Help newcamd

A

Angelo

Hi,

Heb al enige tijd een db en maak gebruik van de hydra_angharad image. Ik heb een MR1.13 in CI slot zitten. In de image zijn drie emu's geinstalleerd; newcamd v5.24, radegast v3.0b13, dccamd v1.08.2. Nu heb ik de newcamd v5.25 geladen via een install progje. Op db staat nog steeds newcamd v5.24, klopt dit?

Wat ik ook doe ik krijg geen van de emu's aan het werken of anders gezegd heb bij gebruik van emu's geen beeld. Heb de files gecontroleerd, keys gekopieerd, bin files ge-chmod. Heb verschillende boards afgezocht naar hulp/tips maar mis kennelijk de clou of doe iets fundamenteels fout?!

Zou iemand mij op weg kunnen helpen om bv newcamd aan het werken te krijgen?

BVD Angelo

PS die MR werkt uitstekend en daarme heb ik dan ook beeld... maar daarvoor heb ik geen db gekocht...
 
Heb nieuwe Hydra_zeus image erin zitten, newcamd v5.25 zit erin. Nog steeds geen beeld zonder MR. Wat nu?
 
Heb je ook de laatste Mary keypack opgehaald en vervolgens een reboot gedaan?

Hier draaid de Zeus image als een trein!
 
Bedankt! Image werkt inderdaad als een trein hier via aangegeven tip (keypack).

Nog een vraagje: Aangezien mijn db achter mn pc hangt is ie niet rechtstreeks verbonden met internet. Om bovenstaande te doen moest ik een verbinding maken met internet wat voor mij een heel gedoe is. Welke files moet ik updaten om het handmatig te doen voor newcamd? Zijn dat keylist, ppua, rsakeylist en tpscrypt? Is het nodig ze altijd alle vier te vervangen?

BVD Angelo
 
@angelo

De files die jij opnoemt zijn keyfiles en hebben niets met de versie van newcamd te doen. Wij bevelen je aan regelmatig van de keyfiles een backup te maken.

T.a.v. je vraag het volgende. Handmatig vervangen van newcamd is erg simpel, maar dat is met alles zo als je het weet.

We nemen aan dat je met newcamd ook de ontvangen radegast-data omzet zodat je die dus via newcamd kunt zien. Ga als volgt te werk:
[list type=decimal]
[*]ga naar de directory: /var/bin
[*]vervang newcamd (of newcamd.ppc) afhankelijk wat er nu in die dir staat door de nieuwe versie
[*]vervang radegast.ppc door de nieuwe versie
[*]voor beide files (newcamd en radegast.ppc) even: chmod 755
[*]ga naar de dir /var/tuxbox/config
[*]wijzig de file emulist.xml en zet de nieuwe versie achter newcamd
[/list=1]
Da's toch simpel: 2 bestanden vervangen, even chmod 755 en evt. emulist aanpassen zodat je in het menu de juiste versienaam te zien krijgt...

suk6
 
Ok, bedankt voor duidelijk uitleg, heb het gesnopen.

Waarom moet ik van de keyfiles regelmatig een backup maken? En welke files moeten dan gebackupt worden?
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan