hdd inbouwen in Xtrend 9200

t757498

Jr. Member
Lid sinds
15 mei 2006
Berichten
105
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
74
Ik zou graag een hdd inbouwen in de XTREND 9200 .Nu heb ik even de box open gedaan en zie dat dit afmetingen zijn die verschillend zijn als bij een dreambox ,dus welke hdd zou ik het best inbouwen .Ik heb hier een harde schijf liggen van 750gb die nog in een deskop pc aanwezig is ,maar de aansluiting stemt natuurlijk niet overeen met de sata aansluiting van de Xtrend .Welke hdd raden jullie mij aan ,en wat is een verschil tussen sata 2 en sata 3,en ook de snelheid 5400prm en 7200prm

 
Ligt er aan welke Dreambox denk ik, want het is een gewone 3.5" harddisk die er in komt.

Er zijn ook Dreamboxen waar je dit type harddisk in kunt gebruiken.

Als de aansluiting van de schijf in je pc niet overeen komt zul je in de pc vermoedelijk een IDE (ook wel PATA genoemd) aansluiting en harddisk hebben.

Welke harddisk maakt tegenwoordig qua kwaliteit zo gek veel niet meer uit qua merk. Maar er zijn natuurlijk toch wel verschillen, met name ook in prijs.

Een 5400 is iets langzamer dan een 7200 maar kan daardoor wat stiller zin, de 7200 rpm kan iets meer tijd nodig hebben om op te spinnen gezien zijn snelheid. Een 7200 rpm schijf is over het algemeen wat sneller met lezen, schrijven en toegangssnelheid, maar kan door het snelle toerental ook meer warmte ontwikkelen. In een ontvanger kan een 5400 rpm daarom soms een betere keuze zijn.

Wil je een kwalitatief goede harddisk die ook stil is, dan worden vaak de Samsung harddisks gebruikt.

Het verschil tussen sata 2 en sata 3 ligt hem eigenlijk hoofdzakelijk in snelheid. Met name de tweede revisie Sata 3 geeft een verdubbeling van overdrachtssnelheid ten opzichte van Sata2 en de eerste revisie sata 3.

Voor opnames en afspelen zal dat niet zoveel uitmaken. Het is natuurlijk wel handig dat als je een sata 3 harddisk wilt kopen, de apparatuur waar je hem in gaat gebruiken ook sata 3 aan kan. Sata 2 en 3 is namelijk wel compatible met elkaar, maar als je een sata 3 op een sata 2 aansluiting hangt, zal de snelheid ook maar een "sata 2 snelheid" zijn om het zo even te noemen.

 
thanks hier heb ik wat aan

---------- Post added 26-11-2013 at 23:35 ----------

@Black Tiger

Welke zou je mij dan aanraden Samsung harddisks van 1tb .Heb jij zoiets in gedachten welk type? ik zie bv samsung nomentus en baccarat ook de WD HDD maar lees dat deze nogal lawaaierug zijn .Maak mij niet welke prijs het gaat mij om een goede en geruisloze interne schijf voor in de XTREND 9200

 
Ik heb geen type in gedachten, alhoewel ik goede verhalen hoor over de Spinpoint F1 HD103UJ van Samsung, dat is een 1 TB model.

WD maakt inderdaad meer lawaai, altijd al geweest dus als je een stille schijf zoekt zou ik voor de Samsung gaan.

Er zijn nog wat gebruikers met Samsung schijven op het forum en ook nog met en ander merk wat best stil is, ik weet alleen niet meer of dat nu Hitachi of Fujitsu was.

Wil je nog stiller, dan kun je een SSD schijf nemen. Die heb ik echter nog nooit in een ontvanger getest dus durf daar ook geen uitspraken over te doen v.w.b. goede werking en temperatuur etc.

Voldoende koeling is bij de Xtrend in elk geval wel belangrijk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan