Harddisck

C

clio

Hallo,allemaal ik heb een vraag ik heb een dreambox800pvr ik wil graag een hardicsk instal wat raden jullie mij aan een externe of interne van 500gb of meer, wie heeft hier ervaring mee en hoe gaat het met opnemen en afspelen.

Graag een reactie hier op.

Alvast Bedankt.

Het ligt er een beetje aan welke DM800 je hebt. Is het een clone, een origineel oud type of een SE, dus een origineel nieuwer type?

De allereerste type's, die ik bijv. heb, worden nogal warm. Ik zou daar zelf geen harddisk in leggen maar dan liever via de usb of esata aansluiting er eentje aan hangen.

De nieuwere type's en de clones worden niet zo warm, dus daar kan een harddisk ingebouwd worden.

Het ligt er een beetje aan hoeveel je wilt opnemen, maar met 500GB kom je al enorm ver. Als je bedenkt dat ik in m'n 7020 maar 40 Gig had liggen en daar ook al meer dan 20 uur mee kon opnemen....

Dus met 500 Gig kun je echt urenlang aan materiaal opnemen, meer dan voldoende.

Ikzelf heb een ingebouwde ATA Hitachi HTS54505 van 5 GB

Makkelijk te installeren,en voldoende geheugen.Gr.George

Hallo,allemaal bedankt voor jullie snelle reactie,ik ben maar een beginner het is een dreambox800hd (clone) ik ga denk ik toch voor een externe harddisck 500gb

ik denk dat ik hem via usb aan moet sluiten,moet ik hem ook formateren of is het plug en play en hoe werkt dat met opnemen en afspelen, ik heb geen flauw idee.

Groetjes Allemaal clio.

Hallo BT: Noem dat maar klein.... :shocked:

Ik ben van de oude garde,en die nieuwe eenheden dringen nog niet helemaal door...

Ik gebruik ze wel te pas en te onpas,maar veelal niet juist,schijnbaar...Gr.George

Hee marie.

Dan sla de Gieg maar over inmiddels hoor.

Wen maar aan de Terabyte.

Dan heb je dus een 0,5 TB schijf.

En aan de Petabyte das daar weer een factor 1000 van.

En omdat het ff kan duren voor je er helemaal mee "ingeburgerd" bent:

De heren hebben inmiddels ook het volgende rijtje alvast afgesproken:

PB petabyte een 1 met 15 nullen

EB exabyte een 1 met 18 nullen

ZB zettabyte een 1 met 21 nullen

YB yottabyte een 1 met 24 nullen

Wil er iemand even het absolute verschil uitrekenen dat er is tussen een yotta in decimalen, en een yottabyte waar bij kilo staat voor 1024 (en dus niet 1000) ?

;)

Hoi Mas3,

Bedankt voor de wetenschap.

Ik hoop,dat je het niet erg vindt,maar ik ga dat niet uit het hoofd leren...

Voor mijn bankrekening kom ik nooit aan zulke getallen,zelfs al zou mijn vrouw wat meer overwerk gaan maken...

En als ik een kilo bier bestel,weet ik ongeveer,wat ik voor mijn neus krijg,maar een mega,of giga´tje pils???? :knipoog: Gr.George

Hoi,Black Tiger Bedankt voor je snelle reactie,ik wil een 500GB harddisk extern aan mijn Dreambox800HD pvr (clone) aansluiten,het is me nog niet helemaal duidelijk,moet de harddisk geformateerd worden of software installeren of is het plug en play,ik ben een leek hier in.Graag jouw ervaren hulp.

Alvast Bedankt Black Tiger. ;)

Ik heb zelf geen schijf extern aan de Dreambox gehad, wel aan een andere ontvanger.

Maar dat maakt in feite weinig verschil.

Je hoeft er geen software op te installeren maar het is wel handig als de harddisk al een partitie heeft, liefst een Fat32 partitie (geen NTFS) en niet formatteren, dat is niet nodig want dat moet feitelijk toch met de Dreambox gebeuren.

Je kunt ook meteen al proberen met de Dreambox te formatteren, vaak lukt dat ook al.

Belangrijk is wel dat de Dreambox ook de harde schijf ziet. Beste methode hiervoor is om de Dreambox uit te schakelen, haal hem effe van stroom af eventueel.

Sluit dan de harddisk aan op de USB en zorg dat deze als eerste van stroom voorzien is.

Daarna zet je de Dreambox aan en als het goed is zou deze dan de harddisk moeten kunnen detecteren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan