Heffing voor zonnepanelenbezitters .

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Zonnepanelenbezitters die klant zijn bij energieleverancier Vandebron en een gemiddeld huishouden zijn gaan 10 tot 20 euro heffing per maand betalen.

Op zonnige dagen is er veel aanbod van stroom en moeten energiebedrijven soms betalen om die energie kwijt te kunnen.

De kosten hiervoor worden verrekend in het elektratarief.

Daardoor betalen mensen zonder panelen daar ook aan mee.

Vandebron vindt dat oneerlijk en haalt die kosten uit het elektratarief en legt ze bij de panelenbezitters.
Andere gebruikers zijn daardoor goedkoper uit.

De verwachting is dat meer leveranciers dit zullen gaan doen.

Bron: teletekst.
 
Vermoedelijk had je hem gemist maar Boets maakte ons hier ook al op attent.

Leek me uiteindelijk toch belangrijk genoeg om het als apart topic te laten staan.
Zoals in de andere thread vermeld vind ik het na het lezen van het artikel terecht aangezien het inderdaad oneerlijk is om alleen niet panelenbezitters (zoals nu het geval is) voor die kosten te laten opdraaien.

en legt ze bij de panelenbezitters.
Dat is dus onjuist, althans... volgens het artikel van BN De Stem zegt Vandebron:
Ze benadrukt dat Vandebron het vervelend vindt dat mensen met zonnepanelen door de maatregel worden geraakt in de portemonnee. ,,Tegelijkertijd vinden we het ook niet eerlijk dat degenen die geen zonnepanelen hebben, moeten betalen voor de kosten voortkomend uit het overbelaste net.”
Oftewel de kosten worden niet uitsluitend bij de panelenbezitters gelegd, maar worden nu mede aldaar berekend.
 
Soms snap ik er de ballen niet van.
Bedrijven kunnen niet uitbreiden omdat er te weinig is. En op andere plaatsen valt de boel uit omdat er te veel is.
De netbeheerder vind het niks dat de particulier panelen heeft en bedrijven zoals essent prijst ze aan.
 
Mi ligt de over capaciteit niet bij particulieren maar bij de de snel groeiende zonnrpaneel parken met een gigantische hoeveelheid panelen die overal verschijnen. En wie is de klos. Juist. Degenen die een makkelijke prooi zijn.


Waar ik wel voorstander ben is dat je verbruik wordt weggestreept met zonne energie. Heb je meer opbrengst jammer dan , dan heb je overcapaciteit.

Die energie my , met gigantische winsten doen er alles asn om nog meer winst te maken.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan verrekenen. Vrees dat de boel belazerd wordt en dat de mensen zonder zonnepanelen geen cent minder gaan betalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat we daarom ook allemaal een slimme meter krijgen.
Als de meter alleen maar terug draait vangen ze niks en krijg je alleen maar terug als je teveel opbrengst hebt. Ik betaal 22 en 24 cent voor verbruik en voor het leveren krijg ik 8 cent.
 
ze weten niet waar ze geldt moeten verdienen.
ik laat nu ook vaak gewoon het licht branden ect.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan