H to H motor defect

F

flash u

Mijn positioner gaf een NP error (geen pulsen)

Bij nazicht van kabel en motor bleek dat het reed schakelaartje stuk is.

Heb een nieuw exemplaar gemonteerd (niet origineel)en nu werkt de posit. wel, maar is niet juist!

Zou het mogelijk zijn dat het magneetje zijn "kracht" verloren is? Of moet ik gewoon een originele reed zien te vinden (Geotrack +- 6maand oud)

Groeten flash u

 
volgens mij moet je alle posit opnieuw instellen dan moet het probleem verholpen zijn

 
Neen, opnieuw instellen is geen oplossing.

Hij geraakt terug de tel kwijt!

flash u

 
Het nieuwe reedcontactje zal waarschijnlijk een sterkere veerkracht hebben, proberen met een ander of zoals je zelf zegt een origineel. De magneet zelf kan niet vanzelf zomaar sterker/zwakker worden.

Mvg,

Satelliet

 
OK ik begin alvast te zoeken naar een andere (originele)reedkontakt.

Dank voor de reactie

flash u

 
Wat heel belangrijk is, is dat het reed relais precies op dezelfde plaats zit als de vorige, als deze niet op dezelfde plaats zit dan klopt de timing niet meer.

 
Het is wel degelijk zo dat het magnetischveld in de loop der tijd afneemt, of dit het probleem veroorzaakt weet ik niet. Wees altijd uiterst voorzichtig met een reedcontact deze zijn erg gevoelig voor schokken. Een onzichtbaar scheurtje kan er voor zorgen dat het "gas" waarmee het buisje is gevuld en ontsnapt wat tot gevolg kan hebben dat het reedcontact blijft kleven!

Groeten, Sat4me2.

 
In 6 maanden tijd is een magneetje niet verzwakt. Als het reedcontact dezelfde afmeting heeft als de oude zal hij zeker werken. Wel is de stand heel belangrijk. Wanneer het reedje goed zit op de oude plaats, moet je zeker even kijken of deze niet om zijn as is gedraaid tov de oude. Als je de stand niet zeker meer weet, zal je het proefondervindelijk vast moeten stellen. Als de motor heen draait, reageert het reedcontact anders dan op de terugweg van de motor. Dat kan een oorzaak zijn waardoor hij steeds afwijkt.

Dirk

 
De plaatsing is misschien ook nog een probleem!

De ori. reed was ingegoten in een rechthoekig blokje pvc,

en de vervanger is een rond glazen buisje......

Dus de tip ivm de juiste positie is ook een mogelijkheid.

Het probleem is de moeilijke stand van de motor op het dak.

En het volledige systeem van het dak nemen (en daarna terug afregelen) heb ik voorlopig nog wat proberen te omzeilen!

flash u

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan