grote dvd

A

aka

Iki heb een dvd 7,64 gb kan niet via dvd shrink zover ingepakt worden om op een dvdv te branden.
Ik heb de dvd met dvd decrypter op mde ha gezet. Wat moet ik nu gebruiekn om de dvd's op twee dvd's te branden?

Groet Aka

ik gebruik altijd dvd decrypter en dvd2one met deze 2 progjes ken je de dvd van 7,64 gb terug brengen naar zo'n 4,5 gig en die dn op 1 dvd branden en geen 2..met het behoud van een goede kwaliteit beeld

Yep, dat is de betere optie. Had ik hier ook met een dvd.
Eerst met dvddecrypter de zaak naar de hd.
Daarna met dvd2one de extra's en het menu eruit gehaald en een paar talen (zoals Frans en Arabisch).
Daarna paste hij met een klein beetje compressie uitstekend.

Als je met dvd shrink het "net niet voor elkaar krijgt om hem passend te maken dan doe je het toch in twee keer.

Eerst haal je met dvd shrink de maximale haalbare "shrink" naar je HD en dan haal je wat op de HD staat nog een keer door DVD shrink en dan heb je het passend op 1 schijf.

Dat wel maar dan wordt je compressie wel een partij groter.
Die keuze kun je maken, maar als je minder compressie wilt, dan is de optie om de menu's en extra's en talen weg te halen toch wel een mooi alternatief.

natuurlijk

maar anderstalige audio en ondertitels kun je in DVD shrink ook verwijderen , ik ga ervanuit dat de hoofdfilm zo groot is dat DVD shrink het niet meer akseptabel vindt om verder te shrinken ( ik dacht zo'n 50% is toelaatbaar)
Dan heb je de mogelijkheid om deze truc uit te halen. Consequentie is idd een minderkwaliteit maar is meestal nog akseptabel.

Oh dan kun je me misschien even helpen, want ik heb dat deze week met Shrink geprobeerd en het lukte me niet.
Wel kon ik bijv. in Shrink bij een aantal talen de vinkjes weghalen, maar de "extra's" kreeg ik niet weg. Had daar alles uitgevinkt staan en toch was Shrink nog van mening dat ie daar nog de nodige mb's van moest meenemen.

Na overleg met een kennis die dat veel doet en die ook van mening was dat je dat met Shrink niet weg kreeg, heb ik het toen met DVD2One geprobeerd en daar was het geen probleem.

Als alles echter met 1 programma kan is dat natuurlijk wel een stuk gemakkelijker, minder gedoe in elk geval.
Dus als je dat zou kunnen uitleggen hoe dat dan moet zullen een aantal mensen waaronder ikzelf je daar dankbaar voor zijn.

En acceptabel is wel leuk, maar persoonlijk wil ik toch zo min mogelijk compressie om de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden.

Wat je bedoeld en wilt zit onder de re Author functie die het mogelijk maakt alleen dat wat je wilt op de te branden DVD te zetten.

DVD Shrink also allows you to re-author your DVD. You can make your own compilation from one or more source DVDs, or select only the parts of a DVD which you intend to view, thus preserving more space on your backup for the highest quality viewing.

Zal wel een receptje in elkaar flanzen en een stappenplan maken.

In principe is het heel simpel
wil je goeie kwaliteit en geen extra's (wat de meeste mensen willen) meest van de tijd is het toch rommel
dan pak je zoals gezegt werd gewoon de re-autor knop
in de knoppen balk dan scroll je in de rechterkant van het scherm door naar de grootste file, die sleep je naar de linkerkant,
dan kijk je weer naar de rechterkant en iets naar boven daar zie je een tab "compression settings" staan als je daar op drukt zie je dus de settings van de film die je net naar links gesleept hebt
mik daar alle talen en subs weg die je niet wilt hebben
en je kunt hem fikken.

yip Fladder zo moet het,. Super eenvoudig, slechts 1 progje nodig.

DVD shrink is een fantastisch programma en bovendien gratis !!!

Ja die re-author had ik gezien, maar dan zag ik verschillende filenamen met dezelfde naam en grootte.
Ik kon daaraan zo vlug even niet zien welke nu de engelse en welke de franse versie was.
Tevens was mij niet bekend (was ook mijn eerste keer dat ik dit deed moet ik zeggen) of de audio nu wel volledig mee kwam en hoe ik daarin een keuze kon maken.
Het was gewoon 1 lange lijst met filenamen.

Dat maakte me wat huiverig dus ben er maar mee gestopt.
Overigens heb ik uiteindelijk de dvd gemaakt met dvdfab want dvd2one wenste er iets van 2 uur over te doen en dvdfab klaarde hetzelfde karweitje in nog geen 20 minuten.
Gewoon zonder compressie dus, alleen buitenlandse ondertitels eruit halen, franse audio, menu's en extra's.
Dus dvdfab is ook wel een leuk programma'tje voor zoiets dan, toch?

Ken dvdfab niet , zal hem eens opzoeken en ermee gaan speulen.

Ongetwijfeld, gezien jouw ervaring daarmee, zal dat ook een goed programma zijn en misschien eenduidiger dan shrink.

Nja, Shrink zal toch wel beter zijn, want anders zouden er wel meer mensen met dvdfab werken denkelijk.
Maarja, probeer hem eens uit en zet je mening erover hier eens neer, altijd fijn om van ervaringen van anderen te leren.

Jij hebt immers meer met dvdshrink gewerkt en ik nu maar 1x dus ik kan hier geen objectieve mening plaatsen over hoe goed dit is en hoe goed dat en welke de betere is of dat ze gelijk zijn of kwaliteits aspecten bij gebruik.

waarom zou je veranderen als het allemaal goed is met wat je gewent bent...

ik gebruik dan dvd decrypter samen met dvd2one,en deze combinatie werkt goed alleen wat bt zegt met dvd2 one wil het wel eens lang duren voor ie klaar is maar dan heb je ook wat..trouwens ik heb de tijd in tussen kan ik toch wat anders doen.......

Nou, veranderen kun je doen als er iets is wat sneller is, even gemakkelijk (of makkelijker) en dat soort redenen.
Als je tijd genoeg hebt is geen probleem, maar als je dan bijv. een paar uur nodig hebt met het ene proggie, terwijl het andere er maar 50 minuten of minder over doet, dan is dat wel handig voor degenen die minder tijd hebben.

Vooropgesteld dat de kwaliteit even goed of op zijn minst zeer hoog blijft.
Men hoeft uiteraard niet te veranderen maar het is altijd fijn om van diverse dingen op de hoogte te zijn, voor het geval je het wel te lang gaat duren op een gegeven moment, of eenvoudig weg omdat softwareontwikkeling ook niet stil staat en het ook zo kan zijn dat er iets beters op de markt is of komt.:)

wat jullie ook eens moeten uittesten dat is het progamma
intervideo dvd copy platinium
werkt ook zeer snel en zeer handig verkleinen als mede splitsen van dvd of converteren naar andere formaat geen probleem
(kan alleen geen beveiligde dvd copieren)

gr tendoryu

ik zal het programma van BT ook eens gaan testen
let wel op de versie dan DVDShrink die er nu is namelijk
de 3.2 versie werkt niet helemaal naar behoren hij maakt vaak fouten op dvd's en dan hikken of hangen ze wel eens.
het beste is om eigenlijk nog steeds de 3.1.7 versie te gebruiken
maar ik moet vn het weekend nog een dvd rippen dus ik ga eens een ander proggie gebruiken en dan zal ik het wel even melden
wat ik dan fijner vindt werken

Groeten

Rody

Dat hikken en hangen komt niet door DVD shrink maar door de snelheid van branden.

Een Quad speed DVD branden op 6 speed geeft problemen. Wat ik meestal doe is de Data van DVD shrink via Nero branden met de juiste snelheid behorende bij de DVD en dan heb je van dat gehik geen last.

nee, dat dacht ik eerst ook
maar ik brand vanaf het begin al op 2,4 nooit hoger
die instelling van de snelheid van het branden zat in de
eerste versies van shrink nog niet dus daar heb ik inderdaad ook
de fout mee gemaakt maar ik heb het bij een paar dvd's getest
met de 3.1 en de 3.2 versie en de 3.1 gaf geen problemen maar de 3.2 wel

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan