Gigablue 4k trio tijd klopt niet

edbe

Sr. Member
Lid sinds
12 okt 2009
Berichten
300
Waarderingsscore
55
Punten
28
Locatie
🌍
op mijn gigablue trio ontvanger loopt de tijd 40 minuten voor,
bij de instellingen krijg ik hem niet goed gezet.
wat kan ik eraan doen ?

 
Meestal als de tijd niet goed is, dan het je of geen internet verbinding, of het apparaat is ingesteld op een andere regio. 

Kijk daar eens naar.

 
Dat scheelt dan over het algemeen 1 uur, geen 40 minuten, dat is wel apart.

Internet zou echter wel van belang kunnen zijn, maar dat ligt er ook aan welke software je er op hebt zitten.

Met OpenATV software kun je zelf een NTP server instellen, echter daarvoor moet je ontvanger met internet verbonden zijn.

Zonder internet zou normaliter de juiste tijd via de satelliet meegegeven moeten worden en op basis daarvan goed moeten staan.

Welke firmware heb je er op?

 
NTP time is ook via de OpenPLi feeds te installeren maar even los van dat is het wel vreemd dat de tijd niet goed wil lopen.

Soms. kan het zijn dat de FP (front processor) niet in de pas wil open, in dat geval kan je proberen de box even volledig af te sluiten en spanningsloos te maken, even de steker van de adapter eruit en op de powerknop op de box drukken om de laatste restspanning er uit te halen.

Druk vervolgens na een minuut de adapter er weer in en start de box weer op, in principe start die nu op met de datum op 1 januari 1970 (Unix start tijd) en zal die na een lock op een transponder de tijd moeten overnemen.

 
Meestal is de enige manier om de tijd weer goed te krijgen:

- zet je ontvanger op een zender als Das Erste of ZDF

- sla je instellingen op

- haal de stroom van je ontvanger (via aan/uit knop) zonder netjes af te sluiten

- start je ontvanger na een halve minuut weer

Nu zou de aangegeven tijd weer moeten kloppen.

 
thx Andraes het is nu veholpen 

 
vergeten bij te zetten,

heb de box voorzien van een nieuwere image van OA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan