Grundig herkent GW niet !!

A

appie39

Iemand met een Grundig DTR 1200 -Irdeto ontvanger heeft mij gevraagd hem te helpen met zijn Goldwafer.Na de GW geprogd te hebben bleek de Grundig `m helemaal niet te herkennen en gaf de melding "not compatible" ( of iets dergelijks).Met een MOSC geen probleem,maar na 2 dagen weer zonder beeld.

Mijn vraag is nu : Waarom herkent de Grundig de GW niet ?

Maakt `t wat uit of `t een GW of een pic-card is ?

Alvast bedankt,

Groetjes,

Appie

 
GW of piccard maakt niet uit, is precies hetzelfde.

Maar we kunnen je niet helpen met adviezen over illegale praktijken, buiten dan dat je het best eens andere files kunt proberen, zoals Humax files, vermits je iets wil testen natuurlijk.:)

 
Ik heb een e-mail gekregen van iemand als reply op mijn vraag.Om een lang verhaal kort te maken : Het komt door de cam van de grundig.

 
Kan wel xgabox. Zou net als bij de Humax zijn, daar kreeg men laatst ook geen PW op aan de praat in de interne cam, tot iemand speciaal files ging maken ervoor.

Nu lag dat niet aan de cam maar aan de kaartherkenning, als je echter geen allcam hebt dan heb je daar last van, dus in die zin zou je kunnen zeggen dat het aan de cam ligt.

Maar dat is ook de reden waarom ik schreef dat ie eens andere files moest nemen, als goede raad niet opgevolgt wordt moeten ze dat uiteraard zelf weten.:)

 
die drt 1200 heeft lange pic kaarten nodig

of de goude wafer

heb dit probleem ook meegemaakt met een smd.

apkay.

 
Het is niet zo dat ik niet wil proberen om andere files te nemen (ik heb al vaker meegemaakt dat files die in mijn MM9500 gewoon werken terwijl ze op een andere receiver niet werken ) , maar als iemand mij mailt met een verhaal over een technische beperking van de door Grundig gebruite cam dan wil ik dat aspect er zeker bij betrekken op dit board,omdat hier veel mensen zijn die er meer van weten.Ik heb degene die mij de e-mail gestuurd heeft gevraagd om op het board te reageren en hoop dat hij dat ook zal doen.Alleen zo ontstaat er een discussie tussen mensen die er verstand van hebben en kunnen we er allemaal iets van leren.

Intussen zal ik doorgaan met het uitproberen van diverse files ( op een goude wafer ).

Groetjes

Appie

 
Probleem is opgelost.

Het lag dus toch aan de files !!!

Na HEEEEEL lang zoeken en met hulp van andere members toch de goede files gekregen.

Topic kan gesloten worden.

Groetjes,

Appie

 
ondanks dat het gelukt is toch nog even over de grundig

de cam is het probleem niet in de 9500 kan de zelfde cam zitten als in de grundig en de pace, en ook als je een allcam in de grundig zet doet de meeste software het niet in de pace en de grundig. zit hem denk ik in de software van de ontvangers zelf.

de allereerste file van martin bishop deed het eigelijk het beste op deze ontvangers maar had het probleem dat je om de 2 maanden zelf de datum moest aanpassen de meeste andere file`s die er in omloop zijn werden afgeleid van die eerste maar om het datum probleem op te lossen had men ruimte nodig en is in de code gaan knippen. met een nokia merk je dat niet maar de nieuwe file`s die er ontstonden werkten niet meer op de pace en de grundig. ik denk dat het hem zit in de buffer . als je namelijk met een orginele kaart te veel gerommeld hebt werkt de ze ook niet meer in deze twee ontvangers pas als je de clearbufferpace crd eroverheen hebt gehaald werkt het weer

groeten blokker

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan