Google Nest mini 2de editie. Onder de Kerstboom.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ja, dat ding heb ik dus nu twee maal. Eentje voor mezelf en eentje voor de dames hier.

Vandaag dus even de tijd genomen om het apparaat aan de praat te krijgen, en ik moet zeggen het is leuk speelgoed.

Je roept gewoon Hé Google, en dan bijvoorbeeld vertel een mop, of je zegt wek mij morgen om 8:30.
Hoe bak je een pannenkoek....

En dit werkt gewoon allemaal, je kunt de gekste vragen stellen, en je krijgt meteen een antwoord als dat ding een antwoord vindt op de vraag de je stelt.

Ik moet nog kijken wat ik allemaal kan koppelen aan dit systeem, maar dat komt tzt wel.

1 ding vindt ik helaas jammer aan dit apparaat, je moet hem als je geen powerbank hebt die er bij hoort, hem altijd aan een adapter hangen, en dit was niet mijn bedoeling, zeker voor de 2 dames hier, die nu hun smartphone in de badkamer hebben liggen die een stuk minder geluid geven als die Nest.

Vandaag dus meteen 2 powerbanken besteld op Ali...

Maar ik ben benieuwd of er iemand hier is die dit ding ook heeft en wat zijn of haar ervaringen zijn met de Nest?
 

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Freggel.

Ik heb hem hier al een poosje, en ik werk met routines.

Dus als ik zeg hey google ik ga naar bed dan gaat het licht boven aan en het licht in de huiskamer uit. Mijn nest in de slaapkamer zet dan automatische de wekker  

Als je iets met hue lampen hebt is het helemaal leuk, andere smart kunnen natuurlijk ook maar die zijn toch minder. Ik heb bv nog wat sonoff schakelaars aangesloten voor de kerstboom en de kerstverlichting voor het raam, maar je kan ook slimme schakelaars/stekkers kopen. 

In zeeland ben ik iets verder en zeg ik dat de airco op 20

graden moet maar ook zet de tv op Npo 1 of harder zachter.

Je moet alleen de commando's er 1x inzetten.

PS. hey google "speel de slimste mens" is ook leuk. maar je kan ook even zoeken naar opdrachten google staat er vol mee.

Als de dames een mobiel toestel hebben hoeven ze alleen de google home app maar te downloaden en dan heb je een nest over voor de slaapkamer, die je dan weer als wekker kan gebruiken of om opdrachten te zeggen hey google doe het licht uit.

 
Ik ga dit ding ook nog verder instellen, ik heb al wat lampen liggen, en ga er ook nog wat andere dingen mee proberen. 

 
Ik had je een uitnodiging gestuurd op FB voor Google Home.

 
Lijkt me wel een grappig ding. Maar ik zie een luidspreker en een kabel. Maar waar sluit je die kabel op aan?

Wordt dit gekoppeld aan je telefoon of gewoon rechtstreeks op internet of hoe wordt dit aangesloten zodat het werkt?

 
Die kabel die je ziet @Black Tiger is de kabel van de adapter.

Je moet op de smartphone de Google Home app downloaden, en via die app stel je heel dat boxje in.

Het lijkt idd op een luidsprekertje, maar het heeft een mooi geluid. 

Ik weet niet hoe @Nummer10 hem gebruikt, maar ik heb gisteren meteen een powerbank besteld, zo dat ik niet iedere keer de adapter in een ander stopcontact hoeft te steken. 

Ik heb hier al een aantal Hue lampen liggen, en het volgende worden slimme stekkers.

En @Nummer10 die uitnodiging heb ik aangenomen.

 
Ah oke, dus het werkt via het Chromecast principe. Alleen stroom en verbinden met je telefoon via wifi (of misschien bluetooth).

In plaats van een powerbank kun je natuurlijk ook een stekkerdoos nemen.

Lijkt me wel leuk in combinatie met Google Home, een soort domotica gebeuren. Zal dit topic met aandacht volgen, interessant.

 
Ik moet veel commando's en instellingen proberen, maar ik ben verbaast wat dit ding doet met simpele commando's.

Zeg bijvoorbeeld goedemorgen, en je krijgt meteen laatste nieuws.

En de powerbanken zijn al geleverd, het kon via Frankrijk [ali]  en ze waren binnen 2 dagen bezorgd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben al een aantal dagen met dit ding aan het spelen en heb al wat leutige en grappige commando's gevonden.  

Je kunt het zo gek niet verzinnen. :biggrin:   

Maar voor de test had ik dat ding meegenomen naar de buren waar wij oud en nieuw gevierd hebben, en verrek tot de voordeur deed dat ding het, maar toen was ik te ver van mijn eigen wifi.

De vraag is dus of dit ding gekoppeld kan worden aan mijn abonnement wat ik heb bij Vodafone zodat ik altijd en overal gebruik kan maken van dit apparaatje,

of werkt het alleen binnenshuis op mijn eigen wifi?  

 
Heb ook maar zo'n speeltje rechtstreeks bij google besteld , promotie prijs tot 10 januari voor 29€ incl bezorgen. 

Heb er maar 1 nodig  om te speulen . 

 
Ik ben er gisteren ook nog even mee aan het spelen geweest, ik was beneden/buiten en in het tuinhuis bezig.

Tot dat ik te horen kreeg dat de andere die boven in de slaapkamer op het nachtkastje staat ook aan het spelen was. :biggrin:  

Ik had die van mij al ingesteld op stemherkenning, maar die boven nog niet. 

Het bewijst dus dat dat ding met de microfoon een ver bereik heeft.  

 
Ik weet niet hoe @Nummer10 hem gebruikt, maar ik heb gisteren meteen een powerbank besteld, zo dat ik niet iedere keer de adapter in een ander stopcontact hoeft te steken. 
Ik werk gewoon met een stekker. Altijd makkelijk. 

En ik werk zoals ik al ieder had aangegeven met routines en zeg dus niet zoveel meer tegen GH.

Het licht is zo ingesteld dat het automatisch gedimd aangaat (iets van 1 1/2 uur voor zonsondergang) en op een bepaalde tijd gedimd wordt. Mocht het wat eerder donker zijn of we gaan wat vroeger naar bed dan zeg ik dat het licht uit moet. Het licht boven werkt dan nog niet automatisch, dat moet ik nog even instellen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan