Griekenland.

Ho, ho, Kilroy, er zijn nog misverstanden. De ??n zegt de lidstaten betalen 109 miljard en de banken de beloofde 50 miljard = dus 159 miljard. Terwijl Rutte zegt, nee, nee, jullie niet begrijpen, wij niet betalen alle 109 miljard, de banken (lees burgers) en de overheid (lees burgers), betalen totaal 109 miljard. Rutte is een Nederlander maar legt het gewoon niet goed uit :)

En op de vraag 'wat merkt de burger ervan met deze hulp aan Griekenland?' kwam het antwoord 'niets', de Nederlandse economie word er wel beter van'.
En wie profiteerd er van dat de economie beter wordt?, juist de overheid. :)
 
Je zegt het parabolica.

Rutte is niet volledig en houdt zich niet erg aan de feiten.
Hij zegt dat de banken gered zijn en ons spaargeld en onze pensioenen en de euro.
Hij verwacht dit echter maar niets is zeker!
Of Griekenland het redt en niet failliet gaat is maar zeer de vraag en hetzelfde geldt voor Portugal, Ierland en mogelijk Spanje of Itali?.
Hij produceert het als een wetmatigheid die voor 100% uitkomt, maar dat kan niemand garanderen.
Er zijn gewoon veels te veel onzekere faktoren die een rol spelen.

Grtz.
 
Kilroy;216315 zei:
Iedereen opgelucht inclusief Rutte dat we Griekenland die 109 miljard kunnen geven.
Maar daar had hij wel de steun van de pvda voor nodig.

Grtz.

Denk dat hier flink aan zelfoverschatting wordt gedaan Rutte geeft geen 109 miljard die mag alleen tekenen.
En de steun van de PVDA??.Wat moet ik me daarbij voorstellen Nederland doet voor zegge en schrijven 6% mee gaat om een paar miljard van de in totaal 17 landen die de 109 miljard opbrengen.

En inderdaad de grote landen maken net als altijd de dienst uit, de Jager roept af en toe wel iets.
 
Dat is correct die 109 miljard is van alle EU-landen bij mekaar.
Inderdaad was Rutte hier ook weer onzorgvuldig in zijn uiting.

En inderdaad is het voor Nederland een relatief klein bedrag.
Bovendien zitten bv de pensioenfondsen niet alleen met hun geld in Griekse leningen.
Het is dus zeker zo dat die pensioenfondsen niet gelijk helemaal failliet gaan.
Het is eerder een paniekbeeld dat werd opgehangen.

En inderdaad was het de pvda die Rutte aan een meerderheid in de Tweede Kamer moesten helpen.
De PVV was immers tegen zoals bekend is en stemde ook tegen.

Grtz.
 
100 (%) / (17 (eurolanden) - 1 (Griekenland zelf)) = 6.25 %.
Dan ga je er van uit dat ieder land een even groot deel betaalt.
Het is maar de vraag of dat werkelijk zo is.
Nemen Portugal, Ierland, Itali? en Spanje ook zo'n aandeel op zich en verergeren ze hun eigen positie zo ?
En "maar 6,25 %" van 109 miljard, is wel bijna 7 miljard he.
Kunnen we hier ook wel aan een spoorlijn of mooi waterproject over de balk gooien.
 
De grote landen betalen ook een groot deel de kleine landen minder.
Hoe de verdeling precies is weet ik ook niet voor Nederland las ik 5.9%.
Maar de 109 miljard die Rutte moest betalen vond ik al erg veel misschien dat hij nog een oud zilvervloot spaarbankboekje heeft met dat bedrag wat hij dan nu kan opnemen.

Ook heeft niet alleen de PVDA de regering aan een meerderheid geholpen alle partijen waren voor behalve de PVV en SP dus ook zonder de PVDA had de regering een meerderheid.
Maar goed laten we niet mierenneuken de ? is gered althans voorlopig er moet nog iets meer gebeuren.
En ja uit welke doos komt de sigaar toch de burgers die moeten betalen?
De Jager had het er over dat alle geld terug zou komen met rente nou die rente is al verlaagd en nu maar afwachten of er terug betaald wordt.
 
Van die 109 miljard betaalt de private sector (banken e.d.) toch ook een deel...
En uhhh ja de "gewone" burger zal het inderdaad betalen. Neemt niet weg dat het o.i. altijd nog beter is dan in het geval dat Griekenland failliet zou gaan. Immers dan zijn we allemaal nog veel slechter af.
 
Och, het zal "ons" althans de belastingbetaler altijd geld kosten ongeacht of Griekenland failliet gaat.
Dat Griekenland niet failliet gaat namelijk nog helemaal niet vast.

Ja de priv? sektor (banken) moeten VRIJWILLIG GEDWONGEN meewerken en meebetalen hetgeen een contradiktie is.
Juist door deze regelingen hoeven de Grieken juist NIET alles terug te betalen hetgeen "ons" dus centen kost.
Op dit moment staat helemaal niets vast over hoe het zal aflopen hoewel politici ons dat wel willen laten geloven.

Als je ziet welke gigantische bedragen nu al nodig zijn voor het kleine Griekenland inclusief het garantie fonds dan zal het nog veel groter worden met andere landen erbij.
Immers Ierland en Portugal staan al min of meer in de wachtrij.
Daar zijn ook al waarschuwingen over binnen dat ze in de toekomst niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen.
Die zijn tenslotte ook overgeleverd aan de US credietbeoordelaars en de vrije markt en rente toestanden.

Grtz.
 
Vergeet Itali? niet...
 
Alom onduidelijkheid over die 109 en 50 miljard die volgens Rutte 109 en volgens de EU 159 miljard zijn.
Hij komt met een brief met uitleg hierover.
Tjonge wat een toestanden!

Overigens heeft Portugal al 78 miljard noodleningen van de EU en IMF gekregen waar Nederland ook garant voor staat.
Hetzelfde geldt voor Ierland waar Nederland eveneens garant staat.
Voor beide landen geldt dat het ook als met Griekenland kan gaan waar meer steun nodig was.
Spanje en Itali? hebben nog geen steun aangevraagd maar of dat niet gebeurt staat ook in de sterren geschreven.

Grtz.
 
Tja, het heeft zijn tijd geduurd maar nu heeft de Jager in zijn brief toegegeven dat Rutte fout was en het 159 miljard was, tenminste dat was op nos jounaal en rtlnieuws te zien.
Nogal pijnlijk want Rutte zei zo stellig dat hij het echt zeker wist en overal bij geweest was.
Al met al zitten we er dus weer met meer centen in.

Grtz.
 
Ja, grappig niewaar!

Uit de rekening van de Jager zie je dat er -54 miljard privaat staat en overblijft 109 miljard.
Die 54 miljard zijn er dus al afgetrokken.
Rutte wilde die nog een keer van die 109 aftrekken dus infeite twee keer.

En inderdaad stelt het NRC dat die 54 miljard ook nog helemaal niet vast staan.
Dat kan nog vanalles worden.

Grtz.
 
Ik was even aan het 'skypen' met mijn Griekse neef Pecunios Hilarios.(gek op geld)
Hij liet mij via zijn computer zijn schitterende huis op Kreta zien, en
vervolgens toonde hij mij een catalogus van de nieuwe Mercedessen.

"Ik wilde je even heel erg bedanken voor die Mercedes die we gaan kopen. Ook
namens mijn vrouw Luia(lui wijf) en mijn kinderen Naxarbeidos(niet werken)en Bedligos(alleen op bed).''

"Hoezo bedanken? Wat bedoel je?" vroeg ik.

Pecunios vertelde: "In ons heerlijke Griekenland wonen negen miljoen
Grieken. Ons lieve Europa leent ons 110 miljard. Dat is dus 12.000 euro per
Griek. Dus ons gezin krijgt zo'n 48.000 euro! Van jullie! Dank jullie wel.
En dan te bedenken dat ik, op mijn 53ste, gepensioneerd ambtenaar ben."

Omdat ik niets terug zei en hij misschien mijn verbaasde gezicht zag, zei
hij: "Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niets van snap, neef."

"Wat snap je niet?'' vroeg ik. "Nou, een maand geleden zag ik via internet
op de Nederlandse televisie twintig staatscommissies en een minister en een
ministerpresident die zeiden dat Nederland absoluut 26 miljard moest
bezuinigen. Dat was om de staatsschuld terug te dringen. Er werd zelfs
gezegd dat alle ontwikkelingshulp gestaakt moest worden. Jullie betalen
ongeveer vijf miljard aan ontwikkelingshulp. En nu betalen jullie ons ook
zo'n vijf miljard. Hi hi hi."

Neef Pecunios begon onbedaarlijk te lachen. "En wij dachten nog dat we niks
zouden krijgen, want jullie hebben IJsland ook al twee miljard gegeven." Hij
keek weer eens recht in zijn scherm en vroeg: "Wat is er neef, waarom word
je zo rood?"

"Niks," zei ik, "ik ben alleen blij dat jullie je moeten houden aan het
IMF."

Hij begon weer te lachen. "Het IMF.... ach ja, ik zag jullie Kamerdebat. Zijn
jullie vergeten dat jullie vorig jaar ook al tien miljard aan het IMF hebben
gegeven? Dat geld krijgen wij nu ook."

"Luister eens, Pecunios. Ik zou mijn mond maar houden, want anders gaan wij
terug naar de gulden!"

"Ja," zei Pecunios, "dat zou verreweg het beste zijn voor jullie, maar ja
dat doen jullie niet.. Zeg, welke Mercedes vind jij het mooist?"
 
Ik weet niet wie er van jullie gelijk heeft, vind ik ook niet nodig als ik een skype verslag krijg van Crazymotha.

Ik denk dat ik ook Griek wordt, kan je daar naar imigreren????
 
bert50;216424 zei:
Ik weet niet wie er van jullie gelijk heeft, vind ik ook niet nodig als ik een skype verslag krijg van Crazymotha.

Ik denk dat ik ook Griek wordt, kan je daar naar imigreren????

Bert, lees telegraaf 28 juli 2011

Bron: telegraaf

'Stuur pensionado's naar Griekenland' AMSTERDAM - G?nther Oettinger, de Duitse eurocommissaris voor Energie, heeft voorgesteld om gepensioneerden vanuit andere Europese landen naar Griekenland te sturen om te helpen bij het herstel van dat land.

Lekker in het zonnetje :)
 
Gisteren werd Griekenland door een credietbeoordelaar weer 2 stapjes terug gezet.

Vandaag meldde nos journaal dat de credietbeoordelaar Moody's profiteert van de schuldencrisis.
Het bedrijf zag in tweede kwartaal de winst oplopen met 56% tot 132 miljoen dollar.
En de omzet kwam met 27% hoger uit op 421 miljoen euro.

Ze beinvloeden niet alleen de markt maar verdienen er ook goed mee.

Grtz.
 
Wil je weten hoe het reddingspakket zou kunnen werken, klik dan hier
 
oke ga ik nog verder, ik ging in vorig jaar mei met mijn zwager naar griekenland. mijn broer was er al,
en net op de dag dat ik en mijn zwager aankwamen was mijn broer jarig, dus hij stelde voor naar de bouzoeki te gaan (griekse disco). daar aangekomen liet het meisje aan de kassa het bonnetje zien (we zien er niet echt grieks uit) daar stond 60 euro met daaronde 30 euro korting, dus niets vermoedend legt mijn broer 90 euro neer, waarna het meisje een beetje schaapachtig begint te lachen en zegt, nee je moet wel gewoon 180 euro betalen. de andere helft is zwart omdat de artiesten ook de helft zwart willen.
volgende dag bel ik de jongere broer van een vriend van mij op (hij is boer) die heeft een jeep of hij de boot voor ons in het water wil leggen, dat wil hij wel doen. ik stap bij hem in de auto en vraag belangstellend hoe het nu gaat met de crisis, tja zegt hij het is wel moeilijker. hij zegt de laatste jaren mochten wij b.v geen graan zaaien omdat er een overschot is. maar we kregen wel geld van europa, en niet alleen mijn vader gaf het land op maar ook ik en mijn broer, we kregen dus 3 keer geld voor niets doen zij hij lachend, en dat kan nu niet meer.
gr blokker
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan