Gisteren het pakketje van de postbank ontvangen en meteen begonnen het toestel mbv van de registratiecode te registreren.
Eerst een aantal uren keurig de melding dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar was, daarna een melding dat de code niet juist ingevoerd zou zijn, nogmaals geprobeerd en toen de melding ontvangen dat toestel geblokkeerd is en ik contact op moest nemen met de postbank (100% zeker dat de code alle drie de keren juist was!).
Vanochtend meteen de postbank gebeld , ruim een kwartier zitten wachten (22 ct per minuut) vervolgens krijg je als antwoord dat het ook niet aan het toestel of de code ligt maar dat ze een probleem hebben met de m-diensten en niet weten waar het aan ligt.
Gewoon nog een weekje blijven proberen en anders weer het informatienummer (22ct/minuut) blijven bellen.
Kortom : je krijgt een gratis telefoon, deze kun je niet gebruiken voordat hij geactiveerd is, activeren kan niet dus moet je een betaald telefoonnummer bellen. Als ze dit een aantal weken vol kunnen houden dan stroomt het geld alsnog binnen. ik geloof dat ze 500.000 telefoons versturen dus reken maar dat die wachttijden voor de telefoon nog flink langer zullen worden als die allemaal dat informatienummer moeten bellen.
Volgens mij zijn dit overeenkomsten met Canal Digital...
Waarom stuurt men niet gewoon even een smsje naar je toestel dat je voorlopig niet kunt registreren in plaats van zo'n leuk spelletje te spelen.
Trouwens, dat hele m-bankieren zal ik toch nog maar een flinke tijd mee wachten, als ze dat activeren van een telefoontje al niet kunnen regelen, hoe moeten ze dan in vredesnaam financiele transacties beveiligen??