Hallo uit Griekenland met enkele vragen

Hallo Sat Fun Boarders, wou maar even vertellen dat ik jullie tips en raad nog niet vergeten ben, maar ik ben momenteel zo druk bezig met schilderen, plamuren en kuisen dat ik niet veel tijd over heb om Hotbirdjes te zoeken. Echter volgende week hoop ik klaar te zijn en dan ga ik dadelijk weer op mijn dak.

Ondertussen heeft mijn Philips ook weer de nodige kuren, zenderlijst weg, opnames die maar 1 minuut duren etc... Allemaal reeds meegemaakt in het verleden, en niet te verhelpen maar soms frustrerend. Denk er echt over na om de bak te vervangen, alle tips zijn welkom. Ik had wel graag een USB externe schijf, om op te nemen, en 2 tuners.

Yassou !

 
Doe maar rustig aan hoor, wij hebben geen haast. ;)

V.w.b. je laatste vraag, 2 tuners en de mogelijkheid om een externe USB schijf aan te sluiten... misschien is een VU+Duo een optie? Kun je ook een harddisk inbouwen als je dat handiger vindt. Goede ontvanger!

 
Ja een VU+Duo ziet er ook niet slecht uit. Een vraagje, ik heb enkel en alleen maar een sateliet schotel, geen internet, geen kabel en geen Griekse zenders in de lucht. Wat moet ik dan nemen ? 2x DVB-S2 of 1x DCB-S2 en 1x DVB-C of 1x DVB-S2 en 1x DVB-C/T2.

 
In andere topic toevallig juist ter sprake geweest:

S = Satelliet

T = Terrestial

C = Cable

Dus in jouw geval heb je dan twee maal "S" nodig.

Echter, dan moet je wel rekening houden, dat je dubbele coax kabel naar ontvanger trekt, en waarschijnlijk lnb met dubbele uitgang.

Tevens worden de instellingen van configuratie iets moeilijker.

Hiervoor heb ik juist een mooie link gekregen, die ik je zal doen toekomen, Echter Hotmail ligt hier plat, dus dat zal wel in de loop van de dag worden. gr. George

 
VU+SOLO2 is lekker snel. Ook twee tuners en schijf kan eventueel ingebouwd worden.

Het formaat is kleiner dan de VU+DUO.

De naam suggereert dat hij 1 tuner heeft. Hij is echt voorzien van twee DVB-S2 tuners.

 
Bedankt, hier leert men elke dag bij !

Ter info, dubbele kabels liggen er reeds, vanop dak tot receiver, en de LNB hebben allen 2 aansluitingen.

 
En wederom Griekenland.. Ben nog steeds niet op mijn dak geweest, omdat mijn Philips nu echt moeilijk begint te doen. Elke morgen bijna staat hij op programma 1, en is er geen zappen meer mogelijk, oplossing volledige reset doen. EPG verdwijnt ook steeds. Programmas opnemen gaat soms, maar slechts 1 minuut dan ook af en toe... Hij schakelt zichzelf ook plotseling uit etc etc... >>>>> Oplossing, hij gaat buiten. Ik heb  tweedehands een Vu+duo gevonden incl harde schijf van 200 GB voor 135 euro, wat denken jullie hiervan ? Of beter nieuw aanschaffen ?

Yassas !

 
Da's in elk geval een verbetering t.o.v. een Philips. :)

135 euro lijkt me een redelijke prijs met 200 GB als ie het goed doet. Op marktplaats staat er ook een met 500 GB voor 140 euro, maar ook eentje voor 200 euro dus de prijs wisselt daar een beetje tussen in heb ik het idee.

Een nieuwe kost zo te zien 329 euro, wij kunnen niet in je beurs kijken dus dat kun je het beste zelf bepalen.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan