HDCI-2000 Geen rechten om te kijken

C

CvR

Recent een Humax HDCI-2000 aangeschaft om HDTV te kunnen bekijken. Ook gelijk de Duo LNB quad aangeschaft om Astra 1 en 3 te ontvangen. UIteraard is deze receiver geschikt hiervoor.

Altijd een Strong receiver gebruikt. Werkte prima + canal digitaal paket.

Nu de astra 1 en 3 ingesteld op de Humax (niet wetende of de juiste frequenties gebruikt heb en tone burst, 22khz toon aan/uit) en alle zenders vind de receiver.. maar de zenders waarvoor ik betaal en dus moet kunnen kijken zegt de receiver dat ze neit gecodeerd zijn oid en dus geen rechten heb om ze te bekijken! Dit terwijl het wel KAN met de Strong receiver na de installatie van de duolnb, die ik nu weer heb aangesloten.

Wat kan het probleem zijn?

Is er een bepaalde instelling in de receiver hiervoor?

Naast dit, zou iemand de jusite instellingen kunnen geven voor de Astra 1 en 3 die ik meot gebruiken om de Humax de zenders te laten zoeken betreffende Frequentie, tone burst, 22khz toon etc

Iemand zal hier vast verstand van hebben en mij graag willen helpen! Alvast bedankt!

Hoi CvR, welkom op het satellite FUN board !

HDCI 2000.

Dat staat dus voor een receiver die HDTV aankan, en voorzien is van minimaal 1 CI (Common Interface) slot waarin een decoder geplaatst kan worden.

Ik heb t ff gauw opgezocht, er zitten twee van zulke sloten in.

Je strong ontvanger is geschikt voor het SECA codeer systeem en kan dit dus met behulp van een geldige smartcard decoderen, dus zonder andere hulpmiddelen.

De vraag die dan hierbij tevoorschijn komt is: Heb je er ook een CI decoder module bij, en welke is dat dan ?

De volgende opmerking is, kijk even of je kaart wel goed in die decoder zit, mogelijk moet die "op z'n kop" ten opzichte van je strong en de opdruk op de kaart.

Vaak kun je in de ontvanger in het menu wat info opvragen over de decoder module en soms ook over de kaart, dus probeer eens of je daar iets kan vinden.

Verder kun je even kijken of het wat uitmaakt welke van de CI sloten je gebruikt, en of je in de programmalijst of elders in het menu moet opgeven dat er naar die CI module gekeken moet worden.

Dat laatste zou mij wel wat verbazen, maar het zou kunnen.

Laat even weten wat je bevindingen zijn.

Er is indd ruimte voor 2 modules.

Ik heb er een CI Module in zitten van Aston.

Maar de smartcard ondersteboven erin? Missschien stomme vraag (maar stel de smartcard zit er verkeerd om in) kan de receiver dan wel dus zenders vinden?

Betreft opmerking om info in de receiver op te vragen zal ik vanmiddag even doen, en ik wist neit dat je 'moet' aangeven dat er naar die ci module+card gekeken moet worden om de rechten voor zenders te verifiëren.. omdat ik dacht, smartcard zit erin dus die 'pakt'' ie.

CvR added 48 Minutes and 47 Seconds later...

Het betreft de Aston ci module 1.05

Laatst bewerkt:
In die Aston 1.05 ci module moet de smartkaart met de chip naar boven.

Nu weet ik niet waar je vandaan komt die module werkt niet met een Belgische TVV kaart.

Met de CanalDigitaal kaart werkt het wel in de meeste ontvangers.

Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat juist die module niet werkt in je Humax hopenlijk heb je die module niet nieuw gekocht hij is al een jaar of vijf uit de handel.

Ja dan kun je zoals @MAS3 opmerkt het ci slot wisselen daarna de ontvanger eens nieuw opstarten en doet hij het helemaal niet kijk of er nieuwe firmware voor je ontvanger is dat wil ook nog wel eens helpen.

Dat ze de bugs er uit hebben gehaald en hij met nieuwe firmware wel werkt.

Ik heb niet gezegd dat je MOET aangeven dat de module gebruikt moet worden, maar dat je kunt kijken óf dat moet, das een verschil.

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dat moet, maar het zou de eerste ontvanger niet zijn waar je zoiets moet opgeven.

Niet-officiëel goedgekeurde ontvangers werken prima als er geen kaart in die ontvanger zit.

Alleen die officiële onzin die canal digitaal erin stopt, zorgt ervoor dat je ontvanger zonder kaart helemaal niets doet behalve eventuele lampjes aanzetten en op je tv scherm roepen waar die kaart blijft.

Er is geen nieuwe firmware beschikbaar geeft de Reciever aan. Module al in andere slot geprobeerd, maar weer hetzelfde probleem. AstonCrypt 1.05: Geen rechten om te kijken!

Zal het toch de Module zijn, want dit slaat alles! In de lijst van Kanalen geeft de receiver met een icoontje (icoontje van een smartcard) aan welke je kan kijken dus mét of zonder card/abo ..

Er is geen nieuwe firmware beschikbaar geeft de Reciever aan. /abo ..
Ja even ergens anders gekeken met versie 15 van de software niets anders als problemen.

Hier een citaat:

hallo ik heb geen enkel probleem met mijn humax 2000 hdci met v15 het lag aan de module astoncam nu heb ik een orginele canaldigitaal/tv vlaanderen module en je doet hem in slot 2 dan heb je geen enkel probleem meer dus mijn humax loopt als een trein ook de hd zenders gaan snel van sd naar hd maximaal 4 seconden dus loopt goed ..
Met een andere module loopt hij wel.

Terug naar de dealer lijkt me en ter plekke testen.

Ja precies, v/d week contact opnemen met de tussenpersoon/dealer.. die ons altijd de spullen levert. Even aan hem dit feit voorleggen en andere module laten leveren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan