Hellup !!!!

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Gisteren na lang twijfelen, toch maar een Humax 5400 erbij gekocht. (Ik heb ook nog een mm9800)

Nu zou hier gelijk de officieele patch van humax voor PW op moeten staan ( volgens vH).

Vervolgens alles al geprobeerd, voor zover mijn kennis nu gaat, maar nog steeds geen beeld.

De gegevens voor zover mij nu bekend zijn:

CAM:

-softcell ver. 2.07

-euro I-chip version V2.1

STB:

-H/W vers. OAK I&II 2.1

-S/W vers. HIC 1.01.10

-Device driver vers. DIC 1.01.10

-Loader H2.08 (OD16.0600)?

Wie kan mij verder helpen, mijn probleem op te lossen.

Ik Heb al verschillende files geprobeerd, maar kom niet verder dan NL en stream? (dus volgens mij allen Irdeto providers).

Misschien zit de patch er wel helemaal niet in.

Alvast bedankt

sjonnie5

 
zit geen patch in anders was de stb s/w versie 1.01.10+ (voor de 2.3 patch) of p. dus even met winoak een patch erin douwen. het verstandigste is eerst de allerlaaste firmware erin te zetten van humax en dan de patch versie hier overheen

 
ik keek even bij mij na

en zie heel andere settings

H/w version £O£AK l&ll 2.1

S/W version HIC 1.01.10+

device driver version DIC 1.01.10+

S/W last update 9 Mar 2001

Loader version L 2.08 (0016.0200)

zie je het verschil in de loaderversion???

softcell : +cam PH 2.2

Euro l-chip version : NEC V2.1

Nu ik geloof dat de nieuwe versie van humax 5400 dat er toch iets was met irdeto of ze moesten veranderen ofzoiets

Maar hier werkt het prima zoals ik het je opgaf

misschien ergens de verkeerde software????

 
Oke, dus geen patch.

Ik gespit en gevonden:

Humax Control Center 1.3.1

PLUS23NL.HDF.

maar hoe krijg ik dit nu in mijn tuner (welke settings?),

en gebeurd er niets met de loader?

Dus met andere woorden: Kan ik nog iets naar de knoppen helpen?

Ook ben ik nog op zoek naar een settingseditor voor de 5400, kan iemand me hieraan helpen?

 
Hopelijk gaat het de goed richting in.

en raak je wijs uit alle post de je krijgt

groetjes Esp

 
nee, nee, nee kijk eerst even op de offi. humax site hoe het werkt. winoak+ en firmware. kijk ook of je de nieuwste versie heb. uit mijn hoofd wel maar kontroleren kan nooit kwaad. vervolgens op zoek naar de humpatch 2.3 en deze als een firmware update hier overheen zetten. simpel.

settings editor, ik gebruik hse maar ook deze zijn bij humax te vinden.

 
Maar ik denk dat men toch voorzichtig moet zijn met die 2.3

omdat ik in andere boards als ook in deze soms lees over problemen die plots opduiken met de laatste versie

zelf heb ik nog de 2.2+omdat ik over die problemen las van de 2.3

maar oke ieder doet wat goed vind

 
voor zover ik weet kan je altijd terug, maar hij draaid bij mij nu een week zonder problemen.

 
De 2.3 werkt hier al een tijdje probleemloos ...

CU

Red

 
En hier ook geen problemen! de humax loopt niet méér vast als anders :)

 
Oke, maar nu het volgende probleem, waar haal ik de programma's vandaan (hse en winoak+)

Ben al overal geweest, maar niets gevonden.

Op humax-nl.com staat verder ook niets, want de soft. pagina is weg.

Wie kan mij verder helpen?

 
@sjonnie

Er zijn toch vele site waar je die winoak kan vinden. zelfs via zoekprogramma hotbot kom je er

maar de postbode komt toch elke dag langs

kijk al maar uit!!!!

groetjes Esp

 
Hmmmm, kijk je wel eens in je postbak, ik heb volgens mij gisteren wat links gestuurd.

 
Bedankt voor alle reacties

En vlovlo, ik probeer elke dag wel even in mijn mail te kijken, maar mijn kabel (casema) is op het moment zo traag dat ik mijn mail niet eens kan openen.

Ik heb de laatste dagen weer een hoop geleerd, en hoop er nog een hoop bij te leren.

Ik heb op dit moment nog steeds de officieele humax betacrypt patch erin zitten, maar zit toch te twijfelen om de humfree patch erin te zetten, omdat deze niet goed overschakeld tussen de providers.

 
Volgende vraag:

Als ik nu V3 gebruik, op welke baudrate moet ik dit doen.

Als ik 115200 gebruik en dan op standby druk krijg ik een signal error, en als ik 57600 in stel werkt het wel.

als bij winoak alles instel, wat moet ik dan gebruiken?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan