Hdd voor de Dreambox, waar kan ik die kopen?

L

Loek

Ik heb momenteel de samsung 160 gb (een die 'ooit' was goedgekeurd door Dream)

Nu heb ik sterk het vermoeden dat ik problemen heb door deze schijf (hij is niet voor niets 'afgekeurd' nu)

op Tweakers (pricewatch) kom ik geen schijven tegen die dream nu opeens wel aanraadt.

Ik zit te denken aan de Seagate (dream is een alliancie aangegaan met seagate had ik ergens gelezen) en ze zijn lekker stil.

Grootte maakt niet zoveel uit, vanaf de 80 gb zeg maar.

Weet iemand een adresje (of meerdere) waar ik de schijf zou kunnen bestellen?

Als je met google zoekt op Seagate + te koop dan is er aanbod genoeg.

Maar wat is het probleem met je huidige schijf? Ik heb hier een samsung 120 gb in de dreambox zitten en die werkt zonder problemen.

Waarom bouw je er niet ff een losse voeding bij in?

Deze kan dan je hd voeden, en wordt de dreambox voeding niet meer extra belast, zodat deze beter werkt...

Tis heel makkelijk zelf te doen als je een beetje kunt solderen!

Dit onderwerp is al op meedere forums besproken, ga eens zoeken met google...

GR Fred.

2Pet123, die zoekactie levert helaas niet veel op, vooral marktplaats of tweakers, heb wel ff de versie veranderd : ST3160022A + te koop, maar weer blanko googleblad.

Had eerder gehoopt dat iemand hier een soortgelijke drive heeft gekocht en mij kon vertellen waar hij die had besteld.

2twilight, ik heb wel eens gesoldeerd, alleen ik maak eerder iets stuk of houd onderdelen over dan dat ik iets verbeterd krijg. Ik zal er eens naar zoeken, hoe dit precies moet, maar eerste zoekacties hebben niets opgeleverd...

Problemen die ik nu heb :

maar enkele img's werken naar behoren: het origineel, rudream en SF team, met elk ander heb ik freezes (als ik geen hdd gebruik) gebruik ik wel de hdd, dan heb ik ook problemen met SF images. Ook krijg ik geen enkele emu nog werkend zoals ik het voorheen wel werkend kreeg (heel vreemd) maar dat hoeft niets met de hdd te maken te hebben (maar moet niets uitsluiten)

Bij Spinoff slaat de box vaak vast, ik heb ook in de documentatie van de samsung gelezen dat dat het meest 'energie' kost. En hij word niet meer aangeraden door Dream, en dat moet toch een reden hebben.. Ook lees ik sat4all dat vele problemen hebben met de schijf.

Twilight, weet jij misschien een adresje waar ik zo'n voeding kant-en-klaar kan kopen?

Hoi,'
Ik heb nu zelf ook een samsung er in zitten(al een jaar denk) die...160gb waar ze toch links en recht tevreden mij zijn(waren).
Heb zelf eigenlijks nog nooit problemen gehad hier met de schijf en ook niet met op nemen en of af spelen ;-) .
Ja een keer maar na hem te hebben geformateerd naar ext3 toen geen last meer gehad.
Ook niet al gaat hij in sleep en of al start hij op...,alles gaat goed.
Iedergeval heb meerdere image er op rudream ,pli,ronald.hydra,gemini,...etc gehad.
Maar draai wel met een usb stick er bij dus op in de flash de orginele en op de stick..rudream,pli,hydra,gemini...etc allemaal de laatste versie op rudream na :)
Groeten Ben bye bye ;-)

hey digiben :) ben jij vrolijk zo vroeg :)

kan dat wel dan, een img starten via de usb en daarnaast ook de hdd gebruiken (voor opnamen) want ik heb eerder gelezen dat het de een OF de ander is (hdd en flashstick werken niet goed 'samen') of heb ik dat verkeerd begrepen?

als dat kan, welke stick moet ik dan nemen (merk - type) of maakt dat niets uit? (zie ze ook wel eens in de Aldi markt ;)

maar ??n winkel tegen gekomen die de 40 gb variant van Seagate verkoopt : http://www.acesdirect.nl//header.php3?c_id=17&pg=productspecificatie&opties=prod=106632

2 mb cache moet ik nemen ipv 8 mb toch?

groetjes terug digiben :banaan:

spinoff moet spinup zijn, kon niet meer editen :) (dacht dat de tijd was verlengd naar 15 min?)

Hoi,
Ooh ja vanacht vroeg naar bed gegaan hahaha ;-)
Maar ik heb er geen last mee hoor usb en hdd samen ,alles word hier goed opgenomen en nergens geen last mee.
Ben niet de enigen want bij me broer werkt het het zelfde vanaf usb en dan met de hdd.
Denk dat je in de war bent met een compact flash,daar was toen iets mee maar misschien loopt dat ook wel nu samen..?
En dan de merken ik heb zelf sandisk en nergens nog geen last mee gehad.
Groeten Ben bye bye ;-)

ps ooh ja die digiben dat ben ik....komt omdat ik op de andere pc met linux etc inlog en deze pd zit ik met windows hahaha dus even verwarren ;-)

hey digiben :)

nou bedankt voor je reactie en ga dus ook zo'n stick kopen (ik moet wel, ben ik bang)

groetjes terug :wijn:

Een hele berg harddisken werken gewoon met de dreambox, no problemo zou je zeggen.

Dream verkoopt ook de CE versie van Seagate, dit is een speciale Consumer Electronics disk die voor A/V bedoelt is.

Het lijkt logisch dat Dream voordeel heeft bij het promoten van deze disk.

Banner boven heeft naast andere HD's ook de speciale CE disk mocht je belangstelling hebben.

https://www.cardwriter.nl/nl/pd1694700430.htm?defaultVariants=search0_EQ_kies uw eigen optie_AND_{EOL}&categoryId=33

maxtor 7200 rpm 40 gig

geen problemen

neemt alles perfecto op

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan