Gmail alle berichten

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.477
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
In gmail worden alle emails die binnenkomen in de map alle emails geplaatst.
Daarnaast worden ze ook in de inbox geplaatst.

Maar verwijder je in de inbox emails nasr het rijk der hemelen . Dan komen die in de map prullenbak.
Gooi je die prullenbak leeg dan denk je dat ze weg zijn.

Maar Gmail is zo halstarrig en blijft de emails in de map alle emails behouden.

Na enige tijd , vooral met foto's krijg je niks meer binnen en moet je alle emsils gaan opschonen.

Dit is best te doen als je een inbox hebt maar als je meerdere email inbox mappen hebt is het een drama om uit te zoeken wat wel of juist niet weg mag.

Is er een manier om als je emails uit de prullenbak definitief verwijderd deze ook uit de alle emails map vetwijderd worden.
 
de map alle email is alle mail bij elkaar dus zowel de postvak in als de prullenbak als de spam die je wel of niet hebt.
dus dat daar alle mail blijven staan klopt wel.
daarnaast blijven verwijderde mails nog 30 dagen in de prullenbak staan alvorens dat gmail ze definitief weg doet.
zo heeft gmail het bedacht
maar wat wel kan (in de online omgeving in ieder geval) is naar de map prullenbak gaan en daar de mail "definitief verwijderen"
knop zit boven links als je een mail geselecteerd hebt.
 
Ik herken je probleem niet, maar e.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de methode die je gebruikt.
Emails haal ik dagelijks op via de desktop met Thunderbird en POP3.
De mails in de Inbox worden binnengehaald en meteen verwijderd op de server. Emails schrijven doe ik ook op de desktop en Thunderbird maakt een copie.
Eens in de paar dagen kijk ik op de smartphone op mijn app (IMAP), primair om te kijken of iets onterecht in de SPAM folder beland is. Mijn Inbox zie ik leeg, mijn verzonden mails zijn er wel en die wis ik alle tegelijk en vervolgens leeg ik de prullenbak. Daarna staat er niets meer op de server. Via de Website inloggen doe ik nooit, tenzij om een instelling te veranderen.
 
@ boudeman Open in thunderbird eens de map "alle emails" van je gmail account.

Want wat jij zegt zo gaat het hier ook , maar gmail bewaart alle emails in de map "alle emails" en die kan overvol raken vooral met het versturen van veel foto's

@sat ed . Inderdaad kun je ook off line de prullenbak definitief verwijderen .Maar in alle emails blijft de rest dan gewoon staan en moet je bewust daar de onnodige bewaarde emails verwijderen. Het is een kwestie van discipline om zo emails te beheren.
 
Laatst bewerkt:
Het volgende gedaan:
- Emails opgehaald met TB POP3; de map all Emails is bij POP3 niet zichtbaar in TB.
- ingelogged bij gmail Website. In de map all Emails vind ik alleen verzonden emails, geen ingekomen emails.
- naar de app smartphone (IMAP). Uiteraard geen ingekomen emails. Die waren al gewist door TB.
Wel verzonden emails. Die kon ik een voor een wissen uit de map verzonden. Kijkend daarna in de map all emails waren ze daar ook verdwenen; deze map was nu leeg.
Kortom en dat is misschien een setting in gmail. Wat gewist wordt in ingekomen en verzonden verdwijnt ook in map all emails.
 
Trouwens, ook op mijn tablet heb ik een app (IMAP). Daar staat een knop bewerken en dan kan ik alle emails in een klap wissen op de server (dus stuk voor stuk hoeft dan niet).
 
Ja dat kan maar als er een paar honderd mailtjes staan en je wilt niet alles weggooien, dan moet je alles nalopen wat wel en wat niet verwijderd mag worden. .

Ik mieter altijd alles weg maar mijn vrouw die alles bewaard. Heeft nu een probleem. In all emails staan 5700 berichten en via haar bewaarzucht heeft ze nu een probleem. Mede omdat ze veel sub inboxen heeft
 
Als je vrouw alles binnenhaalt met pop3 (bijv.TB op de desktop) heeft ze alles op de PC en kan ook off-line daarmee aan de slag. Daarna kan de server in een klap leeg en raakt ze niks kwijt.
In TB kan je een mappenstructuur aanleggen. Lijkt mij zinvol bij 5700 berichten.
Je kan de mails ook verplaatsen naar een Windows map.
 
Zo werkt ze al .
Heeft inmiddels 2200 verwijderd.

Ik heb gmail op ipad apple email account staan.
Als in de inbox een email wil verwijderen dan kan ik hem niet direct verwijderen maar wordt de email gearchiveerd en daar zit bij haar waarschijnlijk ook het probleem. Want ze zei ik kan nergens de map archief vinden. Vermoedelijk is archiveren verplaatsen naar alle emails.
 
Als je vrouw alles binnenhaalt met pop3 (bijv.TB op de desktop) heeft ze alles op de PC en kan ook off-line daarmee aan de slag.
Moet je wel zorgen voor een goede backup voor als de pc crashed. Dat is eenvoudig te doen met het gratis Mailstore Home trouwens.
Ik gebruik trouwens ook voor de meeste dingen pop3 maar dat is een bewuste keuze.

Als mappen kwijt zijn kun je het beste eens via de webmail bij Gmail kijken, soms worden op telefoons of in programma's wel eens mappen of mails verborgen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan