Goed nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

aad

Hallo allemaal, dit verhaaltje gelezen in een recente satellite blad.

Goed nieuws voor canaal+?

Een dezer dagen kwam de heer Michael Rabin, informatica hoogleraar bij het prestigieuze Harvard, met een algoritme op de proppen, waarvan langs wiskundige weg bewezen is dat het onkraakbare codes op kan wekken. Het algoritme is gebaseerd op een nieuwe methode om random (willekeurige) getallen op te wekken. Het Pentagon heeft, naar verluidt, een meer dan gewone belangstelling voor deze ontwikkeling getoond. Daar zal ook het bekende rijtje platform-oprators, waaronder DirecTV, Canal+,bbBSkijB en Kirch wel belangstelling voor hebben, denken we. Tenzij weer iemand deze code in een kwartiertje breekt, kunnen voor deze platform-operators gouden tijden aanbreken.

Zo wat denken onze funboard lezers hiervan?

Aad

 
Klinkt als:

Introductie begint in de maand april..

Alles wat je codeert moet je ook decoderen.

En aangezien je als eindgebruiker het signaal wil

bekijken, zal je dus ergens in je huis dat signaal moeten decoderen.

Als je naar DvD kijkt, dat is ook stevig gecodeert,

maar iemand wist de decodeer sleutel uit de Xing decoder te halen en toen was het gebeurt.

Net als bij Seca, de hash tabel was uiterst geheim, tot iemand hem wist te bemachtigen, en toen was het hek van de dam.

Het mooie is, dat hoe digitaler iets is hoe makkelijker het voor leken te kraken wordt. Immers met de goede software kan je met bruteforce of met andere slimme truuken de codering omzijlen.

Neem bv ook de Irdet-free-cam. De codering vast wel lastig te kraken, maar door een patch in de firmware doet de kaart gewoon standaard alles decoderen.

Tsja, zal ik zeggen :) Als ik m'n teksjes codeer met een 2048key PGP sleutel dan weet ik dat het een flinke klus wordt om dit te decoderen voor eenvoorbijganger.

Maar als jij het bericht moet lezen, dan zal ik je toch iets moeten geven om het te kunnen lezen.

De zwakke plek zit hem denk ik niet in de codering maar in de implementatie ervan.

WesBsel

 
Was het niet zo dat het seca systeem ook onkraakbaar was??

En ook het zogenoemde PGP?

Het lijkt mij een kwestie van tijd totdat een boze werknemer ruzie met zijn baas krijgt of dat er een handige man of vrouw het systeem weet te hacken.

En anders kun je altijd nog een abbo nemen als je perse wilt kijken.

 
Er zijn natuurlijk best algo's te ontwikkelen die zeer moeilijk, zo niet onmogelijk te kraken zijn. Zie als voorbeelden Irdeto, en Seca. Beide bijna niet te kraken met de huidige stand der techniek. Behalve natuurlijk als je het algo, en de hash tabellen in je bezit hebt. dat maakt het er al een stuk eenvoudiger op omdat je dan kan proberen te doorgronden wat er gebeurt. Kom je dan ook nog eens een aantal cruciale waarden (masterkeys) te weten, dan is het verder kinderlijk eenvoudig om zo'n geavanceerd systeem op zijn gat te doen landen. Normaal gesproken heb je natuurlijk geen van bovenstaande voorhanden, en eraan komen zal je ook niet zo gemakkelijk. De firma's die eea. ontwikkelen geven deze info natuurlijk niet vrij. het is het bedrijfsgeheim waarop in feite zo'n heel bedrijf is gebaseerd. Zolang ze deze streng bewaarde geheimen echter op zulke flut beveiligde smartcards en masse verspreid worden zal het de hackers, of hobbyisten dus lukken deze vitale info te bemachtigen, en op basis van deze allerlei leuke speledingetjes kunnen ontwikkelen.

een goed voorbeeld schiet me even niet te binnen, maar de ketting is zo sterk als de zwakste schakel. de zwakke schakel is in deze dat de smartcards slecht beveiligd zijn. Men heeft achterdeuren opengelaten, en andere beginnersfouten qua ontwerp gemaakt. Verder heeft men het voortschreiden van de techniek schromelijk onderschat denk ik. Kijk maar naar de Hi tech oplossingen die hackers tegenwoordig tot hun arsenaal mogen rekenen. Bij bv. de nieuwere generatie irdeto cards het "timen" van responses. Ook het "glitchen" en "unloopen" wat nu in de USA gebeurt met de HU cards. Hoe kom je erop. erg vindingrijk allemaal.

Nu dit nieuwe algo. Zal vast wel erg goed zijn, maar zal het medium waarop het wordt verspreid (smartcard) ook zo Hi tech zijn ?? en niet te vergeten, hoeveel rekenkracht is er voor dit nieuwe algo nodig ? dwz. is dit al mogelijk op de huidige generaties smartcards, of heb je er een dikke processor voor nodig ??

peter.

 
kijk maar wat er met de Sky kaarten op analoog gebeurd is. Ik heb na Season 9 nooit meer een werkende kaart gezien.

Ik heb er nog ééntje gehad met een groote ASIC processor op, maar ook die heeft het bijltje moeten leggen ...

CU

Red

 
Helemaal gelijk, na de 0A was't helemaal over. toch frappant dat men in de USA wel met deze kaarten, en met de opvolgers uit de voeten kan. Beide worden door News Datacom ontwikkeld. Volgens horen zeggen waren de eerste generatie digikaarten in de USA dan ook identiek qua hardware aan de 0A kaart van BskyB. Je zou dan toch inderdaad verwachten dat nu men in de USA de HU dusdanig gehacked heeft dat de eerste emulatoren (via pc) draaien, de digikaartjes van BskyB ook aan de beurt zijn. Wat misschien wel helpt is dat het in Canada is toegestaan met kaartjes te spelen terwijl dat in GB / Ierland nou niet echt op prijs wordt gesteld. In het verleden zijn er natuurlijk beste straffen aan de heeren hackers uitgedeeld, met name de commerciele hackers van cardtronics met hun 0A emulatiekaart.

peter.

 
Nou, als het Pentagon er belangstelling voor heeft dan bieden zij de ontdekker genoeg dollars om rustig te gaan leven. Het patent zal dan wel voor de eerste 100 jaar op naam van de US Government komen te staan. Daar hoor je dus mooi niets meer over.

Skybobo :)

 
Mooi, dan kunnen we het topic ook sluiten want het is inmiddels geen nieuwtje meer.

Uiteraard staat de kletspraat area altijd nog ter beschikking.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan