Hapklare brokken

Originally posted by Tech :) Ik had niet verwacht zoveel reacties met dit topic te krijgen maar het is duidelijk dat ik niet de enige ben die dit opvalt.

 


Als ik zo rondkijk op de diverse boarden wordt er inderdaad alleen maar gevraagd naar files, links en weet ik veel wat voor site's nog meer.



Als Duck of Boris weer eens pleitte zijn breekt de paniek uit, en dat is iets wat ik absoluut niet begrijp.


 


Wat is er nu simpeler dan even een key'tje editten en weer terugzetten.


 


Ik ben er ook bang voor dat de grote groep voor beeld gaat en niet de achterliggende gedachte , DE HOBBY.



Gelukkig zijn er nog boarden met een goed beleid, waar het aanbieden van die brokken taboe is ,en zo moet het zijn.
Ik heb zelf dus ook een forum, dat momenteel voor nog geen meter loopt (jammer genoeg) maar ik heb liever over 6maanden een forum dat beetje normaal lekker loopt en echt met hobbyën te maken heeft, dan zo'n "hap-klare-brokken" forum.

 
@Dolby-Digital: Als je iets wil leren, moet je vooral eens in de FAQ forums lezen.

Voor irdeto heb je bijv. diverse sites met het complete begin heel mooi uitgelegt.

Zo staat er op mijn eigen http://atilla.dhs.org en ook op flups site http://sat-gsm.dyndns.org staat een hele mooie beginners uitleg.

Er is genoeg te vinden, ligt er maar aan wat je wilt leren.

Wij "profs" zoals jij het noemt, zijn net zo begonnen als jij, en zijn zover als nu gekomen door veel veel veel lezen op diverse boards, en veel zelf proberen.

Men kan gewoon geen kant en klare beginnershandleiding maken omdat er gewoon teveel is wat men doen kan.

Loggen, key extraction, irdeto, seca, betacrypt, viaccess, nagravision, originele irdeto en seca mosc, acs 1.2, 1.4, 1.6, c8000, c9000, 382, 383, 384 mosc's, funwafer, piccard, piccard II, goldwafer, en dan heb ik nog niet eens alle kaarten gehad.

Je moet gewoon nadenken over wat je leuk vind, als het je hoofdzakelijk om seca te doen is, zoek dan eens op seca faq en dan zul je bij een search heel vaak de seca faq van Roland van Giliad tegen komen waar je weer heel veel van kunt leren.

Dat is ook de reden dat we nauwelijks meer dat soort dingen compleet aanleveren, het bestaat al, alleen is het soms een kwestie van wat veel lezen en ook moeite doen om te zoeken.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt,.

eigenlijk zijn er geen profs. want iedereen interreseert zich wel weer voor andere dingen. Ik bijv. vind proggen en seca en irdeto wel interresant, ook humax is wel leuk. Daar weet ik dan ook het meeste van. Een topfield heb ik (nog) niet, dus daar weet ik weer wat minder van.

Samen weten we veel meer dan wanneer je alleen wat blijft liggen zeuren.

 
Nog ff een reply op de eerste post,

er zijn op dat forum toch wel een 3-tal goede moderatoren die aardig hun best doen hoor. Noem geen namen

 
We hadden het ook niet over al dan niet kwalitatieve eigenschappen van eventuele moderators maar gewoon over een teveel van een bepaald soort vragen en antwoorden.

En profs zijn er zeker wel. Kijk bijv. naar Woutje, da's onze Seca prof.:)

Maar ieder is in meer en mindere mate deskundig op zijn eigen of een paar vakgebieden en samen sta je altijd sterk, dat zijn bekende dingen.

 
Ben toch wel een beetje benieuwd wat de "wijze heren" nu precies onder hapklare brokken verstaan???

Beginnenden op weg helpen met directe antwoorden??

Is dat een probleem???

Misschien is dat wel de politiek van zo'n board, om welke reden dan ook.

Waarom moet daar zo'n ophef over te gemaakt worden??

Ben je een slechte Moderator of Administrator omdat je de mensen een helpende hand aanbiedt???

gr,

 
Absoluut niet Antonieq , alleen vraag ik me af waarmee je de mensen op dat moment mee helpt ,aan beeld dat is zeker maar wat ik al eerder opmerkte ,dat heeft dus juist niets met de hobby te maken ,alleen met vrijschakelen.

Vrijschakelen heeft dus niets met de hobby te maken ,het is een leuke bijkomstigheid .

Met hapklare brokken wordt dus iets bedoelt als een complete hex en bin (voor bijv. een gw) die alleen nog maar in de kaart geknald moet worden en men heeft beeld. Het hoe en waarom dit werkt boeit op dat moment niet meer ,dat het scherm niet meer zwart is interesseert op dat moment meer.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan