Haal de Silvercard maar weer uit de kast en programmeer hem voor SCT

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.245
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
De zilverkaart kan weer uit de kast gehaald worden. Op het internet is een hex bestand opgedoken die je in flash programmeert en je kunt naar SCT kijken.

file to open for Silvercard SCT 2.6
Programmer simply pic and it is ok
Program VV.HEX as flash and EEPROM leave blank.
card is read as Viaccess and work

Wij hebben het niet getest.
 
Ik heb zo?n kaart ergens liggen alleen hoe deze te proggen daar moet ik weer me in gaan verdiepen en met welk programma ging dat ook alweer.
 
Het werkt heel goed nagedacht en ik had nog een kaart met de cas interface geprogd en het werkt in het slot van cc cam 2.13.
Maar de beeldkwaliteit is bijzonder slecht.
 
let op, er staat alleen de flash maar de interne eeprom moet ook. dus bij b.v cardpro het vinkje bij flash en interne eeprom laten staan.
gr blokker
 
the matrix;206686 zei:
met welk programma ging dat ook alweer.

Duwgati Satinfo bestaat nog steeds hoor haha daar kun je even weer oude herinneringen ophalen Matrix, die je nodig bent ;)
 
aart1944;206690 zei:
en het werkt in het slot van cc cam 2.13.

Heb jij daar een speciale config voor dan??, want hier niet lopend te krijgen op de interne cam van de dream.
Werkt trouwens ook goed in joker module.
 
Misschien zijn er verschillende bestanden in omloop ik heb de 30kb in de flash geprogd van de silvercard.
Bij kaart info van ccCam 2.13 staat er,

Viacces card
Caid 500
Cardserial 19dd9
ident fff400-ffffff
ident 7400-20f2
ident 23b00-c28de5
valid from 1-1-2010 untill 31-12-2010
valid from 1-1-2010 untill 31-12-2010
valid from 1-1-2010 untill 31-12-2010

Hier werkt het hij ziet het als een Viacces kaart precies zoals het in het eerste bericht staat.
 
Kan dat nu ook op een funkaart?

Wordt oud, hoe zat het ookal weer.
 
@Aart1994: Klopt dat zien wij ook in de dm8000. Echter als we de kaart in een smargo in een linux server stoppen dan wordt de kaart niet herkend. Weet iemand welke klok frequentie de silvercard nodig heeft?
 
mmm vreemd dus, ligt misschien ook nog aan het soort kaart wat er gebruikt word, gebruik hier nog oude pcb met losse chips, want als ik m in de dream heb, doet ie niks.

Zal de positie van de contacten een nameten en kiken of daar iets afwijking inzit.
 
Overigens hebben we twee silvercards geprogt met Cas Interface Studio 8.7 en dat ging dus goed (card programmer, overig (silvercard wordt keurig herkend) en dan het bestand vv.hex in memory flash en schrijven maar)
 
eendenteam;206758 zei:
Weet iemand welke klok frequentie de silvercard nodig heeft?
Dat was toch 6 Mhz. ;)
 
Het lijkt er op dat de smagro geen eens meer wordt herkend in linux server
Als we CCcam opstarten zien we niks over een smargo.
In de cfg hebben we staan:

SERIAL READER: /dev/ttyUSB0 smartreader+
SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 60000000

Vreemd hoor...
 
Duck ik weet niet of het een schrijffout is, maar je hebt 7 nullen inplaats van 6.
Zo kan het ook niet werken.


Greetings Tukker1
 
Tja we worden/zijn oud.... E.e.a. aangepast en het werkt nu. Bedankt
 
krijg de silvercard ook niet aan de gang in de dreambox, in een viacces cam werkt hij wel.
nu wel een goldcardfile gevonden die bij mij wel werkt in de dreambox. SCT_Mezzo_GoldCard_dxdy.zip is de filename.
gr blokker
 
blokker1;207016 zei:
nu wel een goldcardfile gevonden die bij mij wel werkt in de dreambox. SCT_Mezzo_GoldCard_dxdy.zip is de filename.
gr blokker

Bedankt.
 
Net gelezen dat het inmiddels met Nabilo Scam 3.58 en het juiste bosje ook werkt.

JSC_1,2,3,4,5,6,7 8 Channels in Hotbird ==> ok
BIS_Absat_Full in Hotbird ==> ok
ART_Full in Hotbird ==> ok
SCT_Full in Hotbird ==> ok
BIS_Absat_Full in Astra 12285 V 27500 ==> ok
SPORT7 + Prime Sport Arabia in Nilesat ==> ok
BIS_Full in Atlantic Bird3 5W ==> ok

Groetjes Parabolica.
 
niet alleen die hoor, de nieuwe mgcam doet t ook.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan