glasvezel

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.518
Waarderingsscore
647
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Hoera na een jaar op Caiway kabel 120Mb/12Mb gezeten tegen een schappelijk overstapprijsje van 35 euro/mnd omdat Almelo Ziggo de deur uitgeschopt had vanwege geen glasvezelaanbod ben ik nu overgestapt naar glasvezel.

Hoofdreden glasvezel totaalpakket Internet  250Mb/250Mb TV en telefonie kost 54?/mnd en kabel Internet 120Mb/12Mb Tv en telefonie 58?. (aanbod eerste 2 maanden 34 ? pik ik ook nog even mee.

Kabel modem vervangen door glasvezelmodem  telefoon aansluiten op glasvezelmodem klaar!!
TV blijft gewoon leverbaar op de kabel alleen als ik interactieve TV zou willen moet er een kabel bijgetrokken worden van actieve player naar het glasvezelmodem.

Joepie wat een boost in snelheid  :mad:
Oude laptop met 100Mb Lan poort werkt idd perfect met vaste kabel maar ook geen bit meer dan 100Mb up en 80Mb down.

Dan de test met Wi-Fi ook een oud kaartje protocol 802.11n maximale download/upload 120Mb/80Mb geweldig  een hele vooruitgang van 120Mb/12Mb op de kabel naar 120Mb/80Mb glasvezel

6-7 keer sneller uploaden dat is al een hele vooruitgang. :rolleyes:

En dat met een hightech router Asus rt-AC87U die gespect is op 1750Mb.

Goed de volgende stap getest, bij onze Chinese vrienden een USB3 netwerk stick gekocht 15$ inclusief bezorgen, type Comfast 1200Mbs protocol 802.11ac
In principe voor USB 3 maar die heb ik niet en deze stick in een USB poort gestoken

Voila speedtest download 212Mb en upload 80-85Mb

Dus met mijn oude laptop haal ik op een haarna de beloofde 250Mb download

Maar ik begrijp niet waarom de upload blijft hangen op 85Mb , heeft dit iets te maken met de USB poort die wel snel kan downloaden maar niet snel kan uploaden of moet ik ergens iets instellen.

Misschien wordt het toch tijd mijn 7 jaar oude compaq presario Q71  te vervangen door een verse laptop die de laatste hardware heeft. 1Gb lanpoort en een 802.11ac Wifi netwerkkaart


 
Mazzelpik.
 
Is nog een beetje langzaam he. Hebben ze bij jullie geen Tweakdsl? Daar had je namelijk voor hetzelfde geld 1 Gbit up en downstream gehad. In Enschede zitten die in elk geval wel.:)

V.w.b. de upload vind ik het wel wat raar want bij USB is het normaliter zo dat de leessnelheid (dus uploaden) sneller is dan de schrijfsnelheid (downloaden).
Maar het zou toch zomaar aan die wifi stick kunnen liggen.
 
Klopt dat van tweak maar jij kent almelo nog niet die hebben uitgedokterd welke aanbieders toegelaten worden.
En dat wordt weer opgedrongen door de rabo die groot aandeelhouder is.

Tweak opereert niet in Almelo
 
Caiway als kabel is ons gewoon door de strot gedrukt. Tijdens het aanleggen van de glasvezel kon gekozen worden uit of caiway via kabel of adsl.
Maar ik ben overtuigd dat de snelheden van glas van iedere aanbieder automatisch omhoog gaan. Net als bij Ziggo gaat om het half jaar de snelheid omhoog.

Op dit moment is 250Mb voor mij genoeg en kan ik alvast gaan sparen voor een oplaptop.

En zeg zelf bij 1000Mbs loopt alles tegen het maximum aan
Lanpoorten naar 10Gb switchen naar 10Gb routers idem Wi-Fi naar ander protocol kortom een flinke investering. Maar het gaat gebeuren dat is zeker.
 
@The Matrix: Dat is oneerlijke concurrentie. Ik hoop dat hier ook eens iemand een rechtszaak tegen begint, zodat alle glasvezel providers ook op alle glasvezelnetwerken kunnen mee doen. Dat zal er geheid eens van gaan komen.

Overigens ben ik er ook van overtuigt dat die snelheden wel omhoog gaan, alhoewel het momenteel weinig zin heeft om hoger te gaan dan 1 GB gezien de meeste thuis apparatuur dat toch al nauwelijks aan kan.
En laten we eerlijk zijn, 250 Mb is inderdaad zo'n snelheid dat je er meer als genoeg aan hebt. Sterker nog, erg veel webservers hangen ook nog gewoon aan een 100 Mbit aansluiting. Simpelweg omdat vervanging veel geld kost en als men even wacht kan men geljik over naar 10 GBit apparatuur die nu ook verkrijgbaar is maar nog erg duur.

Wij in Maastricht lopen nog achter, na jaren soebatten nog steeds geen glasvezelnetwerk voor de inwoners, terwijl omringende dorpen dat wel al hebben. :(
 
:klappen: Wij hier in Leeuwarden zitten ook lekker op 1000 up en 1000 down g bij Tweak..ja ook de "boeren"hebben al glasvezel  :klappen: :klappen:
 
Dat is dan heel mooi. Maar nu ben ik wel benieuwd wat jouw snelheden zijn met up en downloaden.. Zowel met vaste kabel als wifi
 
Bedraad haal ik hier met download dit moment 521.53 Mbps Upload 753.05 Mbps
Wifi blijft daar maar bitter weinig van over maar heeft ongetwijfeld ook te maken met de afstand van modem en op 2,4 Ghz
Zal later vandaag eens proberen op 5 Ghz

13.21 Mbps  9.60 Mbps...test gedaan op site van Ziggo trouwens
 
Mocht je een Fritzbox gebruiken kun je beter bij speedtest.net gaan testen. Om een of andere reden willen Fritzboxen niet goed omgaan met snelheidstesten op https sites.
 
Geen Frtizbox hier...origineel Zyxel modem geleverd bij Tweak..vandaar naar een Asus die het verdeeld over diverse objecten en naar de buren die mee surfen op de 1000 mb..gedeelde kosten ..490 Mbps  496 Mbps deze morgen bedraad via speednet

 
Zijn hoe dan ook erg leuke snelheden. :)
 
Beetje jammer dat ze dat nog niet hebben in de Randstad.

Klinkt erg lekker zo'n snelheid.

Weet nog dat ik blij was met een 24k4 en helemaal gekwerd datik naar ISDN ging.
Een mp3 van 4 mb in een kwartier. Man ik kon de hele top40 binnen halen.
En nu wil ik films kijken, waarom nog films downloaden?

We zijn verwent maar we willen nog meer.(ik ook)
 
Weet nog dat ik blij was met een 24k4
Je bedoeld 14k4 of 28k8. :)
Ja dat waren nog eens tijden. Maar het meeste heb ik nog genoten van de overgang van 2400 baud naar 14k4, dju wat een verschil.
Daarna naar 28k8. Het 56K modem heb ik niet meer hoeven meemaken, toen hadden we hier al ISDN liggen.:biggrin:
 
Je hebt gelijk BT.    14k4

Man je was al blij met de beroemde piepjes/ruis.
Voor die tijd had een radioprogramma wat die piepjes/ruis uitzond en als je  dat op tape zetten dan kon je msx computer er opeens een programma uit toveren.

Geloof dat ik oud word. De kids weten niet eens wat een walkman is.

 
Wat te denken van de mijn eerste computer commodore64 met cassette recorder en een telefoon adapter waarmee je van , geen idee meerbhoe dat heet iets met BS, kon je lid van worden en spelletjes downloaden als je geluk had lukte het na tien keer. En de hcc dagen tering druk en het advies om met openbaar vervoer te gaan omdat Utrecht vol liep.
 
dat heet iets met BS,
Bijna, slechts 1 lettertje verschil. Dat was een BBS (Bulletin Board System). Zoiets heb ik dus ook gehad vanaf ik een pc had met 2400 baud modem.
Aangezien er zo vaak dan een verbinding is, kon ik op een gegeven moment toen ik 'n 28k8 had precies vertellen of er een 2400, 9600, 14k4 of 28k8 verbinding werd opgezet aan de hand van de piepjes die je kon horen.
Kon je ook uitzetten met een AT code, maar het was juist leuk om die te horen.:)

Met het BBS ontstond ook de voorloper van newsgroepen, namelijk Fidonet, nadien nageaapt door allerlei andere netten zoals DigitalNet en anderen. Dat heette dan echomail en persoonlijke berichten stuurde je via netmail wat via dezelfde mail flow binnen kwam.

Inderdaad de HCC dagen in Utrecht in de Jaarbeurs. De nodige keren geweest. Kostte paar centen entree maar in die tijd had je dat zo terug verdiend met de aanbiedingen die er toen waren, zeker op de laatste dag tegen het einde.

Prachtige tijd geweest. :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan