Hoi doetsch, welkom op het satellite FUN board !
Dit probleem komt me wel wat bekend voor.
Ditzelfde is te zien bij de 7000 (oer dreambox), wanneer de voeding overbelast raakt.
Dit kan gebeuren wanneer er een harde schijf geplaatst is.
Aangezien we het hier over een 500 (+) hebben, zal dat niet het geval zijn.
Maar dan nog kan de voeding wel de oorzaak zijn.
Ten eerste is dan de vraag of je inderdaad een draaibaar systeem hebt.
Zo niet, zet dan de DiSEqC instellingen op uit.
Maar eerst moet je natuurlijk verder zien te geraken.
Ik kon dat hier met de 7000 doen door na een minuutje ofzo te wachten, op de menu knop te drukken, waarna deze dan ook verscheen.
Daarna ging ik naar het menu waar je kanalen kan zoeken en het menu daaronder waar je de signaalsterkte meet.
Er was dan geen signaal.
Vervolgens ging ik naar een andere satelliet dan degene die ik hebben wilde (standaard Astra1 natuurlijk), en zette ik ook de transponder om.
Dus als ie op een horizontale transponder stond, koos ik een vertikale.
Ik vermoed dat wanneer je dat doet, je de tuner reset.
Hierna zette ik de satelliet weer op de juiste sat, en de transponder ook weer terug.
Dan had ik wel signaal.
Dan het menu uit met exit, en even zender wisselen, en het beeld was weer daar.
Dit ging totdat ik de ontvanger uit zou schakelen of resetten, waarna ik het geheel weer moest herhalen.
De oplossing van dit probleem was (en is nog steeds) het plaatsen van een voeding voor de harde schijf (alleen de 12 volt is al voeldoende).
In jouw geval kan je probleem ontstaan zijn doordat je bij de nieuwere boxen (en wellicht ook bij de jouwe, dat weet ik niet) kan instellen hoeveel stroom er naar de LNB (en DiSEqC) mag gaan.
Door hiermee te spelen zou je je probleem ook op kunnen lossen.
Kijk even of je met de truuk hierboven je ontvanger aan de praat krijgt, en vervolgens kunnen we op zoek naar de oorzaak en definitieve oplossing ervan.