Help

B

buckler6

Hoi Allemaal

Ik ben nieuw in dit gebeuren maar vind het wel spannend allemaal en uitdagend maar ik zit met een vraag.

Hetvolgende hoe weet ik wat een seca of iderto doos is hoe hou je dit uit elkaar komt dit door de verschillende merken of is er iets anders hoe je dit kan weten.

Alvast bedankt Martin

 
Om te beginnen zijn er grofweg vier soorten digitale ontvangers, de FTA ontvanger (alleen voor de vrij ontvangbare zenders), een FTA/embedded codering ontvanger (voor vrij en een bepaald programmaboeket die een bepaalde codering gebruikt) en de FTA/CI ontvanger (voor vrij en geschikt voor de diverse coderingen). Ten slotte de FTA/CI/positioner ontvanger, heeft als extra mogelijkheid om een draaibare opstelling te besturen en als voordeel dat alles in een apparaat zit.

In den beginne van het digitale tijdperk toen C- nog Multichoice was kwam men met een Irdeto ontvanger op de markt, deze was geschikt voor FTA en het gecodeerde paket van Multichoice (een soort van CI ontvanger om het maar een simpel te houden :) ) Bekende merken zijn de PACE DVR500, Echostar DSB900 (als ik me niet vergis) en de Nokia 9500 (erg geliefd in de hobby-scene)

Toen Multichoice de brui er aan gaf en C+ het zaakje overnam werd al snel duidelijk dat de Irdeto codering niet meer binnen het beleid viel. Doordat de C+ groep een eigen codering had ontwikkeld (SECA) wilde men graag dat er ook gekeken werd/wordt met deze ontvangers. Dit zijn FTA/Embedded ontvangers. Geschikt dus voor één codering. Enkele bekende merken zijn Strong SRT8000, Philips DST5816. Deze ontvanger bevatten allemaal de zelfde layout qua besturingssoftware en deze software is op mede door C+ ontwikkeld door de div. fabrikanten.

Gelukkig waren er ook fabrikanten die ontvangers ontwikkelden die geschikt waren voor meerdere coderingen. De FTA/CI ontvanger. Coderen van programma's gebeurd nu met behulp van een CI moduul, hier zit de gebruikte coderingsstandaard a.h.w. "in". Terwijl bij een embedded ontvanger de codering geïntergreerd zit op de hoofdprint. Enkele voorbeelden van deze ontvangers is o.a. de Echostar AD3000IP/via, de Strong SRT4375 deze twee beschikken trouwens ook over een ingebouwde positioner.

Tja, op dit moment zijn er vele typen en soorten digitale ontvangers, allemaal met hun voordelen en nadelen geschikt voor meerdere coderingen of maar eentje.

Khoop dat je een beetje wijzer bent geworden en er zijn vast nog wel meer users die hier wat over kunnen posten.

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
@Buckler6, jij hebt er wel meer verstand van dan wij allemaal moeten denken! Kheb je div. posts op Markplaats wel gezien waarin weer de div. kaarten worden aangeboden, en dit zijn NIET orginele................... >:(

Voor alle andere beginners: Khoop dat jullie wat aan mijn bovenstaande posting hebben gehad en have Fun!

@Smurf, bedankt voor het complimentje :)

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan