Hallo uit Griekenland met enkele vragen

Woow, ik leer elke dag bij hier. Gisteren hadden we hier reeds 23 graden, en op het dak in de zon gemakkelijk tegen de 30 reeds, maar toch rond 11 uur savonds was er nog geen goede ontvangst. Enkel deze morgen was het beeld terug daar. Zijn er nog andere factoren die dit beinvloeden ?

IVM een grotere schotel, ik heb in Belgie een supergrote schotel uit Polyester met een zinken voet, dus comleet onroestbaar, ik heb deze in Portugal gebruikt en daar was het steeds betere ontvangst. Probleem is dat het nog zo een oud model is waar de LNB met 3 staven naar de schotel verbonden is. Gaan die staven mijn andere LNBs niet beinvloeden ?

 
Hallo Sat leden,

na een paar maanden voor beroep in buitenland geleefd te hebben, ben ik terug in Griekenland aangekomen. Ik heb tevens ook een derde duoLNB meegebracht uit Belgie, die ik op mijn sat schotel wil aansluiten om Astra 28 te ontvangen, vornamelijk voor BBC. Wat mij echter is opgevallen was dat er vele HD kanalen niet meer te zien zijn, en dan wel degene op Astra 23 met FEC waarde 2/3. De andere HD kanalen met FEC 5/6 geen probleem. En vermits ik met een Philips sat receiver hier ben, weet ik niet wat te doen nu. Ik ga deze week innieder geval nogmaals alles uitrichten op mijn dak, maar ben toch een beetje nerveus. Iemand een goede raad mischien ?

Prettige feestdagen alvast uit Griekenland.

 
Nou er is een nieuwe satelliet de Astra2F met een veel gerichter beam en die foodprint is veel kleiner als van de oude satelliet.

Veel Engelsen die in Spanje of Portugal wonen hebben nu geen of veel mindere ontvangst op de BBC kanalen, hoe het in Griekenland is zul je zelf kunnen ervaren.

Er is wel een blog wat je kunt lezen grappig dan om de commentaren te lezen,

http://www.bbc.co.uk/blogs/aboutthebbc/posts/Changes-to-BBC-Satellite-transponders-in-2013

Ook prettige feestdagen.

 
hoi,

wat betreft de bbc op 28 oost heeft aart 44 gelijk maar hij vergeet je vraag over astra 23,5 met de hd zenders.

cds heeft onlangs een transponder van haar omgezet van Qpsk naar 8psk ook de fec werd aangepast.

het betreft de 11856 v , in januari wordt ook de 10847 v omgezet.

mischien staat bij jou de transponder nog op Qpsk

 
l.oosterhoff, bedankt voor je antwoord. Maar ik als beginner weet niet goed wat te doe nu. Ik bedoel kan men die waarden ook zelf instellen bij de reciever ? Voor elk kanaal apart ?

Overigens een paar dagen geleden waren alle kanalen terug te zien, doch enkel in de namiddag, avonds was alles weer weg.

Ik begin zo serieus mijn twijfels te krijgen over Astra 23 in Griekenland, alhoewel in de zomer alles perfekt te ontvangen was. Vreemde is dat met de Duitse kanalen alles steeds OK is, en die zijn zelfs allen gratis te bekijken.

 
Allereerst fijne Kerstdagen.

Zoals ik al eerder aangaf, ik zou toch een 120cm schotel ophangen, dan weet je zeker dat je binnen de beam zit.

 
Wing 39, ook voor jou prettige feestdagen. De schotel die ik nu heb is 150 CM denk ik. En sinds een paar dagen gaat alles weer vlekkeloos, heb zelfs Hotbird erbij nu. Was enkel ee kwestie van alles weer even uitrichten. Ik moet toegeven dat de rail met nu 3 LNB's wel wat onstabieler is geworden door het gewicht, dus bij een goeie storm kan het zijn dat ik nog eens wat moet bijdraaien.

 
Dit kan je vrij makkelijk ondervangen.,

Als het goed is zitten overal aan de zijkant van de schotel gaatjes.

Ik heb aan de uiteinden van de rail twee stukken ijzerdraad vast gezet en dit weer in de gaten aan de rand van de schotel bevestigd, zo blijft de rail wel zitten.

Hoeveel LNB's heb je er op zitten, want die rail kan maar maximaal 4 LNB's dragen, bij meer wordt die instabiel, heb je ook aan de voorkant bij je rail houder de schroef stevig aangedraaid?

Groet,

Wing

 
Heb momenteel 3 LNB's, maar dat zal wel het maximum worden denk ik. Hotbird is eigenlijk niet zo interessant, ga die naar Astra 28 zetten voor ( zolang ze er nog zijn ) BBC en Amerikaanse zenders. Een der dagen post ik hier een foto, ttz zogauw ik op mijn dak kom.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan