Gratis Siemens M35i!

S

satstarter

Via de Postbank kun je nu een gratis (prepaid telfort) Siemens M35i toestel krijgen.

Je moet minimaal f 1000,- overmaken naar je spaarrekening en dat drie maanden laten staan.

Lijkt me een makkelijke manier om een leuk toestel te krijgen!

 
Vandaag ook maar even optie 8 gekozen..

Overigens hebben deze toestellen een GID lock (group IDentifier). Hierdoor kun je niet elke SIM in elk toestel gebruiken . Zelfs niet als ze van dezelfde operator zijn .. let hier even op ...

 
Dat GID-lock is (nog) niet te unlocken?

Ik heb al wel vast een unlock programmatje opgezocht, maar dat is dan misschien alleen voor normale sim-lock bestemd...

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang het duurt voor ze die toestellen versturen; vorig jaar hadden ze een soortgelijke actie met horloges, maar dat heb ik nog steeds niet binnen (zal wel achterlopen :) )

 
Nog even over dat GID lock, ik heb een m35 van ben en heb deze geunlocked (den ik dan). Er kan nu wel een kpn of libertel prepaid sim in maar als ik een libertel abo erin stop dan blijft 'ie om de sim vragen. Is dat de gid lock of is dit weer wat anders..?

Het leveren van de postbank gsm'tjes kan nog wel even duren is mij verteld, een week of 6!!!.

 
Makli:

Zeker een oude kaart van libertel?

Die werkt op 5 volt en het toestel geeft er maar 3.

Daarom werken oude sims niet met nieuwere telefoons.

Nieuwe sims werken wel met oude (5v) telefoons

De kans dat je een niet werkende kpn sim treft is even groot

 
knip en plak van postbank:

--------------

Na ontvangst moet u de telefoon wel binnen acht weken activeren. Activeert u het toestel niet binnen 8 weken, dan incasseert de Postbank eenmalig f 300,- van uw Girorekening

Deze actie is uitsluitend bestemd voor Postbank-klanten die vóór 1 april 2001 een Girorekening hebben geopend.

--------------

dus als je nu een rekening opent geldt de actie niet meer. Gelukkig heb ik een kennis met een postbank rekening, moet ik hem maar fl 1000,- voor 3 maanden uitlenen.

In de postbank advertentie staat wel een link naar telfort, maar er staat niet dat de telefoon bij telfort geactiveerd moet worden.

Is het ook mogelijk om deze bij libertel / kpn te laten activeren?? (vermoedelijk werkt telfort bij mij niet (ik woon in the middle of knoware) en wat kost zo'n prepaid activatie?? (kon ik nergens vinden) ik ben een leek op gebied van gsm's, dus hoop ik dat iemand mij kan helpen.

Greetz, Matrix

[Edited by Matrix on 24-05-2001 at 11:25]

 
@Matrix

Waarom zou de Postbank dan nu vandaag 24-05 nog reclame maken voor deze service via Radio 3???

Grtz Mike The Bike

 
De telefoon kan alleen bij Telfort worden geactiveerd. Gewone prepaid kaarten kunnen sinds kort wel via andere providers m.b.v je girofoon worden opgewaardeerd.

 
@Mike

Volgens de website van de Postbank geldt deze actie nog steeds. Je moet dan fl 1000,- sparen op je rekening en dat min. 3 maanden erop houden.

Maaaaar: je moet wel een rekening geopend hebben Voor!!! 1 april 2001. Daaruit concludeer ik dan dat als je nu (Mei) een rekening opent en fl 1000,- stort, je dan geen telefoontje krijgt (is immers na 1 april geopend)

Ik zal het wel eens navragen bij de postbank hoe het nu precies zit.

Matrix

 
En wat betreft het bereik:

Telfort had een contract met libertel waardoor als een toestel buiten de reikweidte van telfort was maar binnen die van libertel, deze op dat netwerk inroamt.

Maar dat is zeer binnenkort afgelopen omdat het bereik nu landelijk dekkend zou zijn.

Dus wat dat betreft...

 
In de eerste plaats maakt de Postbank onderscheid in klanten.

Ik heb met twee Postbankrekeningen geen aanbod gekregen.

In de tweede plaats is de dekking zo slecht dat mijn dochter over is gestapt op KPN. Op vele plaatsen in het oosten van het land kwam wel Libertel in het scherm te staan, maar de ontvangst was zeer slecht. Op veel locaties moest zij buiten staan om een gesprek te kunnen voeren. Toen zij wel een aanbod kreeg van de Postbank heeft ze dit geretourneerd met de klacht erbij.

Dirk

 
Heb ook netjes f 1000'- gestort op een spaarrekening en ben dus vorige week gebeld ddor een medewerker van de Postbank dat de telefoons dus pas vanaf week 31 worden gelevert.Wat de slechte ontvangst betreft van Telfort,moet je eens in het noorden komen is helemaal slecht.Ze hadden ook voor de mensen in het noorden een speciale regeling dat je dus geld terug kreeg en op dit moment is het mogelijk om je abo op te zeggen zonder kosten want ze krijgen het niet dekkend hier.Oja als je erheen belt trek dan gerust een half uurtje uit..duurt gemiddelt 20 a 35 minuten voordat je 1 aan de lijn krijgt.:tong:

 
Nu de crisis in Telecomland op volle sterkte om zich heen grijpt zal menig telecom operator zich afvragen of het wel nut heeft bedekking te verzorgen in niet rendabele gebieden. Het zijn immers commerciele bedrijven en geen liefdadigheidsinstellingen ! Als een zender met een bereik van 35 kilometer weinig tikken oplevert dan zal vaker dan voorheen de beslissing komen om geen zenders te plaatsen. Een basisstation met alles dr op en dr an kost immers enkele honderdduizenden guldens (de zenders, arbeidsloon, huur voor de locatie, eindeloze procedures met gemeentes en bewoners en transmissie). Door de geef-maar-weg mentaliteit van de afgelopen jaren vindt iedereen het gewoon dat je overal kan bellen en je toestel gratis is.

Maar wees eerlijk ... als je het voor het kiezen hebt ... 100.000 klanten en winst draaien, of 5 miljoen en verlies ... dan zou ik voor het eerste kiezen ..

Voor de mensen in de niet rendabele gebieden wordt het dan een bittere pil en zal men moeten kiezen kiezen voor de "oude" operators. Echter voor de paar procenten extra bedekking betaal je als klant meer dan een paar procenten meer geld.

Voor de mensen in de stad zijn de Ben's, Dutchtones en Telforts zeker de moeite waard. Waarom meer betalen voor die paar witte vlekken ? (met alle drie voornoemde operators kan ik prima bellen maar je moet de paar witte vlekjes accepteren). Voor de plattelanders en "witte-vlekken-jagers" zit er niets anders op dan meer te betalen. Overigens vrees ik dat de huidige grote jongens (het bijna failliete KPN en het sinds kort in de financiele problemen zijnde Vodafone) zullen stoppen met het uitbreiden van capaciteit . Simpelweg omdat de poen op is !

Of we moeten met zijn allen weer massaal telecom aandelen gaan kopen (of geld van UMTS licenties weer terug) zodat de oude tijden van weleer weer herleven en alles weer gratis wordt en de bedekking reikt tot in de hemel !

 
Ik pleit voor het teruggeven van het UMTS geld!

De overheid gaat maar bij C+ bedelen vanwege de ethervervuiling van deze provider! :biggrin: :biggrin:

 
Gisteren het pakketje van de postbank ontvangen en meteen begonnen het toestel mbv van de registratiecode te registreren.

Eerst een aantal uren keurig de melding dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar was, daarna een melding dat de code niet juist ingevoerd zou zijn, nogmaals geprobeerd en toen de melding ontvangen dat toestel geblokkeerd is en ik contact op moest nemen met de postbank (100% zeker dat de code alle drie de keren juist was!).

Vanochtend meteen de postbank gebeld , ruim een kwartier zitten wachten (22 ct per minuut) vervolgens krijg je als antwoord dat het ook niet aan het toestel of de code ligt maar dat ze een probleem hebben met de m-diensten en niet weten waar het aan ligt.

Gewoon nog een weekje blijven proberen en anders weer het informatienummer (22ct/minuut) blijven bellen.

Kortom : je krijgt een gratis telefoon, deze kun je niet gebruiken voordat hij geactiveerd is, activeren kan niet dus moet je een betaald telefoonnummer bellen. Als ze dit een aantal weken vol kunnen houden dan stroomt het geld alsnog binnen. ik geloof dat ze 500.000 telefoons versturen dus reken maar dat die wachttijden voor de telefoon nog flink langer zullen worden als die allemaal dat informatienummer moeten bellen.

Volgens mij zijn dit overeenkomsten met Canal Digital...

Waarom stuurt men niet gewoon even een smsje naar je toestel dat je voorlopig niet kunt registreren in plaats van zo'n leuk spelletje te spelen.

Trouwens, dat hele m-bankieren zal ik toch nog maar een flinke tijd mee wachten, als ze dat activeren van een telefoontje al niet kunnen regelen, hoe moeten ze dan in vredesnaam financiele transacties beveiligen??

 
Mijn vriendin heeft het bewuste postbanktoestel dinsdag binnen gekregen en heeft haar bestaande telfort abbo kaartje bij wijze van expiriment er in geplaatst.

En wat denk je? Het werkte gewoon.

Dus ik mijn KPN abbo kaartje er in plaatsen, en ook werken!

Is hier een logische verklaring voor of hebben ze de simlock vergeten?

 
Dat klinkt dus interessant!

Zal straks eens probreren met mijn BEN kaartje erin..

Maar, bij jullie kon je ook nog niet activeren bij de postbank?

 
Nee, de codes die krijgen we nog thuis gestuurd.

Maar het is wel grappig dat je de nieuwe prepaid kaart ook kan activeren met een oude telefoon.

De postbank telefoon kun je gebruiken met je oude abbo zonder dat je hoeft te wachten tot je eindelijk je codes krijgt thuisgestuurd.

Zodra je hem geactiveerd hebt gooi je je oude telefoon met nieuwe postbank kaart in de kast zodat je niet het risico loopt dat er 300 gulden van je rekening word geschreven.

Het is alleen jammer dat je de helft van je funkties kwijt bent zoals e-bankieren. (bankieren via de telefoon)

Opwaarderen via je giro rekening gaat dan ook niet.

Maar waarom zou je dat doen als je een abbo hebt? :biggrin:

 
Helaas, gisteren geprobeerd met BEN simkaart erin, kreeg gelijk melding toestel geblokkeerd netwerkcode. Of bij mij is men niet vergeten de simlock te plaatsen, of het werkt met BEN wel en met KPN Libertel niet.

In elk geval ik moet nog even geduld hebben....

Op jullie manier ben je inderdaad de helft van je functies kwijt, maar dat hele e-bankieren zie ik voorlopig toch nog niet zitten.

Ik werk al jaren met girotel en dat is voor mij voldoende.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan