Graag wat hulp met oscam instellingen

nono

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
766
Waarderingsscore
4
Punten
18
Ik heb blijkbaar mijn ci module voor ziggo iets te wild in mijn tv geduwd en nu liggen er verschillende contactpunten in de tv plat.
Voor HD tv ben ik nu dan ook aangewezen op de Ziggo kaart in mijn Mutant 51 hd met Enema 2.
Helaas blijkt mijn oscam niet meer te werken, heb zo links en rechts wat files gedownload, maar ik krijg 'm niet aan de praat.
En wat er allemaal in de log staat, is helaas russisch voor mij, dus hopelijk wil iemand mij uit de brand helpen.
 
Twee zaken…. Welke Ziggo kaart? 0604 of 0606?
En dan natuurlijk de OScam configuratie bestanden die je nu hebt…..
Daarna praten we verder…..
 
@nono, je kan ook even zoeken met Google op boxkey en rsa-key Ziggo en dan gaat er een wereld voor je open. :)
Maar @mimisiku zal je graag verder willen helpen.
 
Ja, geen probleem... Maar dan moet er wel info komen . Momenteel ijzel op mijn glazen bol.....
 
@Parabolica; Nee ik was aan het kerstinkopen doen. Was vaak ellebogenwerk. En ik moet zo meteen nog 'n keer.
En ja vertel mij wat; er zijn ontelbare draadjes te vinden, vaak op 'n ander Nederlands board, maar de meeste eindigen voor mij in vraagtekens, omdat die niet worden afgesloten met wat de juiste oplossing is en of ze verzanden in onvriendelijkheden.

En iemand had mij files via PM gestuurd, dus daar ben ik ook even mee bezig geweest; helaas niet de juiste oplossing

@mimisiku
Ik heb kaart 604.
Bijgaand mijn files, maar zoals gezegd, ik heb daar flink in gerommeld als ik ergens wat vond, wat 'n oplossing zou kunnen zijn.
Eh ja, dat zeg ik nou wel, maar ik zie nergens 'n mogelijkheid tot files bijvoegen; alleen 'n url. dus hoe doe je dat?
En in welke map wordt de oscam log file opgeslagen; het sterft van de logfiles, de meest met 0 inhoud
 
heb je de kaart er misschien op de kop er in?
is maar een id...
 
Volgens mij niet, met de chip achterin naar beneden.
 
Eh ja, dat zeg ik nou wel, maar ik zie nergens 'n mogelijkheid tot files bijvoegen; alleen 'n url. dus hoe doe je dat?
Ergens klaar zetten of via email uitwisselen. Beter niet om oscam bestanden via een forum uit te wisselen. Kunt ook gewoon screenshots van je instellingen plaatsen via postimages.org moet je alelen de prive info even maskeren.

Kunt altijd de kaart eens omdraaien met de chip naar boven en dan zien of hij dan betere output geeft.
 
ik heb daar flink in gerommeld als ik ergens wat vond, wat 'n oplossing zou kunnen zijn.

Dat is nooit goed want door te veel in één keer aan te passen weet je niet meer wat het resultaat is.
Soms is dan beter om Oscam opnieuw te installeren als je niet over een back-up beschikt. Als je Oscam.conf of oscam.server hebt aan gepast en werkt het niet terug naar een schone Oscam.conf en oscam.server en het opnieuw proberen.

En ja vertel mij wat; er zijn ontelbare draadjes te vinden, vaak op 'n ander Nederlands board, maar de meeste eindigen voor mij in vraagtekens,

Rsa keys en boxkeys mogen niet zomaar gedeeld worden op een (Nederlands) forum.
 
Hij mag zijn oscam.server wel naar me mailen… Kijk ik er wel even naar….

Het moet er zo uitzien

[reader]
label = ZiggoKaart
description = ZiggoKaart
protocol = internal
device = /dev/sci0
autospeed = 0
caid = 0604
boxkey = 11…………88
rsakey = 3C……………………6A
detect = cd
mhz = 600
cardmhz = 600
group = 1
emmcache = 1,3,2,0
blockemm-g = 1
auprovid = 000604
 
Laatst bewerkt:
Nou, de oude oscam verwijderd en 'n nieuwe geplaatst, daarna de gegevens van mimisiku erin gezet, maar helaas nog geen beeld.
Ik zie in de log (wat ik dan kan volgen) ECM failed key not found, en wat later key not found 604 02, en key not found 604 08 en voor de rest hele regels met alleen maar cijfers.
Voor de gein ook mijn kaart even omgedraaid en krijg dan: "deactivering kaart" te zien in de log
 
Je hebt de RSA-key en boxkey natuurlijk wel geGoogle’d hè, in het bovenstaande voorbeeld is die natuurlijk niet compleet (vanwege de forumregels).
 
Ja hoor, die had ik nog van mijn vorige oscam files die, toen ze werkten, ik gekopieërd heb naar mijn computer voor het geval dat er iets mis zou gaan.
Ik ga straks na het winkelen nog even kijken met de files die ik via pm heb gekregen.
Kijken of ze nu wel werken op 'n "schone" oscam"
 
heb in het verleden problemen gehad met het plaatsen van files via ftp
ook al stond de r/w goed dan nog bleef de oude file werken totdat ik eerst de oude uit de box verwijderde en dan de nieuwe vanuit pc naar box plaatste.
box opnieuw opstarten en dan wel compleet wil ook nog wel eens werken
 
Ik zat daar ook al aan te denken @sat-ed. Soms is het voldoende om Oscam te herstarten maar beter is het om je ontvanger helemaal herstarten als er nieuwe files zijn geïnstalleerd.
 
Mijn gepruts heeft helaas nog geen resultaten opgeleverd, morgen maar eens verder
 
Ik ben er niet in thuis, maar misschien dat iemand zich geroepen voelt (evt. na de Kerstdagen) via Teamviewer of zo een poging te doen? Dan kan men in de logs zien wat er gebeurt met de kaart.
 
Is er geen probleem met de kaart zelf? Misschien even testen in andere ontvanger als dat mogelijk is.

B.
 
Ik kan zo wel even met TeamViewer kijken…. Stuur maar een PM met je ID en wachtwoord….
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan