Hdd alle partities verdwenen

Aha en dat was niet zo de boot schijf is MBR en UEFI staat aan .
vandaar de steeds optredende conflicten

Moet even kijken of dat nu nog zo is. Er is zoveel in te stellen in die PC en ben veels te lang uit Windows activiteiten.
.

Kan ik nu ongestraft de bootschijf en extra schijf transformeren naar GPT .
 
Volgens mij kan dat met minitool partition magic of met de voorhern partition magic zonder data verlies.

Maar die heb ik noet meer. 🙈
 
Hd tune heeft 2 bad sectoren gevonden.

Omfat ik ongeveer de lokatie wist ben ik met Easus partition master (free) de bewuste partitie aan het checken. Nu heeft hij 12 bad sectots gevonden . Maar in de blokjes overzicht gewoon blauw gezet.
Straks eens kijken of hij deze sectoren heeft vervangen.

Wat is wijsheid, deze repareren en gewoon gebruiken maar dan als externe schijf?
 
Gewoon weggooien. Voor het geld hoef je het niet te doen en mocht je om harde schijven verlegen zitten, ik heb er nog een paar honderd liggen waarvan zeker er tientallen bruikbaar zijn.
De rest gaat naar oud ijzer.
 
Wat is wijsheid, deze repareren en gewoon gebruiken maar dan als externe schijf?
Ik zou hem ofwel gebruiken voor bagger, bijv. downloads waarbij het niet uit maakt als alles plots weg is, ofwel wegkiepen.

Kan ik nu ongestraft de bootschijf en extra schijf transformeren naar GPT .
Normaliter wel, je kunt dat met tools doen maar ook op een speciale manier via Windows zelf.

Klik op start -> aan/uit en hou dan de shift knop ingedrukt terwijl je op "opnieuw opstarten" klikt.
Dan krijg je iets van geavanceerd opstarten te zien.
Kies daar probleemoplossing -> geavanceerd -> Command Prompt (als het goed is).
Dan op enter en laat de PC herstarten dan moet hij naar een command prompt herstarten, dat is tevens een veilige modus als het goed is.

In de command prompt, voer de volgende commando's uit:
mbr2gpt /validate

als die geen problemen aan geeft, dan kun je converteren als volgt:
mbr2gpt /convert
dat kan vrij snel gaan.

Als je de C gedaan hebt, dan kun je daarna ook de andere disk doen.
 
Wat is wijsheid, deze repareren en gewoon gebruiken maar dan als externe schijf?
Gewoon vol zetten met minder belangrijk materiaal, ik gebruik een dergelijke schijf voor tijdelijke downloads.
 
Ik probeerde de sectoren te repareren met het ouderwetse appje. Regenerator.

Dat is een bijzonder app. Je kunt het laten testen en repareren. .
Ook kun je een lokatie opgeven vanaf waar hij moet checken.
Nou dat werkt voor geen meter. Maar ipv checken zet hij de schijf domweg van gpt successful naar mbr.

Als je de opdracht geeft om vanaf positie 0 te checken.
Dan begit hij wel te lopen. Maar met een ongelooflijke snelheid had het progje na 2 uur reeds 0.25% getest.

Moet er wel bij zeggen dat dat progje van 2004 is
 
Laatst bewerkt:
Ik probeerde de sectoren te repareren met het ouderwetse appje. Regenerator.
Dat appje kost nu 100 Dollars de 2024 versie altans. Heb je SeaTools by Seagate al geprobeerd?
 
Volgens mij een schijf voor de kliko.
Hopelijk heb data kwijt daardoor.
 
Maar ipv checken zet hij de schijf domweg van gpt successful naar mbr.
Met behoud van data?
Ik dacht trouwens dat je juist van MBR naar GPT wilde. En met behoud van data gaat dat echt bakken sneller commandline. ;)
 
S
Ik dacht trouwens dat je juist van MBR naar GPT wilde.
misverstand ik was nog bezig met de gesneuvelde schijf die was herrezen en had ik in GPT gezet. Overigens is die leeg
Ik probeerde de bad sectors te repareren met regenerator. En omdat ik de positie ongeveer wist gaf ik regenerator een startpositie op.
Wonder boven wonder na start kwam de melding HDD succesfull naar MBR gezet. En idd in opslag stond de schijf op MBR opv GPT.

Maar repareren is er niet bij. Ik zet hem terug naar GPT en deel hem in partities en de positie waar de bad sectors laat ik op undifined staan. .Wordt verder een externe HDD met bulk data
 
Nog enkele problemen maar die start ik in een nieuw topic.

(had nooit me aan windkloos moeten verdiepen.
 
Een schijf is een schijf en al zet je er DOS op, de schijf blijft fouten genereren.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan