Heeft al iemand een raspberry pi aan geschaft?

Ga er eerst maar 1 aanschaffen, en plaats jou bevindingen hier. ;)

Wat ik wil weten of je op zo'n ding ook Ziggo Go, en Kodi kunt installeren, en ook een NAS kunt benaderen?
 
Een Raspberri Pi draait normaliter op Linux voor zover mij bekend, dus dan kun je daar ook je NAS mee benaderen, hem als router gebruiken, Domotica op draaien. Als er een Kodi versie voor Linux is moet die er ook op kunnen draaien.
Ziggo go kan op een browser bekeken worden, het is in feite een kleine pc met Linux. Het is me niet bekend of je er ook Android op kunt zetten.
 
Ga er eerst maar 1 aanschaffen, en plaats jou bevindingen hier. ;)

Wat ik wil weten of je op zo'n ding ook Ziggo Go, en Kodi kunt installeren, en ook een NAS kunt benaderen?

Vele mogelijkheden:

Windows 10 How-To
Rasbian Desktop
Debian
Libreelec
Ubuntu

Dus met windows 10 zou je gewoon het ziggo go tegeltje kunnen gebruiken, in alle andere besturingssystemen werkt het niet
Kodi en NAS gaat met alle besturingssystemen
 
Laatst bewerkt:
Domoticz Forum NL

Hier zit ik al even te kijken.
Hier heb ik domoticz en daar stuur ik de verwaming,verlichting en lees de slimme meter uit.
Alleen heb ik nu even mijn schuur.
 
Ik heb 2 stuks 3B in huis, en 2 stuks Zero W.
Van ieder heb ik er 1 als een servertje draaien, waarbij de ene via een antenne en een ontvanger data ontvangt en het internet op slingert, en de ander een mailservertje is.
T'is even zoeken om een en ander stabiel te krijgen, maar daarna draait het als een zonnetje maanden achtereen.
Af en toe remote inloggen en updates draaien en doorrrr.

De andere 2 heb ik hier om er een beetje mee te spelen.
Het was de bedoeling om eens wat retro games te spelen met die 2e 3B maar ik kreeg dat niet heel snel leuk aan de praat en ben er daarna niet meer aan toe gekomen.
Misschien nog maar eens kijken of ik daar de tijd weer voor kan maken.


Verder heb ik hier een hele verzameling Arduino's liggen waar ik nogal eens mee aan het spelen ben, ook leuk spul en iets gemakkelijker naar mijn eigen hand te zetten (want geen OS en direct de controller programmeren) maar wel een stuk minder krachtig dan een RPi.
 
De RasPi kun je middels diverse 'distro's' geschikt maken voor jouw specifieke eisen/wensen.. Zo zijn er kant en klare versies voor Kodi, Spotify, Firewall, VPN etc.
Zelf bezit ik 2 RasPi's: een 3B+ en een 4B. De eerste fungeert als een kaartserver voor mijn ontvangers. Er zit een Smargo en Argolis USB kaartlezer aan. De 4B genereert/compileert de diverse OScam versies (ToolChains) voor de diverse platformen..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan