Goldprogrammer en Atmel II

S

sebastopol

Ik vind bij de online-verkopers van Atmel geen duidelijk antwoord op mijn vraag, en hoop dat jullie mij wel kunnen helpen:

Kan je met een gewone seriële goldprogger ook Atmel II kaartjes programeren? Ik zou namelijk de kost voor een nieuwe progger willen uitsparen als ik zo'n kaartje en display bestel. Als ik toch een andere progger nodig heb, kan het dan met een seriële. Mijn Mac heeft nl. geen parallelle poort.

Sebas

 
Nee, met een goldprogger kan dat niet.

Je hebt daarvoor een Harpune-achtige nodig; deze zijn serieel. Tip: http://www.willem.org, de nieuwe VP2 bestellen.

 
Wees eerst een beetje duidelijker wat voor programmer je hebt.Dan is de vraag beter te beantwoorden.Niet alle programmers kunnen namelijk Atmel(II) kaarten proggen.

 
pace,je moet je symbolrate nog even op 22.000 zetten ,want sebastopol geeft goed aan wat hij wel heeft.

pauK de vp2/atmel kan dacht ik alleen serieel de 2343 en bv 2323 aan de Jupi1 dus .

sebastopol heeft het over een te kopen atmel met display.

een at90s 8515 ,daar ben je dus wel een parallel programmer voor nodig,kijk maar eens bij http://www.satarmy.de daar vindt je alles,wat je atmel vragen aangaat

sukkes

 
Je hebt gelijk, alleen was de vraag naar mijn idee een beetje verwarrend want ik kreeg niet direct de indruk dat hij daadwereklijk een Goldprogrammer bedoelde. een goldprogger kan elke programmer zijn die goldkaarten kan proggen. (of draaf ik nu erg ver door?)

 
goldprogger.>>goldprogrammer,is allemaal gelijk een leuk ,maar tegenwoordig al weer een "te"eenvoudig programmeer machientje.niet speciaal voor goldcards ,ook voor de overige 16F84 /24c16 gevulde pcb's .

en nog wat andere nogthans niet bruikbare mogelijkheden.

 
Hola Pola Heren, Dit moet ik even laten bezinken.

Voor alle duidelijkheid, die goldprogger heb ik gekocht bij een veelgeplaagde handelaar in het land der reservebelgen en heeft op de achterkant de vermelding "Gold v 1.0". Hij heeft een kaartlezer en voetjes voor de twee IC's.

Wat ik dus wil weten is of dit werkt (en zoniet, wat dan wel over seriëel) met die Atmel II met display. De bedoeling is dat ik nummertjes kan zien met dat ding. Nu ben ik nog niet verder dan proggen met golddoctor, maar ik wil wel eens wat verder. Wat ik niet zie zitten is dat mijn computer ganse dagen moet aangesloten blijven daarvoor, want het zootje staat in de woonkamer en alles moet netjes blijven (jullie kunnen wel raden wie dat wilt ;-) ).

Om de info helemaal compleet te maken: ik heb een humax 5100 met een aston 1.0.3. Alleen S*c* dus.

Sebas

 
sebastopol,

ik heb duidelijk je vraag beantwoord,,lees nog eens dan zie je dat je echt een ander spulletje nodig bent.

+ een parallele poort op je Mac.

en als je "nummertjes"wilt zien ,dan gaat dat slechts op de daarvoor bestemde kanalen ,,,op dit moment.

het is nòg niet mogelijk,zuivere info van het display te pikken,maar dat komt ,tezijner tijd.

 
@xgabox

Ok, begrepen denk ik:

1. heb echt die parallelle poort nodig

2. kan met die atmel-kaart nog niet zien wat ik wil

Moraal van het verhaal: ik koop beter een season en log toch maar op mijn compjoeter. ...

Ontgoocheld dat Atmel niets voor mij is, maar blij met jullie hulp: bespaart mij aardig wat geld aan spullen waarmee ik niets kan doen.

Nu even de route season uitvlooien ....

Sebas

 
Sebasto, even voor de duidelijkheid: als jij het over een Atmel II hebt, wat bedoel je dan?

Er zijn op dit moment drie soorten Atmel-kaarten actueel:

1. Jupiter 1 (2323/2343 kaarten)

2. Funcards (8515); kunnen met display uitgerust worden

3. Jupiter 2; kunnen ook met display uitgerust worden.

1 en 3 kunnen op dezelfde programmer, een serieele. 2 moet op een parallelle programmer.

Ik ging er vanuit dat je een Jupiter-2 kaart bedoelde, andere schrijvers dachten dat je het over een funcard had.

 
@PauK

Ik had het over de 8515, maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit, aangezien "en als je "nummertjes"wilt zien ,dan gaat dat slechts op de daarvoor bestemde kanalen ,,,op dit moment.

het is nòg niet mogelijk,zuivere info van het display te pikken,maar dat komt ,tezijner tijd. " (dixit xgabox).

Ik ben dus aan het uitkijken naar een season II. Als iemand een suggestoe heeft over waar die vlug en tegen een redelijke prijs te kopen, mag die altijd mailen naar sebastopol@mail.com (aangezien reclame niet mag).

Sebas

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan