Goed nieuws van Eweka!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Het zal de gebruikers van Eweka wel bekend zijn, maar voor degene die nog zitten te twijfelen om welke Payserver te gaan gebruiken, een quote uit de nieuwsbrief:

* Uitbreiding retentie:

Afgelopen tijd heeft Eweka achter de schermen diverse uitbreidingen gedaan aan het usenet platform. Sinds vorige week hebben wij 352000 Gigabyte aan extra opslag capaciteit opgesteld in ons datacentrum, welke goed is voor ruim 120 dagen retentie. Deze opslagcapaciteit is momenteel aan het vullen. Hiermee staat Eweka, al meerdere jaren een betrouwbare speler op de markt, wederom aan de wereld top.

Naar aanleiding van reacties welke wij van u hebben ontvangen, hebben wij besloten retentie en snelheid van de back-up capaciteit evenredig te verhogen. Op deze manier heeft u geen last van incomplete bestanden als er een storing optreed, zoals bij veel goedkopere aanbieders het geval is. Onze retentie zal dus straks voor de volledige 120 dagen worden ondersteund, wat een maximale gebruikservaring garandeert. De uitbreiding van de retentie zal in 2 fases gebeuren. De eerste fase zal dit weekend voltooid worden, wat als gevolg heeft dat de retentie direct omhoog gaat naar +/- 70 dagen. Binnen enkele weken zal de tweede fase worden voltooid, waarna de volledige 120 dagen retentie gebruikt kan worden.
 
ja dit is een goed bericht ben er blij mee
 
Ach ik blijf wel bij Tweaknews voor wat ik daar betaal daar kan eweka niet tegen op 4,95 ach iets minder retentie 50 dagen moet voldoende zijn.

Maar het is inderdaad wel goed nieuws het enigste wat ik nog steeds vervelend vind bij eweka als je het abo vergeet te betalen geen verbinding bij Tweak gaat dat automatich.
Ik heb nog geen 40mb lijntje dus wacht ik nog even met overstappen, al zijn ze al wel bezig om vodsl aan te leggen goed voor 50mb.
 
Het grote voordeel van eweka vind ik dat je je lijnen kunt delen met meerdere ip adressen en dan is zo'n abootje met zijn 2-en wel super interessant.
7,50:2 = 3,75 euro pp


Overigens kun je de bank opdracht geven om iedere maand automatisch die pegels over te boeken en je kunt ook voor meerdere maanden tegelijk betalen.
Heb je bv in de zomermaanden even geen download zin dan betaal je ff niet en is de zin er weer dan betaal je weer zonder gezeur van Eweka

Dus een soort prepaid en dat spreekt mij wel erg aan.
 
Ach ik blijf wel bij Tweaknews voor wat ik daar betaal daar kan eweka niet tegen op 4,95
???? Volgens mij vergis jij je ergens mee. Tweaknews kost 7,95 per maand (voor het 10mbit abo) en is daarmee duurder dan Eweka.
Voor snellere snelheden tellen ze 14,95 terwijl het bij Eweka gewoon 7,50 blijft.

Verder maak ik zelf gebruik van de optie die Pokhout ook al aangeeft, ik heb een betalingsopdracht uit staan die elke maand automatisch op een bepaalde datum die 7,50 overboekt naar Eweka, geen centje pijn dus en van vergeten is ook geen sprake.
Dat kan bij zowat elke bank bij mijn weten, ik heb Postbank en zelfs daar kan het dus nog.:)

Het bericht had ik ook net voor het weekend gekregen en dus maandag gelijk maar even de langere retentie getest want ik moest nog iets hebben wat 17 februari als gereed gemeld was en ja hoor, kreeg het prima binnen zonder reparatie, een week of 2 geleden lukte dat nog niet.
 
tja ik hoop dat ze snel naar 120 dagen gaan want ik moet een download hebben die nu 93 dagen gepost is

Tenzij iemand nu erbij kan "OSR2 PHONE" ;-))
 
uhm rode wijn deed zijn werk "OPM2 Phone" oftewel "Oxygen Phone Manager"
 
BT ik betaalde als Tele2 klant maar 4,95 oor de 10mb versie, sinds vandaag heb ik de 20mb versie voor 6,95 prima deal vind ik.

onderstaant staat te lezen op tweaknews als je tele2 klant bent.

Welkom bij TweakNews
Je maakt nu gebruik van TweakNews via het Tele2-netwerk.

Wil je sneller downloaden kies dan een van onze abonnementen. We hebben een speciale aanbieding voor Tele2 klanten. Voor € 4,95 (normaal € 7,95 ) per maand kun je met een snelheid tot 10 Mb onbeperkt downloaden en voor € 6,95 (normaal € 14,95 ) per maand kan je zelfs tot 20 Mb! Zonder downloadlimieten en met bijna 50 dagen retentie.
 
Ja zo kan ik het ook , dit is geen vergelijk zoals bedoeld wordt.

Ik heb een abootje bij eweka en die kost me 7.50 per maand

Mijn zoon heeft ook een abootje bij eweka (via een aanbieding van Pokhout BV) en die betaald 0.00 euro per maand.

"Goedkoper kan niet "zegt mijn zoon
 
Precies Pokhout, dat is geen correct vergelijk.
Dan kunnen Tweak users hier roepen dat ze gratis op Tweaknews zitten.
Hier is sprake van een speciale deal voor Tele2 gebruikers schijnbaar, dus niet iets waar iedereen gebruik van kan maken.

Wij spreken over servers waar iedereen gebruik van kan maken, dus in dat geval is de prijs voor Tweaknews 7,95 en moet als zodanig gesteld worden anders informeer je gebruikers gewoon verkeerd.
Je kunt wel stellen dat Tele2 gebruikers aparte korting krijgen op Tweaknews maar dit kun je dus niet vergelijken met de thread zoals hij bedoeld is.
 
Ik ga jou nu toch voor een keer toch ook eens tegenspreken, want wat nu Eweka aan het bieden is daar kunnen er volgens mij toch weinig tegen op hoor?

Ik moet zeggen dat ik er wel tevreden mee ben dat ze daar naar een 120 dagen retentie gaan, zo affentoe mis ik wel eens iets, en dat zal nu niet vlug meer gebeuren.
 
Tweak kost 4.95 per maand als Tele2 (ex. Versatel) je provider is.
 
na de maaltijd.... is al besproken inderdaad.:)

@Littlesat, we vergelijken alleen newsservers die voor iedereen beschikbaar zijn qua prijs, dus geen aanbiedingen die beperkt zijn tot een provider.
 
Indien je bij astraweb account neemt is dit niet beperkt in de tijd maar wel voor je volume. Voor bv 90 GB betaal je 25$ ,als je 90 GB gedownload is moet je dus nieuw volume aankopen . Dus geen verder maandelijkse kosten en zeer snelle verbinding ( logisch 90 Gb op is op)
 
Ja klopt, er zijn meerdere providers die op die manier werken.
Op die manier kun je een keuze maken of je regelmatig wilt downloaden of zo af en toe eens.
Als je maar af en toe eens wat neemt, dan is zo'n volume-account reuze handig, geen maandelijkse kosten en toch mogelijkheden.
Goede tip!
 
Eigenlijk ben ik weer het buitenbeentje, ben lid van Astraweb en Eweka.
Bij elkaar kost me dat ongeveer 20 Eurie per maand.

Astraweb heb ik 20 lijnen en Eweka heb ik er 8, dat de retentie tijd van de ene wat langer is dan de andere is niet zo belangrijk.
Ik merke namelijk dat voor het doel, films, de retintie tijd van een week of 4 ongeveer maximaal is.

Retntie tijden van 68 of 100 dagen, is afhankelijk van wat je zoekt.

Weer iets waar ik geen verstand van heb .

Groetjes Bert
 
Het is wel een leuk pakje geld. Maar is nu niet meer nodig nu die retentie zo hoog wordt.:)
 
Inderdaat BT de retentie tijd is het probleem niet.

De download die ik haal is het probleem, het gaat veel te snel, tuss4n de 2,2 en 2,4 MB per seconden.
Dat zal dus allemaal weg geschreven moeten worden.

Ik merk dat mijn HD's het niet helemaal kunnen bij benen en daar heb ik er twee van, type sata.

Ja het wordt vervelend die snelle download.

Groetjes Bert.
 
Na een gesprek vanmorgen met een collega van mij, wist hij mij te vertellen dat de retentie nog niet verhoogt was na de beloofde 70 dagen bij Eweka.

Ik moet het zelf nog even proberen, maar hij kreeg gisteren een bestand wat er 39 dagen stond niet gedownload.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan