Goed nieuws in F1

Coulthard pech hebben? Laat me niet lachen!!!! Wat een slapjanus, 20 ronden achter Bernoldi blijven hangen en niet durven inhalen! Dat siert een groot "Sportman". Jammer dat Alesi nog ff naaar binnen moest, DC verdiende vandaag helemaal geen punten.

Over Schumacher vs Senna en onsportiviteit, dan volgen jullie de F1 zeker nog niet zo lang. Denk eens aan het voorvalletje Prost-Senna tijdens de beslissende race voor het wereldkampioenschap!

Grtz Mike

 
Duits arrogantie en geluk blijft niet eeuwig duren.

Ook dat hebben de Duitsers meerdere keren bewezen.

 
Ik heb vandaag genoten van de race! Schumacher 1, Barrichello 2 en Mr Playboy 3. En als ik Mc Laren was, ik zou me dood schamen. Altijd maar roepen dat ze de besten zijn en als het gebeuren moet, dan werkt hun Game Boy niet!

Op naar Canada voor de volgende winst voor Schumacher.

 
mmm het is weer Schumacher geworden, het zoveelste cadeautje. Want hij hoefde er geen strijd voor te leveren, maar braaf z,n rondjes rijden zonder tegenstand.

Als Coulthard die pech niet had gehad had hij zeker gewonnen. Nee deze race was Coulthard duidelijk de beste rijder van 22 naar de vierde plaats rijden hulde voor deze man. Wat Hakkinen betreft,is dit seizoen de meest pechvolle van zijn glansrijke carriere. Maar hij blijft in de toekomst bij mc laren dus krijgen we vast nog mooie dingen te zien. Voor mij blijft hij beste coureur van het veld en vooral de sportiefste.

Op naar de volgende race in Canada.

 
Fredje, jij bent een van de weinige verstandigen hier in dit forum, met jou kan ik praten.:biggrin:

Mike... tja... wat moet je er van zeggen he, die jongen leert het nooit.

Ja Coulthard had zeer zeker pech, pech is als je wil starten en je rotte elektronica doet het niet. Mclaren moet daar maar eens terdege naar kijken.

Ik zal heeeeeel benieuwd zijn of Schumacher ook "pech" heeft als binnenkort eens blijft staan bij de start. Zou me niets verwonderen dat Mike aan het woord pech dan weer de juiste invulling geeft, iets wat ie nu niet kan.:)

 
Wat cadeautje voor Schumacher? Die gasten van Mc Laren moeten hun zaken gewoon goed voor elkaar hebben! Je kan ook zeggen dat David geluk heeft gehad dat ie 5e is geworden gezien het feit dar er erg veel uitvallers waren. En als David gisteren "de beste" was waarom stond ie dan niet op het podium? Omdat er een paar nog betere rijders waren die hun zaken wel goed voorelkaar hadden, daarom! Ps. voor mij waren er drie hoogte punten gisteren. 1 een Mc Laren die niet weg komt, 2 een Mc laren die uit valt, 3, David die gelapt word, O ja nog een 4e Schumacher die wint, maar dat is eigenlijk niks bijzonders hehe.

Gruss Simon.

 
De juiste invulling aan een woord geven, dat was ik vergeten, bedankt! ;)

Over de juiste interpretatie gesproken:

Want we hebben het gisteren in de laatste minuut van de kwalificatie wel gezien hoe Schumacher er af ging en toen had hij zoals gewoon weer eens niet het fatsoen om op de persconferentie te komen.

OK Fredje, zeker op de BRT gekeken! :biggrin: :biggrin:

Grtz Mike

 
Het grappigste vond ik nog wel een interview dat werd uitgezonden. Daarin werden fans die langs de kant stonden gevraagd wie hun favoriet was. Werd er een Duitser geinterviewd, en zijn favoriet was Coulthard...

Op de vraag 'waarom?' was het antwoord: Omdat hij Mercedes rijdt....

HA HA HA HA HA!!!!

 
Dat David Coulhard moeite had met Bernoldi is natuurlijk niet zo verwonderlijk, gezien hij zolaat een pitsstop kan maken. ( zeer sportief dat hij die MS de ruimte gaf om voorbij te gaan en anderen)

Tuurlijk had SM weer een cadeautje, zou hem hebben willen zien als hij derde lag en zonder hulp van blauwe flagen moest inhalen! de arrogante sukkel

 
Ik als Ferrari aanhanger vind toch wel dat Coulthard een voortreffelijke prestatie heeft neergezet door toch in de punten te rijden.

Had hij niet de pech gehad zou hij zeker als eerste over de streep gekomen zijn , zie toch eens hoe lang hij kon blijven rondrijden okee , hij zou misschien iets meer brandstof gebruikt hebben als hij niet achter die Arrows was blijven hangen maar toch......

Hij verdient het in elk geval wel.

Maar toch mooi dat de Ferrari's op de eerste en tweede plaats geeindigd zijn ,al is het met mazzel , that's racing.... :)

 
@tech

Als mc laren en Hakkinen fan kan ik alleen maar zegggen

Dat je van de formule 1 Ferrari fans mijns inziens de enigste bent die kennis van zaken heeft. chapo

 
Respect? Voor Bernoldi en Verstappen zul je bedoelen!

Hier een berichtje uit de Limburger van vandaag, die reporter voelt het helemaal aan! Arrogant Mercedes volk!

'Walkinshaw maakte Bernoldi helemaal gek'

AUTOSPORT Bernoldi heeft geen moment met de gedachte gespeeld Coulthard voorbij te wenken. "In Monaco is alles mogelijk. Ik vocht met hem een rechtstreeks duel uit. Er was daarom geen enkele aanleiding Coulthard langs te laten. Dit in tegenstelling tot de koplopers, waar ik netjes plaats voor heb gemaakt. Ik verdedig mijn positie met alle middelen die zijn toegestaan. De wedstrijdleiding heeft me geen waarschuwing gegeven, dus is er niets aan de hand. Stel je voor dat ik zevende word en hij zesde. Dat zou ik me nooit vergeven hebben en Walkinshaw waarschijnlijk ook niet', vertelde een bleek weggetrokken Bernoldi, nadat hij in de motorhome enigszins tot bedaren was gekomen.

Een afkoelingsperiode was nodig nadat de 22-jarige Braziliaan uit Curitiba kort daarvoor de volle laag had gekregen van Ron Dennis en Norbert Haug. "Ik schrok van wat ze zeiden; voelde me bedreigd.' Walkinshaw nam het op voor zijn pupil en gaf aan te overwegen een klacht in te dienen tegen de McLaren-leiding. "Ongepast wat die gasten roepen. Enrique heeft het voortreffelijk gedaan; heeft laten zien dat hij een echte racer is.'

Vanaf zijn commandopost in de pits heeft Walkinshaw geen moment overwogen Bernoldi een signaal te geven Coulthard voorbij te laten. "Menen jullie dat serieus? Moet hij soms vrijwillig plaats maken omdat Coulthard voor de titel rijdt terwijl hij in een rechtstreeks duel is? Ron Dennis denkt dat als hij naar zijn boot gaat de zee voor hem opzij schuift, maar hij is God niet. Als Coulthard zo'n fantastische coureur is en zoveel sneller is, waarom haalt hij Bernoldi dan niet in? Dat je hier niet kan passeren is onzin. Kijk naar Jos Verstappen, die kan het blijkbaar wel. Dennis moet zorgen dat zijn auto's bij de start van hun plaats komen, dan had hij nu niet zo tekeer hoeven gaan.'

De woorden van Walkinshaw waren olie op het vuur bij McLaren. "Walkinshaw heeft Bernoldi helemaal gek gemaakt; hem toegeroepen geen plaats te maken voor Coulthard zodat hij de held kon spelen en veel tv-minuten kreeg.' Ook Coulthard kon zich niet bedwingen. "Als dit drie jaar terug was gebeurd, had ik Bernoldi het water in gereden. Het is dat ik nu rijper en verstandiger ben', waarbij ook de Schot over het hoofd zag dat hij zijn woede beter had kunnen richten op de technici, die al voor de tweede keer dit seizoen Coulthard opzadelden met een auto die niet van zijn plek komt.

maandag, 28 mei 2001

Grtz Mike The Bike

 
Michael Schumacher won de GP van Monaco, maar voor hitsige gespreksstof zorgde een onbekende Formule 1-coureur: Enrique Bernoldi, teamgenoot van Jos Verstappen. David Coulthard betitelt hem als een idioot; zijn baas Tom Walkinshaw prijst hem de hemel in.

AUTOSPORT Briesend, witheet van woede, stapt Tom Walkinshaw na afloop van de Grand Prix van Monaco zijn motorhome binnen. "Het is een schande. Een vorm van keiharde bedreiging', spuugt hij in menig microfoon. Verbazing alom, totdat de Schot uit de doeken doet wat hem ter ore is gekomen. Ron Dennis en Norbert Haug, respectievelijk McLaren-baas en sportchef van Mercedes, hebben zijn rijder Enrique Bernoldi de oorlog verklaard.

"Flik dit niet nog een keer, anders is je loopbaan in de Formule 1 naar de knoppen', heeft het tweetal de Braziliaan toegebeten. Dus is er sprake van een heuse rel. Aanleiding tot alle heisa is het rijgedrag van Enrique Bernoldi, dit jaar debutant in de Formule 1, die de helft van de race titelkandidaat David Coulthard het leven zuur maakt en hem in de achterhoede van het veld geen schijn van kans geeft in te halen. Coulthard verliest daardoor de aansluiting en raakt zover achter dat uiteindelijk slechts de vijfde plaats rest, waardoor de achterstand op Schumacher oploopt tot twaalf punten: 52 om 40.

De druiven zijn zuur in het McLaren-kamp, ook al omdat Mika Hakkinen niet de finish haalde en Ferrari een dubbeloverwinning boekt. De overspannen reacties zijn typisch die van slechte verliezers: de schuld bij anderen zoeken om het eigen falen te verdoezelen. Feit blijft immers dat Coulthard nooit in een rechtstreeks duel met Bernoldi was beland als de motor van zijn McLaren door een technisch mankement niet was afgeslagen bij de start van de opwarmronde. Daardoor moest hij achteraan van start en werd gedwongen tot een inhaalrace. Bernoldi doet in de race alles om Coulthard achter zich te houden. Hij blokt, wijkt uit, remt af, maakt gebruik van de karakteristieken van het circuit van Monaco. In de nauwe straten van het prinsdom is inhalen een heikele onderneming, een beetje als koorddansen met blinddoek. "Als ik met alle geweld had geprobeerd hem in te halen, waren we waarschijnlijk allebei in de vangrail beland', maakt de Schot duidelijk hoe lastig het is om in Monaco ook langzamere rijders voorbij te steken. "Hij gedroeg zich als een idioot. Nadat hij de pits inging was ik drie seconden sneller. Dat zegt genoeg. Het zou van sportiviteit hebben getuigd als Bernoldi me voorbij had gelaten.'

maandag, 28 mei 2001

Grtz Mike The Bike

 
Nog een uit het Algemeen Dagblad,

McLaren-baas bedreigt slome Bernoldi

Schumacher nog verder voor op Coulthard

Door Bert van der Linden

Monte Carlo - De zege van Michael Schumacher bij de 59ste Grand Prix van Monaco is voor een deel overschaduwd door een rel tussen McLaren en Arrows-rijder Enrique Bernoldi, teamgenoot van Jos Verstappen.

Volgens Ron Dennis, teambaas van McLaren, hinderde de Braziliaan in het begin van de race opzettelijk kopman David Coulthard. De Schot reed op het smalle stratencircuit van Monaco zeker 35 ronden, bijna een halve race, op de ‘bumper’ van Bernoldi, maar geraakte er ondanks zijn veel snellere wagen niet langs. Pas toen Bernoldi de pits inging, kon Coulthard eindelijk gas geven en aan zijn inhaalrace beginnen. Hij reikte nog tot een vijfde plaats, maar de nummer twee van het WK-klassement verloor belangrijke punten op koploper Schumacher.

McLaren-teambaas Dennis en Norbert Haug, sportdirecteur van Mercedes, waren zo kwaad over het voorval dat zij na afloop meteen op Bernoldi afstoven en hem toebeten dat hij dit nooit meer moest doen. Anders zou er wat gebeuren. Volgens het Arrows-kamp heeft Dennis Bernoldi in woord en gebaar bedreigd. Bij navraag wist Dennis zich het voorval niet meer te herinneren.

Tom Walkinshaw, teambaas van Arrows, was laaiend over het gedrag van McLaren. “Bernoldi kon er niets aan doen, want zijn wagen is gewoon niet sneller. Die Coulthard moet maar eens leren inhalen. Verstappen deed het toch ook? Hij is zeker vier, vijf wagens voorbij gegaan. McLaren is te veel gewend om de blauwe vlag (coureur moet achterligger voorbij laten gaan, red.) te krijgen, daardoor weten ze niet meer wat het is om te vechten voor een plek. McLaren is buiten zijn boekje gegaan. Ik eis excuses”, aldus Walkinshaw.

De jonge Bernoldi (22) was zich na afloop van geen kwaad bewust. “Ik heb gewoon geprobeerd om zo hard mogelijk te rijden. Als ik de blauwe vlag had gekregen, had ik hem echt laten passeren. Maar dat gebeurde niet, dus deed ik niets verkeerds. Dat ik Schumacher wel voorbij liet gaan, was omdat hij een ronde voorsprong had. Dat ben je verplicht”, zei Bernoldi.

Voor Coulthard was het begin van de race toch al bizar. Bij het begin van de opwarmronde sloeg door een technisch probleem met de tractiecontrole zijn motor af. Daardoor moest hij volgens de regels achteraan starten. Tractiecontrole, bedoeld om bandenspin tegen te gaan, bezorgt met name McLaren dit seizoen veel problemen. In Oostenrijk bleef de wagen van Hakkinen staan bij de start.

Winnaar Schumacher kreeg in Monaco zodoende de pole-position in de schoot geworpen. De Duitser liet dat buitenkansje niet onbenut en tekende voor zijn vijfde zege in het vorstendom. Hij ligt daarmee nog één overwinning achter op Ayrton Senna die de race zes keer won. Barrichello zorgde met een tweede plaats voor een dubbelslag voor Ferrari. De Ier Eddie Irvine finishte als derde en kwam met Jaguar voor het eerst op het podium.

 
Mooie krantenberichten. Maar volgens mij heb ook ik al eens eerder geroepen dat Ron Dennis nogal eens arrogant deed.

Ook heb ik al vaker gezegd dat McLaren het dit jaar niet voor elkaar heeft en verleden jaar vaker slechte beslissingen genomen heeft en eens moet zorgen dat de stabiliteit beter is in plaats van hoog uit de bol te spreken of op anderen te sodemieteren.

Wat ze nu gedaan hebben is totaal geen stijl, maarja, Ron Dennis is dan ook bepaald niet mijn favoriet.

Dat is Hakkinen, en Coulthard verdiend respect, hoe dan ook. Tuurlijk is ie vreselijk pissig dat ie er zo lang achter moest blijven.

Roepen dat Verstappen het wel kon en Coulthard niet is onzin. Je zag duidelijk dat als Verstappen er naast zat hij ook de ruimte kreeg, terwijl Bernoldi net de deur dicht deed en steeds weer hield voor Coulthard.

Dat is racen, ze waren met een gevecht bezig, is ook totaal niet erg, ik vond het mooi, maar je moet dan wel zo'n vergelijking met Verstappen niet maken dat is niet juist.

Wat dus nog meer respect verdiend is dat Coulthard (logischerwijze) pissig was, maar zich wel sportief heeft blijven gedragen, en niet doorgedouwd heeft waardoor ze beiden van de baan waren geraakt, en ook niet Bernoldi van de baan getikt heeft.

Ik zou wel eens hebben willen zien wat er in Monaco gebeurd was als dit Schumi was overkomen want als de vooroprijdende coureur niet wil, kom je er NIET langs.

Maarja, feit is dat we dat wellicht niet mee zullen maken.

Wat in elk geval een feit is, is dat Coulthard toch respect verdiend en uitstekend gereden heeft en tevens dat de directie van McLaren eens een hartig woordje met Ron Dennis en die andere halve zool mogen spreken over hun handelen want dat getuigt geenszins van sportieviteit, noch is het terecht.

En als laatste verdiend uiteraard ook Bernoldi respect dat ie het klaar gekregen heeft Coulthard zo lang achter zich te houden, zonder dat hij zich liet verlokken tot een fout vanwege de druk die op hem stond.

Ondanks de uitspraken van Dennis c.s. zullen we van Bernoldi nog wel eens vaker wat horen in de F1 wereld. Zou me ook niets verbazen als die over een paar jaar bij de snelle teams in een auto zit, en als Dennis hem niet wil, zal Ferrari des te blijer met hem zijn.:biggrin:

 
@BT

Prima gesproken BT, ik ga voor een groot deel met je uitspraken mee, MAAR het blijf een feit dat Bernoldi Coulthard niet voorbij hoeft te laten als het gaat om een plaats te verdedigen.

Nog 4 weekjes wachten, slapen etc. en dan gaan we weer naar de Nurburgring. Ik kan nu al niet meer wachten!

C.U. in Canada (of eerder!)

Grtz Mike The Bike

 
Natuurlijk, daarom schreef ik ook "da's racen".

Hij hoeft de deur niet open te zetten of te houden, en ik vond het mooi hoe hij Coulthard zo lang achter zich hield.

Dat dit niet leuk is voor Coulthard is een tweede, maar dat doet verder niets aan de pret af.

Ik vond dit even leuk als toen Montoya die keer Schumacher niet voorbij wilde laten, ging ook om een positie en was ook mooi om te zien.:)

Toen zal Schumacher ook echt niet blij geweest zijn. Maarja, da's dan jammer voor Schumacher net zoals het nu jammer is voor Coulthard.:)

 
Als mc Laren fan heb ik er ook genoten van de strijd tussen Bernoldi en Coulthard, en ook ik ben van mening dat Coulthard hem dan maar moet inhalen, maar feit blijft wel dat hij na de halve race toch nog van de achterste plaats naar een vijfde plek reed. En dat verdient mijns inziens toch wel respect.

En ik ben fan van Hakkinen en wat minder van Coulthard maar dat zijn de rijders. Maar ik ben absoluut geen fan van Norbert en Ron Dennis, want het team heeft ook in de vorige seizoenen zoveel blunders gemaakt, dat Hakkinen zijn 2 wereldtitels absoluut niet aan Ron Dennis heeft te danken.

Maar puur op rijderskennis en ervaring en uiteraard strijd.

Zoals bv die keer dat Schumacher en Hakkinen in gevecht waren, en dat ze een achterblijver moesten passeren,en dat Schumacher hem links en Hakkinen hem op hetzelfde moment rechts inhaalde. Dat zijn voor mij onvergetelijke acties.

Nou eerst Canada maar weer. tot dan

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan