HD ontvangers

Satrat

Jr. Member
Lid sinds
20 aug 2002
Berichten
149
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Hoi allemaal...tis alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum was. Ik heb een vraagje. Nu canaldigitaal zo langzaamerhand al zn kanalen weghaalt op astra 19,2 heb ik besloten om binnenkort maar mee te verhuizen naar 23,5. Mijn vraag is kan ??n van jullie me een HD ontvanger aanbevelen? Er hoeft geen harde schijf in te zitten want opnemen doe ik niet. Mooi zou ook zijn als er met die ontvanger een programma bestaat waar de kanalen op de pc gesorteerd zouden kunnen worden zoals bij de Humax waarvan ik na zoveel jaren nu afschijd moet gaan nemen. Bij de phillips was dat sorteren zeer gecompliseerd meen ik mij te herinneren. Verder moet er een mogelijkheid zijn voor een DiseqC. Bedankt alvast.
 
Vu+ kan alles,goede prijs/kwaliteit en heeft veel ondersteuning vanuit de community
 
Bedankt Jacob...zit er misschien 1 bij die jij het het bijzonder aan zou kunnen bevelen? Heel mooi zou ook zijn als de kanalen gesorteerd kunen worden via de pc. En dan nog een vraag...zijn deze ontvanger compatible met canaldigitaal?
 
@satrat: het ligt er helemaal aan wat je wilt. Een vu en andere zijn inderdaad goedkoper maar het heeft ook nadelen. Wil je alleen tv kijken met een canal digitaal kaart en verder niet zo veel dan voldoet zo'n goedkopere ontvanger. Wil je zeker weten dat je alle plugins kunt gebruiken en misschien ook zonder problemen hbbtv, internet tv e.d. kunnen kijken dan raden we aan te kijken voor een dreambox en dan geen dm500hd of dm800hdse want daar heb je ook weer bepaalde plugins voor nodig om hbbtv e.d. goed, dus zonder haperingen te kunnen gebruiken. Het gaat wel maar dan moet je dus plugins zoals sqeeuzeout/dumbo e.d. gebruiken. Een DM7020HD voldoet zeker, de prijs is tussen de 500 en 600 Euro. Steeds meer zie je dat bepaalde plugins worden gemaakt welke - zo zonder meer - alleen te gebruiken zijn op een originele dreambox. Bovendien kun je op een originele dreambox elke image gebruiken dat kan zeker niet op ontvangers zoals de vu, clarke e.d.

Maar goed, zoals gezegd: het ligt er aan wat je wilt en er is niet voor niets een gezegde: goedkoop is duurkoop.

Het sorteren van de zenderlijst en eigenlijk alles wat je met je zenderlijst wilt doen kun je op de pc doen. Er is verschillende software. DreamSet heeft als voordeel dat je je zenderlijst kunt laten updaten m.b.v. internet dus zo vaak als je maar wilt. Dat gaat via de websites van KingOfSat of lynxsat. DreamSet kun je hier downloaden. Voor DreamSet hebben we hier een handleidinkje gemaakt.
 
Bedankt voor het dreamset prog. Ziet er prima uit. Ik wil gewoon een simpele ontvanger. D.w.z. geen HD en plugins en internet hoeft er voor mij niet op. Ik zal het niet gebruiken. Maar hij moet wel een DiseqC switch aan kunnen sturen en er moet een usb poort op. Verder niks. Dus als iemand wat weet. Mn zwager gaat volgende naar holland en dan kan die hem gelijk meebrengen. Hartelijk dank alvast.
 
Kijk dan eens naar een Amiko Alien 8900 of SAB Unix zijn hetzelfde met Sparks software en duo boot je kunt er eventueel Enigma op zetten beide zijn onder de 100 euro te koop.
Hij kan op internet er zitten plugins in maar hoef je natuurlijk niet te gebruiken.
Er zit een usb poort op voor eventueel een losse harddisk of een draadloos keybord.
Uiteraard heb je ook DisqC.

Wel een opmerking hij werkt met de seca 3 kaart van CDS prima maar oude seca2 kaarten krijg je niet aan de praat.
Ook kan er geen ci module in dus de kaart moet werken in het kaartslot en een plugin Mcas.
 
Neem op zijn minst HD, Canaldigitaal gaat de sd zendertjes toch opruimen
 
..::Jacob::..;226963 zei:
Neem op zijn minst HD, Canaldigitaal gaat de sd zendertjes toch opruimen

Ja met HD bedoelt hij denk ik hardddisk in de startpost vraagt hij dus dit:


Mijn vraag is kan ??n van jullie me een HD ontvanger aanbevelen?

En SD ontvangers zijn er ook bijna niet meer dan moet je tweedehands zoeken of iemand die nog iets overjarigs heeft staan.
 
Een SD ontvanger is een slechte en zeer domme keuze indien je NL-zenders via satelliet wilt kijken. Een High Definition ontvanger is een juiste keuze. Met een SD ontvanger kun je nog maar een paar zenders zien ?n waarbij je geluid hebt
 
Ja...ik bedoelde een high definition ontvanger en dan zonder hard drive. Ik heb de oranje kaart van canaldigitaal dus dat moet goed zijn hoop ik. Nog 1 vraagje: werkt de dreamset editor op Amiko Alien 8900 of SAB Unix? Ik ga vanmiddag ff neuzen op het net of er in de buurt van Woerden 1 van deze 2 voorgestelde ontvangers te koop is. Harstikke fijn dat jullie me even helpen hier mee. Groet v/d Satrat.
 
Normaal staat er Sparks software op dan werkt de Dreamset editor niet maar er kan Enigma 2 software op dan werkt het wel.
Maar ook voor Sparks zijn er editoren er zit in de laatste software Fastscan op en ook bij Sparks in de database staan zenderlijsten.
Zelf heb ik Enigma een paar keer geprobeerd maar draai liever met Sparks is makkelijker met Enigma moet je weer met Oscam in de weer om het werkend te krijgen.
 
Hmmm....het duizeld me even van de nieuwe termen die nu in gebruik zijn. Sparks, enigma2, oscam. Ik denk dat het het beste is dat ik eerst maar eens even de ontvanger koop en dan meld ik me weer over hoe en waar ik b.v. enigma software vinden kan. Voorlopig kan ik ff vooruit met wat ik nu weet. Prettig weekend aan allen.
 
Goeie morgen...ik heb mn oog laten vallen op een Amiko Alien 2. Wat denken jullie daarvan? 169?. Ik hoop dat mijn vragen niet wat te langdradig voor jullie worden. Ik zit in spanje en kan niet ff naar de satshop lopen en ben ik dus een beetje aangewezen op jullie mening. Wel moet ik geloof ik ff opletten dat de ontvanger canaldigitaal kaarten acepteerd las ik. Groet van de Satrat.
 
Ik heb een Amiko Alien gehad en de meer waarde van een alien 2 weet ik niet.
Een zenderlijst bewerken was geen probleem.
Ik heb hem alleen gebruik met spark software en dat werkte perfect.
Een zender lijst kon je zonder pc zo inbrengen net als een update van de software.
Na een update van de software blijft de zenderlijst intakt dus hoe gemakkelijk wil je het hebben.
 
Wel...ik zal morgen ff die firma bellen. Ze zitten in zoetermeer en ze heten ziezotec. Heb nog een paar vragen en dan bestel ik hem daar. Bedankt nog.
 
Kijk ook eens naar de maxdigitaal xp 1000 wereld apparaat.
Ik zou ergens anders bestellen niet zo'n beste firma.
 
@Pikkie. Ik zal er zeker naar kijken zometeen. Weet jij een betere firma? Mn zwager die ook hier woont komt donderdag naar woerden voor een week en die brent de ontvanger mee terug. Dus ik moet het nu regelen.
 
Kijk even bij logo bovenop forum vu solo vu uno iets duurder maar geweldig goed toppertjes weet ik uit eigen ervaring.
Matrix werkt er ook mee Jack ook ik ook geen problemen...neem gewoon de versie die jij wilt...xp is nog niet overal verkrijgbaar..
 
Na lang nadenken heb ik toch besloten om de amiko alien 2 te bestellen. Goeie prijs en veel experimenteren zal ik er niet mee doen. Ik ben er zeker van dat ik nog wel een paar vragen zal hebben ??nmaal geinstaleerd en ik hoop dat ik bij jullie een antwoord vind. B.v. het verschil tussen spark en enigma 2 firmware. Groet v/d satrat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan