Goedkoop fikken!

Ben weer aan 'n nieuwe spindel DVD toe.
Zijn er nog veranderingen c.q nieuwe shops?
Ik vond er 'n paar die ? 14,95 voor verzendkosten vragen, da's wel h??l erg veel, waarschijnlijk komt die ze zelf brengen dan.

Nja... Er was er eentje in Roermond, maar die hebben ze gepakt geloof ik.
Regelmatig krijg ik wel leuk reklame nog van cdrwinkel.com maar weet niet of dat iets is.
Eerlijk gezegd ben ik de naam van die Duitse firma kwijt of was dat Opus?

Ja die ken ik, daar heb ik volgens mij zelfs al eens 'n keer iets besteld, hij staat tenminste bij mijn favorietenlijst.
Daar vragen ze inderdaad "normale" verzendkosten.
Maar eh hoezo gepakt?
Vrachtwagen? open laadklep?

Nee gepakt met het feit dat ze geen rechten afdroegen aan de stichting thuiskopie. Die had cdrwinkel namelijk aangeklaagd hiervoor.
Die gaf aan een Duits bedrijf te zijn, maar aangezien ze een filiaal in Nederland hebben, was de rechter met Thuiskopie van mening dat ze dus gewoon ook een Nederlands bedrijf waren en derhalve rechten aan de stichting Thuiskopie moesten betalen en bekend moesten maken hoeveel ze over een bepaalde tijd in Nederland geleverd hadden.
Dat werd dus met terugwerkende kracht even een nabetaling van enkele tonnen euro's.

Dat bedoelde ik met "gepakt". Ditzelfde heeft Thuiskopie ook bij Opus geprobeerd, doch tegen Opus hebben ze verloren omdat die geen NL vestiging had.:)
In dat geval is de koper zelf verantwoordelijk voor de afdraging van deze rechten echter konden ze Opus niet dwingen om de NAW gegevens van de NL klanten af te geven, gezien ook weer het feit dat dit een Duits bedrijf is en zodoende buiten de Nederlandse jurisdictie (bevoegdheid) valt.:biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan