet ut oan?

Henk, ik weet het niet hoor, de laatste 3 jaar hebben we volgens mij toch behoorlijk wat vorst gehad?

Is de mensenmassa te groot aan het worden?
 
Als je naar de laatste paar gereden Elfstendentochten kijkt, ja dan word de mensen massa langs de kant en op het ijs telkens groter.
Maar dat is ook doordat de media er een enorm spektakel van maakt en dat er telkens zoveel jaren tussen zit.
Als je kijkt naar vroegere jaren toen de televisie nog niet zo mobiel was, toen was het ook niet zo'n gevaar natuurlijk.
Plus dat de vereniging in die tijden lang zo groot niet was als nu.
Je kan nu niet eens meer zomaar lid van de Elfsteden vereniging worden.
Want de oude generatie blijven ook hun lidmaatschap aanhouden.

Ik snap dat ze niet overal langs de route de mensen beschermen kunnen en van het ijs kunnen weren, maar toch zouden ze op de drukste punten er voor kunnen zorgen dat het publiek niet op het ijs komt dacht ik.
Ze konden immer ook in 1963 de rijders van het ijs plukken met hulp van het leger.
Zie de film De Hel van '63 maar eens, zo is het destijds ook gebeurt.
Tja en dun of bros ijs is en blijft natuurlijk gevaarlijk, vooral omdat het eerste stuk in juist in dat gebied waar het slecht ijs ligt, nog in donker gereden moet worden.
Dat risico is voor zo'n grote organisatie te groot denk ik, want er hoeft maar dit fout te gaan en dan is het rep en roer natuurlijk en dan word er meteen gediscuteerd dat het niet had mogen gebeuren etc.
Want dat kunnen wij Nederlanders ook goed, zeuren dat het door moet gaan, maar als het fout gaat dan staan we ook weer vooraan te blaffen dat ze alles fout hebben gedaan. ;)
 
Gaat niet worden denk ik, volgens Piet Paulusma komt na zondag de dooi aanval.
Kan natuurlijk ook zoals in het verleden een dip zijn een tijdelijke dooi aanval en daarna weer vorst, misschien dat dan het ijs ook van betere kwaliteit word, even dooi. krijg je er een mooi water laagje op.
 
Laten we hopen dat de Noorder rondrit wel nog doorgang kan vinden als de Elfstedentoch niet meer gaat lukken! Hebben we tenminste nog iets.
 
Ik denk dat het zondag wel door gaat
 
Morgen word het leger ingezet, om de mogelijke bypass route schoon te maken van sneeuw.
Nu groeit de hoop toch weer een beetje ;)
 
Er wordt in elk geval een stukje omgelegd om Balk te kunnen omzeilen.
De hoop groeit!
 
Giet voorlopig net oan dus...
 
Ze zeggen:

It ken n?t.

Maar wat ze daar nou mee bedoelen ??
 
Het tegenovergestelde als dat ze daar in Brabant en elders mee bedoelen neem ik aan.;)
Friezen zijn aardige mensen maar met soms een strange betekenis in hun taal.:?
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan