Help desk??

V

vladimir

Heren, oa gesproken met onze sys. beheerder,

Ik heb een probleempje met mijn laptop.Als ik het progje winscript opstart moet ik com1 en com 2 activeren om de data binnen te krijgen? En mijn vp2 progje en wallbanger werken ook niet ik denk dat ik alles heb geprobeerd maar ik krijg het niet aan de gang. Volgens mij heeft BT hier een oplossing voor ik heb gezocht maar tot nu toe het antwoord niet gevonden er staat mij iets van bij dat een lap top problemen geeft voor dit werk. In het apparaten beheer com 1 e 2 lpt verwijderd re-booten en allen komt er weer terug, waarvan ik het idee heb dat het in orde is stuk voor suk dis, en enabled IRQ’s vergleken mmaaaaar ???? Nu houd het bij mij op.

Ieman die de zelfde ervarig heeft gehad?

Alvast bedankt

gr Vladimir.

Sp modem werkt weer maar is ontzettend traag.

 
Nee helaas, zou ik zo niet weten, ik weet ook niet wat winscript voor een programma'tje is.

Ik gebruik zelf ook een laptop maar draait Robinwin, Voyager, Hbemu of Wallbanger op.

Welke ook draait, werkt allemaal prima. Behalve als ik er een paar tegelijk wil starten.:)

 
BT, bedankt voor je reactie,

Sorry het programma heet Windecrypt. Als Ik met vp2 van ome Willem wil programmeren is de hard ware present . Maar verdere acties krijg ik een error. En als ik met WallB. opstart valt het beeld weg ook met de laatste keys( alle providers aangevinkt en stuk voor stuk) ik heb het vermoeden dat er niet gecommuniceerd wordt op com1.

Kun jij mij de settings door sturen met alle IRQ’s in instellingen van com & PLT poorten.

Alvast bedankt,

Gr Vladimir

 
Lees ook even het programmer/programmersoft forum omtrent problemen betreffende de VP2 en een laptop.

Alle settings sturen wordt een beetje moeilijk want dan moet ik ze handmatig gaan overpennen.

In Windecrypt heb ik trouwens niets verandert gewoon de standaard instellingen, alleen wat oefenen met de baudrate.

Op de 9600 met een Aston 1.03 CI gebruik ik 10240 als baudrate en 8 Even 2 als setting, verder niks.

Wat wel eens wil helpen is al het energiebeheer van de laptop uit te zetten, zowel in de software alsook in de hardware, zodat de volledige spanning naar de compoorten gestuurd kan worden.

Het beste is com1 te gebruiken, maar let op dat niets anders (bijv. modem) com1 gebruikt.

Standaard com en lpt instellingen

com1 = 3f8, irq 4

com2 = 2f8, irq 3

Lpt1 = 378, irq 7

Lpt2 = 3BC, irq 5

De 3bc van lpt2 weet ik niet meer zeker, maar normaliter wordt deze nooit gebruikt, temeer daar normaliter soundkaarten nogal eens graag irq 5 bezet houden.

 
ALs je de VP2 gebruikt in combinatie met een laptop moet je

een weerstand vervangen op je VP2 van 10K naar 4k2 geloof ik(kijk even op de site van Willem daar staat het)

en met je season(welke 1/2?) is die wel extern gevoed?

 
Mijn season 2 is extern gevoed maar ook mijn vp2??

Gr vladimir

 
Ja, op mijn VP2 programmer zit een apdapter op van 9V/300mA werkt perfect(en de weerstand verwisseld) op een

DELL Latitude CPx.

 
Vp2,

Ik heb ook even met ome Willem gesproken omdat ik geen verstand heb van elektronica. Die rade mij aan om de vp2 in te ruilen en voor een kleine vergoeding de vp20 te kopen omdat de com poort van mijn laptop te weinig spanning uit kan geven voor de eprom.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan