google toestanden

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Dat Google een goede zoekmachine is klopt wel, en vooral de google maps sektie is wel zeer handig.
Maar er zijn toch een paar zaken waar velen grote vraagtekens bij zetten.

Zo houdt Google nauwlettend bij wat je op het web doet en wat voor sites je bezoekt maar dat is al langer bekend.
Google zegt dat het dat doet om je beter van informatie te kunnen voorzien.
Maar als ik op sites terecht kom dan komt google op die pagina's steeds met ads eroverheen die niet weg te klikken zijn.
Die ads bevatten dan bv hardware waar ik recentelijk naar had gezocht.
Maar ik zoek niet elke keer als ik op het web ben naar hard of software hoewel google blijkbaar denkt dat ik steeds ergens iets wil kopen.
Ik begin dit echter steeds vervelender te vinden en weet nog niet of dit ergens in de browser is uit te schakelen.
Maar ja, google draait alleen op ads zoals bekend is.
Overigens is ook de EU met een onderzoek bezig naar google en loopt google kans op een miljoenen boete.

Sommige sites weten ook precies hoe je bij google vooraan komt te staan.
Dat weet google echter ook wel!

Er is echter ook een zoekmachine die dat niet doet en wel zorgvuldig met private gegevens omgaat en dat is:

https://www.ixquick.nl/

https://www.ixquick.com/

Bekijk het maar eens.

Grtz.



 
Zal ook even een review geven van Ixquick. Heb deze verleden jaar eens getest.

Ixquick is inderdaad erg handig als je op een gemakkelijke wijze met privacy wenst te surfen.
Het is ook best een leuke zoekmachine, maar er is wel nog een voor verbetering vatbaar met name wat betreft zoekresultaten.

Met name de layout van de zoekresultaten laat te wensen over.
Zoek bijvoorbeeld bij Google en Ixquick maar eens op "sitedeals bestelscript" maar dan zonder aanhalingstekens. Dan zie je wat ik bedoel. Met name ook die onderverdeling in een forum (eerste zoekresultaat, bovenaan dus) is wel erg handig. En Google vind behoorlijk wat meer (2 pagina's).

Daarnaast ziet het er bij Ixquick wat druk uit omdat ze gebruik maken van onderlijning van het resultaat. Maar dat is niet echt ernstig.

Van beiden heb ik ze verleden jaar augustus ook van in kennis gesteld maar vooralsnog is er geen verbetering te zien.

Als je het echter goed kunt doen met wat minder zoekresultaten is Ixquick een goed alternatief als zoekmachine die qua privacy een stuk beter is dan Google.
Het is in elk geval de moeite waard om eens te proberen.
 
Vergeet niet dat voordat google bestond de meest gebruikte zoekmachine Yahoo was.
Die voldeed toen uitstekend.

Maar toen kwam google met zijn revolutionaire search engine en was het over met Yahoo, alhoewel die nog steeds bestaat.

Het ging mij er dus niet om wat de beste zoekmachine is maar wat men met de private gegevens doet.
Je hoeft tenslotte niet steeds ixquick te gebruiken en zo min als steeds google.

Ikzelf begin het steeds vervelender te vinden als bij google je al die ads om de oren blijven vliegen!

Grtz.
 
Ik weet nog van Yahoo. Volgens mij gebruikte ik in die tijd zelf nog een andere.

Het ging mij er ook niet om wat de beste zoekmachine is. Ik heb gewoon een review gegeven, that's all.
 
Ik denk dat je aan Altavista dacht, die is echter al overgenomen door Yahoo.
De "stoute" zoekmachine uit die tijd bestaat nog wel: Astalavista.
http://www.dogpile.com is overigens ook wel grappig.... deze gebruikt Yahoo en Google tegelijk om te zoeken.


 
Altavista gebruikte ik wel eens, inderdaad dat was een bekende van toen, maar toen die door Yahoo is overgenomen ben ik daarmee gestopt. Toen gebruikte ik al veelal Askjeeves.com die ook erg goed was.
Verder gebruikte ik zeker ook Astalavista, leuk te horen dat die nog bestaat. :biggrin: Helaas niet meer als zoekmachine zie ik.

Dogpile is inderdaad wel grappig, alleen qua zoekresultaten ziet hij ongeveer hetzelfde uit als ixquick alleen dan zonder die storende onderlijnde teksten, stuk rustiger dus.
Persoonlijk mis ik echter nog de gecombineerde zoekresultaten, dus dat hij resultaten van 1 site mooi bij elkaar zet.
 
Wat google ook nog doet.

http://tweakers.net/nieuws/100700/brein-vraagt-google-86-procent-vaker-om-urls-te-verwijderen.html

Grtz.
 
Dat is Google verplicht volgens de EU wetgeving, doen ze met tegenzin en ligt derhalve niet aan Google.
 
Tja, google slikt wel erg makkelijk alles en dat vind ik slap.
Brein beweert dat alles zonder dat het bewezen hoeft te worden.
Maar 4,4 miljoen is wel nauwelijks te geloven, want wie zou die allemaal kunnen maken?

Zouden die andere zoekmachines dat niet krijgen.

Grtz.



 
Nou dat zie je toch verkeerd hoor, zo makkelijk is dat niet geslikt geworden, daar is bij mijn weten zelfs een rechtszaak over geweest. Daarnaast is er al jurisprudentie over.
Even los van het feit dat Google ook nog in de States door de film rechthebbenden kan worden aangeklaagd. En je weet wat dat betekent.
Want Brein werkt ook in opdracht van die Amerikaanse filmbedrijven.

Het is niet allemaal zo eenvoudig als je denkt.

Of andere zoekbedrijven dat ook doen is me niet bekend, weet niet of die dat soort gegevens vrijgeven.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan