HD niet te herkennen

fladder

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Mensen,

Ik heb iets vreemds

Ik heb hier een 80 GB schijf liggen die ik wil formateren
op zich niet zo moeilijk maar helaas herkend de pc hem niet meer
hij ziet in de opstart wel dat er een schijf aan de kabel zit maar in de bios ziet hij niks
bij de setup van XP zegt hij dat hij geen toegang heeft tot de schijf en onder XP ziet hij de hele schijf niet :(
wat ik me nog kan herrineren is dat deze schijf volgens mij in een XBOX gehangen heeft om te testen maar eigenlijk nooit wat op geinstalleerd is
helaas heb ik een 1.6 x-box zonder chip dus ik kan hem er niet inhangen om te testen.
Heeft iemand nog een ideetje hoe ik die schijf nog aan de gang kan krijgen onder XP?

Alvast bedankt

hij ziet in de opstart wel dat er een schijf aan de kabel zit maar in de bios ziet hij niks
En wat is het verschil tussen je bios en je opstart? De opstart is namelijk meestal de autodetectie van je bios.

Als hij aan je xbox gehangen heeft, heb je kans dat ie gelocked is.
Je kunt namelijk zo'n schijf zelf locken, net als de originele 6 gig xbox hd.
Als dat het geval is, zul je hem eerst moeten unlocken alvorens hem op je pc te kunnen gebruiken.
In dat geval eerst weer even terug hangen aan je xbox.

Wat is het merk van die hd overigens?

Dat dacht ik ook maar hij ziet dus wel dat er een schijf aanhangt hij geeft zelfs zijn naam weer bij het opstarten
maar als ik dan de bios zelf open dan ziet hij hem opeens niet meer
het is trouwens een western digital
het gekker ervan is is dat de schijf niet meer gelocked is die had ik namelijk vooraf al unlocked

Tja als de bios de hd al niet meer ziet is dat toch een slecht teken ik had er laatst ook een paar uit een systeem gehaald die de ene keer wel de andere keer niet.
Dit was het gevolg dat de hd's te warm waren geweest de elektronica was kapot die HD's hadden nog garantie dit kan je controleren op de site van WD en als dat zo is opsturen dan krijg je een andere HD terug van ze welke wel goed is.

Kan goed zijn wat Wizard daar zegt.

Daarnaast is er nog een utility waarbij je hem met de pc kan unlocken als je de key hebt. Deze utility doet naast het unlocken ook nog de lock removen.
Je schrijft dat hij al geunlocked is, maar misschien dat toch de aanwezigheid van die lock hem nog parten speelt, zou je kunnen proberen weg te halen.

Anders misschien eens starten met een bootdisk met aefdisk op of iets soortgelijks, kijken of je partities kunt weghalen en opnieuw aanmaken.

Maarja, als de bios er al vervelend over doet, heb ik toch ook een voorzichtig vermoeden dat ie misschien toch niet helemaal lekker meer is.
Of je moet al een iets oudere machine hebben met een iets oudere bios waarbij de support van groter dan 60 gig er nog niet in zit, maar dat weet je zelf het beste, dat is vermoedelijk niet het geval.

Ik heb hem nu in zoverre aan de gang dat ik hem in 1 systeem onder XP kan zien partition magic ziet hem en schijfbeheer van XP
ik kan hem alleen niet initialiseren
dit komt waarschijnlijk zoals er al gezegd werd door die xbox lock
Ik heb de pc eens geboot met xboxhdm 1.9 maar daar staat bij dat ik als ik hem wil unlocken ik de key moet hebben *oeioeioei* dan sta ik voor een probleem het is een goeie schijf die ik dan misschien toch weg moet gooien :(
en ik ken al zo slecht dingen weggooien grrr :)
maar unlocken zonder key dat gaat zeker niet? althans dat zie ik op meerdere sites staan

Degen van wie je die harde schijf hebt die heeft de xbox dus omgebouwd neem ik aan dus dan moet je hem daar weer iaansluiten en unlocken.

*bloos*

IK zei de gek heb het dus gedaan maar dat eigenlijk meer spelen maar dat was met een xbox van iemand anders en die heeft dat ding alweer verkocht dus dat wordt een probleempje :(

Dan heb je inderdaad een probleem want die key is unique en gekoppeld aan de xbox waar ie mee aangemaakt is.
Maar je zei toch dat ie niet gelocked was? Dan zou het ook geen probleem moeten zijn om de locksoftware met die xboxhdm te verwijderen vanaf je pc, daar heb je die key namelijk niet voor nodig.

Ik weet eigenlijk nu voor 90% zeker dat de schijf niet gelocked is maar ik weet eigenlijk niet hoe ik het na moet kijken met die bootcd van xboxhdm kreeg ik niet veel voor elkaar

Ja wie weet.

Even terugkomen nog op een eerdere uitspraak:
Ik heb hem nu in zoverre aan de gang dat ik hem in 1 systeem onder XP kan zien partition magic ziet hem en schijfbeheer van XP
Dit is dus al vooruitgang. Je schrijft erbij dat je hem alleen nog niet kunt initialiseren.

Ik neem aan dat je dat geprobeerd hebt onder XP en met Partition Magic.
Misschien moet je eerst proberen alle aanwezige partities eraf te knikkeren? Of is dat net wat je geprobeerd hebt?

Je schrijft ook dat dit niet gelukt is. Zijn er wellicht foutmeldingen verschenen die je hier zou kunnen vermelden?

Yups ik ben inderdaad al vooruit gekomen :)
het is niet veel maajah beter iets dan niets zullen we maar zeggen

maar om even op de vragen in te gaan

XP zelf geeft de melding als ik hem wil initialiseren in zijn logboek "niet nader omschreven fout" in de LDM nou das duidelijk weten we meteen waar we moeten zoeken :):):)

PartitionMagic 8 geeft de foutmelding als ik er een partitie aan wil hangen (is ook het enige wat ik kan doen) foutcode 11117 terug

Oke ik ben even op zoek geweest voor je.
Op een forum spreken ze van de volgende mogelijkheden:
1.) controller failure
2.) hd defect
3.) registry setting
4.) systeem kan de grootte van de hd niet aan.

Ik neem aan dat je 4 wel gechecked hebt.
De foutcode 11117 blijkt gewoon een door het OS doorgegeven fout te zijn, alleen telt PM er 10000 bij op. De juiste foutcode van XP is dus eigenlijk 1117 en dat betekent:
"Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat." Hetgeen dus verwijst naar ofwel controller ofwel HD zelf.

Op een forum ben ik nog wat tips tegen gekomen.
Controleer deze settings eens in de registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\
en zorg dat de DWORD waarde "EnableBigLba" op 1 staat.
Je moet hier overigens minstens sp1 voor hebben dacht ik.

Iemand die het probleem ook had loste het als volgt op (Engels):
Als eerste heeft hij een hd tool gedownload en de hd proberen vol te schrijven met nullen. In zijn geval een Seagate maar misschien heeft WD ook wel een disktool, althans volgens mij wel.
Daarna:
Secondly I updated Intel Applikation Accelerator.
Began reading about this appl. And what do u know...... This appl did alot
more than I thought. It acts as some kinda filter/translator/driver between
the OS and the Controller.

Het hele grapje hier heb ik grotendeels vertaald en in het engels kun je het hier nalezen:
http://www.howtofixcomputers.com/bb/ftopic4375.html

Ergens anders vond ik overigens nog een oplossing dat het anders jumperen van de HD ook al de oplossing bracht.

Misschien helpt het je weer verder.
Of ander misschien toch maar eens een bios upgrade proberen?

Nou Tijgertje je hebt niet stil gezeten bedankt hiervoor (slaap je nog wel eens? :) )

Maar helaas anders jumperen het en die hele topic nageplozen hielp eigenlijk allemaal niks ik heb bij WD een proggie gehaald genaamd "lifeguard" kon ik misschien wel iets mee dacht ik nou hij geeft in iedergeval totaal geen foutmeldingen als ik iets doe met de schijf partities aanmaken gaat ook goed zegt hij maar als je dan verder gaat kijken heeft dat proggie helemaal niets gedaan :) kan het ook niet fout gaan zeg ik maar :):)
Oh en die dat intel gebeuren waar je het overhad helaas leverd niks op in een AMD64 systeem :(

Dus wat blijft er over na weer een paar dagen stoeien een hete schijf en geen oplossing :)

Oh trouwens de regedit leverde niks op die key stond er niet in ik heb hem voor de test eventjes aangemaakt maar dat hielp ook niet

Tja, ik weinig geslapen en jij veel geprobeerd, maar nog geen oplossing.
Helaas heb ik momenteel ook geen verdere oplossingen meer.

Helaas,

Maar nog eventjes verder gekeken ken het toch niet hebben
ik weet nu zeker dat hij nog steeds gelocked is
ik heb met xboxhdm nog gekeken en opties geprobeerd die ik denk ik over het hoofd had gezien maar nu zei hij ook duidelijk "your HD is locked unlock first before going further" ik riep nog dat ik daar niet blij mee was maarja dat boeide het proggie niet zoveel :)

Oef toch gelocked. Ik neem aan dat je de code niet hebt?
Dan wordt het echt een probleem want die krijg je alleen maar weer op de xbox waarop hij gelocked is.

Hopelijk is er toch op internet nog een alternatieve methode te vinden, maar ik ben bang van niet.
Misschien dat een low-level format kan helpen, geen idee.

Nope geen code en toch gelocked
ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met diverse proggies voor de low-level format maar helaas nog steeds zonder succes.
Ik heb boven nog 3 systemen staan waar ik het in kan proberen ik geef het nog maar niet op wie weet lukt het als nog :)
bedankt voor de hulp

Phoe... vroeger had ik een proggie, daarmee wiste je de eerste 10 sectoren low-level van een hd.
Als er dan zoiets op stond, een lock proggie, een bootding met wachtwoord, wat dan ook om de HD te locken, dan was dat echt wel weg hoor.
De grootste hd die dat ondersteunde was 4.5 gig. Helaas ben ik de naam kwijt en heb het proggie eigenlijk ook nooit meer ergens gezien.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan