HELP ! mijn VU DUO doet niets meer !!!

mdheer

New Member
Lid sinds
4 dec 2011
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
54
Heren Schotelaars,

? jaarte geleden van een ingewijde MP verkoper een VU DUO gekocht met 2 tuners. Deze receiver was zo ingesteld dat ik met een hubje op de SAB Titan 1 ook tv kon kijken op de slaapkamer. ( 2 fixed Ip adressen, en een VU Duo met smartcard )

Helaas werkte na de vakantie ( we hadden de SAB Titan 1 mee gehad op vakantie incl. smartcard uit de VU ) de VU Duo niet meer zoals voorheen.

De SAB Titan 1 overigens ook niet meer, dus deze terug geflashed naar fabrieksinstellingen en we hebben gelukkig weer TV. :)

De VU is toch een heel ander verhaal. Nadat ik de receiver terug had geflashed met een usb stick naar de originele VU software kon ik evenmin ASTRA 1 zenders ontvangen welke bij het CD-abonnement horen. De vrije zenders werken wel gewoon.

Aangezien ik toch liever weer PLI had, de receiver weer geflashed naar de nieuwste PLI:

OpenPLi-3.0-beta-vuduo-20120830_usb.zip 2012/08/30 05:00 - 39.13MB

Helaas bleek dit allemaal niets te helpen, dus naar de SATboer. Deze verkocht mij een CI module, en voilla het werkte weer. Toch zat het me niet lekker, en heb de receiver teruggeflashed naar de PLI versie zoals ik hem heb gekocht, namelijk:

OpenPLi-2.1-beta-vuduo-20120824_usb.zip 2012/08/24 02:36 - 42.82MB

Nu hoor ik u al denken deze sufferd is CCCAm vergeten te installeren, en inderdaad dat bleek het geval, dit stond er niet meer op. Via de een forum ? tip onderstaand uitgevoerd:

Menu -> Applicatie's -> <groene knop> -> softcams -> cccam221 of cccam230 (je mag kiezen).

Evt kiezen: Menu -> Instellingen -> Softcam/CI -> Softcam setup -> Select Softcam.

De CCcam met de smartkaart in 1 van de 2 standaard sleuven in de VU Duo en 1 van de 2 CCcams gekozen werkt het nog steeds niet:[ Effin, dan maar CCcAm ? g??n ? selecteren en de CI module inclusief smartcard teruggezet, je wilt toch beeld. Helaas ook dat werkt niet meer, tenzij je van een schokkerig beeld houdt.

Wie krijgt deze receiver waar ik voorheen zeer tevreden over was in hemelsnaam weer in orde? Mij lukt het momenteel dus niet ! HELP !!!:(
 
Chip naar beneden in de slotjes van de duo hoop ik ?
 
soms wil het een tijdje duren voordat cccam de card leest.
Installeer CCcaminfo daarin kun je zien of de kaart geinstallleerd is
 
Heren dank voor uw tips! Ik had wat haast, kaart er snel verkeerd in ... kaart er goed in, en na enkele reboots was het klaar!
Tip van de Matrix ga ik ook uitvoeren. En dan nu op naar de volgende uitdaging:
Ik heb op mijn schotel een Quattro kop ge?nstalleerd en een enkele kop. De enkele kop staat op Astra 3, de Quattro kop op Astra 1. Via een diseq switch zit Astra 3 op B , Astra 1 zit op A. Verder zit 1kabel van de diseq op de vu tuner A. De tweede tuner "B" zit direct op de Quattro kop -Astra 1 . Als ik tuner A vertel dat er een diseq ?-B switch is met de bijbehorende sattelieten, en de tuner laat zoeken, worden er wel zenders gevonden maar schakelt de switch niet!? . Als ik dezelfde actie uitvoer op mijn sab titan 1, schakelt de diseq wel tussen Astra 1 & 3 wel. Wat doe ik verkeerd op de VU Duo?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan