Geen problemen hier gehad met de Arita's, maar je moet wel opletten. Arita's zijn er namelijk in verschillende kleuren.
De oude paarse zijn uitstekend. Die worden nu niet meer gemaakt en als ze er nog zijn, zoals laatst met de Opus aanbieding, betreft het de laatste voorraad.
Ik heb ook blauwige gehad, die waren ook goed, maar toch minder dan de paarse.
Onderstaande is momenteel bij velen de gedachte over de +R media, geen idee erover hoe het met de -R staat.
RICOHJPN01 is de fabrikant en de kwaliteit, hoe verder je naar beneden gaat hoe slechter of omgedraait, ik ben even kwijt of nu 01 of 03 het slechts was, maar ik dacht dat 01 het best was en 02 ietsie minder etc.
Deze codering, de RICOHJPN01 komt bij de meeste media voor en word ook wel gezien als de "gangbare" fabrikant. Deze is veelal prima, maar er zijn betere.
RitekR01 is bijv. al van betere kwaliteit in veel gevallen.
Verbatim MCC 003 is ook prima spul, maar de betere kwaliteit dvd's merk je ook gelijk al in de prijs.
Je kunt het voor jezelf ook al een beetje nagaan, want op de betere kwaliteit word ook garantie gegeven.
Zo heeft Arita geen garantie, maar Verbatim bijv. wel.
Uit de garantiebepalingen van Opus bijv.
Belangrijk! Wij geven alleen garantie op de volgende merken: Philips, Fuji, Traxdata, Memorex en Verbatim
Memorex heb ik zelf ook hier gehad, maar was er niet zo kapot van, vond ze minder als de paarse Arita's zonder garantie.
Doch als je dan gaat kijken naar de prijzen van bovengenoemde merken, dan zie je ook een verschil met prijzen van merken als Platinum, Arita en Princo.
Het is maar wat je wilt.....
Princo blijft een afrader omdat die, dan hier en dan weer daar batches kopen. Je kunt dus een partij krijgen van Ricoh en dan heb je geluk, maar voor hetzelfde geld krijg je een partij van elders en heb je een partij bagger dvd's.
Dan kun je beter een dvdmerk kopen waarvan je weet dat ze altijd bij dezelfde fabrikant zitten, heb je toch wat meer stabiliteit in de kwaliteit.