Help!!! Beeld blokt ( niet overal )

C

corne422

Ik heb een Dreambox DM600PVR met de CCcam 2.1.1

Mijn beeld was altijd goed, nu de laatste week heb ik problemen met zenders die blokken. Het gaat over de zenders Ned 1.2.3 Filmnet 1 en 2 Nickelodeonen. De commerciele zenders rtl 4, 5, 7, en 8 SBS 6, net 5, Disney XD geven geen problemen, mijn SNR draait op 88% de AGC 83% geeft bij de commerciele kanalen goed beeld alleen bij de zenders Ned 1,2,3, Filmnet Nickelodeon slaat de BER tussen de 900, 1200, 2000 en 2700. Dit geeft een slecht beeld en blijft blokken. Ik heb een Wavefrontier TD 55 met 4 LNB's. De schotel zelf is niet verdraaid volgens mij want de Premieres en de UK kanalen geven geen problemen, zijn haarzuiver. Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen.

Groeten Corné Oosterhout NB

Eerst welkom op het board.

Het lijkt er toch wel op of je schotel niet meer goed staat op de NL zenders hoor je geen BER te hebben.

Je zult toch moeten kijken en eventueel bijstellen van de lnb waar je 19.2 oost dus Astra1 op ontvangt iets anders kan het haast niet zijn ja je kabel en f connector ook nakijken.:)

Hoi corne422, welkom als actief lid op het Satellite FUN Board !

Je probleem doet zich volgens je beschrijving slechts voor op 1 transponder, te weten 12515.

De Nederlandse transponders op Astra 1 zijn nogal gammel, dus als er iets niet lekker meer is in je installatie gaan die er het snelst aan.

Inderdaad is het eerste wat je kunt doen, controleren of er geen beschadigingen zijn aan je schotel en/of kabel.

Verder kun je eens kijken of je misschien iets veranderd hebt in huis en in de buurt van je ontvanger / kabel.

een draadloze telefoon en wellicht ook draadloze routers in de buurt (<3 meter) van je ontvanger is funest, maar ik ken de problemen die daardoor ontstaan van andere frequenties dan die van de NL transponders.

Maar dat soort zaken kun je eens in de gaten houden.

Hoi Corne422, welkom op Satellite Fun.

Eigenlijk hebben vorige schrijvers al de nodige tips gegeven maar nog even dit:

De schotel zelf is niet verdraaid volgens mij want de Premieres en de UK kanalen geven geen problemen, zijn haarzuiver.
Heb je hier ook gekeken of deze een BER hebben of trok je deze conclusie uitsluitend a.d.h.v. de beeldkwaliteit waar je naar keek? De signalen van Sky Duitsland (Premiere) zijn sterker dan die van Nederland zoals Mas3 ook al aangaf en geven vaak geen problemen.

De schotel zelf zal ook vermoedelijk niet vlug verdraaien maar misschien is 1 lnb toch ietsie los gaan zitten, de lnb van de 19.2 oost.

In elk geval genoeg tips om eens mee aan de slag te gaan, ben benieuwd.;)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan