Herinstallatie van Box

bert50

Addicted Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo vrienden,
het is zaterdag en heb ik wer tijd om de zaak weer om te gooien op de Dream
Ik ga er Gemini 4.1 op zetten, daar ik ook iets doe wa nie mag, draai ik er NewCS op, laatste versie denk ik.
Verder ga ik er CCCam gebruiken en nu begrijpen jullie het probleem

CCCam kan simple praten met de NewCS server, geen probleem, je heb dan wel cccam.cfg nodig, die heb ik al.

Maar hoe start ik nu die NewCS server op via Telnet, heb het ooit geweten, maare ik worde oud en het begint op ee zeef te lijk. Je weet wel links er in en rechts eruit, zit weinig tussen.

Zij er ook nog andere zaken waar ik rekening mee moet hoeden, CCCam bedoel ik daarmee??

Momenteel heb ik het probleem dat mijn kaart niet meer automatische wordt geupdated door C+, moet hem even in een JokerCam stoppen.

Ik ben ook van plan om VLC te draaien, heb nog zat leuke films (Series uit de USA) die ik op TV wil zien.

Groetjes Bert

Er zullen andere methodes zijn, ik weet niet of er zoiets in de handleiding van Boets beschreven staat, maar dit is een methode:
1.) Open een telnet verbinding
2.) ga naar /var/bin
3.) voer het volgende commando in: ./newcs_v120 &

Die punt voor de / is belangrijk. Dit is een voorbeeld, je moet met het commando ls even kijken hoe je newcs binairie heet, vaak kan het eenvoudiger, je typt in ./newcs en typt dan op de tab toets, dan wordt de rest vanzelf aangevuld.
Kan echter zijn dat je hoofdletter N moet gebruiken, da's hooflettergevoelig namelijk.

Je C+ kaart update niet meer? Dan moet je hem eens op CCcamd laten staan, dan lukt dat wel weer want daar update hij prima mee.
Heb je die Newcs eigenlijk wel nodig? Als je nog elders in huis een ontvanger hebt staan kun je ook sharen met cccamd. Dat kan ook voor externe sharing, maar dat mogen we niet vertellen.;)

Met VLC kan ik je helaas niet helpen.

volgens mij is het cccam gedeelte aardig gelukt bert.
gr blokker

Dat klopt Blokker, maar ik kreeg mijn newcs server niet aan de gang. Maar het connecteren naar de3 dream liep helemaal fout daarbij liep de box vast. waar het aan lag weet ik niet.

Heb er toen weer MGCamd met Newcs1.30 op gezet en in eens werkte alles zoals het hoort, dus cccam even geparkeerd.

Dus moet ik er nog even mee spelen

Groetjes Bert

Ik vraag me eigenlijk af of die twee elkaar niet bijten. CCcamd en Newcs zijn beiden emu's die ook als server dienen, in tegenstelling tot mgcamd.
Als beiden server zijn, spreken beiden ook de kaartlezer aan en als de een de kaartlezer voor zichzelf opeist of in elk geval de andere emu niet genoeg toegang er toe geeft, dan kun je rare dingen krijgen.

Doch ik ben niet technisch genoeg om te kunnen bepalen of dat hier inderdaad het geval is.

Dat zou best kunnen dat ze elkaar bijten, maar ik heb nu alleen MGCamd met NewCS actief.

Vreemd vond ik wel dat de EPG op de Nederlandse kanalen momenteel maar twee programma's bevatten, op de Duitse zenders is het beter..

Maar misschien vind ik nog meer zaken die anders zijn.

Bert

Dat van die 2 programma's is zo opgelost hoor...

Zet in de instellingen ( expert setup ) maar een vinkje bij enable MHW epg, dan werkt het. ;)

Bedankt Fraggel, het werkt nu.
Eiginlijk ben ik nu best happy, ook de software voor Taq geinstalleerd, dat wrkte in eerste instatie niet, maar het was een 755 probleem.

Nu nog een oplossing vinden voor het automatische updaten van mijn C+ kaartje.

Groetjes Bert

Er is nog iets wat ikj gevonden heb, mijn C+ kaartje is automatische ge-up-date.

Het was geldig tot 31-11 en nu als ik in putty sub -1 doe, staat er 31-12.

Nu heb ik natuurlijk de volgende vraag, als ik de Joker/Magic gebruik en via Internet een updat vraag krijg ik hem voor twee maanden. Nu krijg ik hem voor een maand, vreemd.

Bert

Dat ligt er volgens mij aan wanneer je hem via internet update, als je hem 1 december update of begin december heb je hem ook tot 31-1, dus ook 2 maanden eigenlijk.
Via internet heb ik nog niet gehad dit jaar dat hij echt 2 maanden update, dus dat je bijv. per 1 november een internet update doet en hij dan geactiveerd is tot 31 januari.

BT met jou verklaring kan ik het begrijpen, update deed ik dus als hij verlopen was en dat was aan het begin van de maand.
Nu is de tijdlimiet begrijpelijk, bedankt.

Maar ben nu wel blij dat ik voor de update niet meer mijn Magic er in moet stoppen.

Groetjes Bert

ja lijkt mij ook black tiger, internet updat doe je lijkt mij als hij het echt niet meer doet, dan krijg je inderdaad de volle 2 maanden erbij een gewone update heb je al een maand staan en komt er 1 bij.
gr blokker

he bert, we zaten gelijk te typen.
gr blokker

@Blokker, nee hoor aan de tijd te zien was ik 1 volle minuut sneller.

Hihihihi

Bert

Even een update, waarom ja ik wilde ook VLC aan de gang hebben.
Dus de AVI files op mijn PC zijn nu via de Dreambox op de TV te zien.
Heb daarvoor het installatie voorschrift gebruikt wat al eerder op dit forum beschreven was.

Dus kan mijn broer ook genieten van de AVI files die ik van het internet download.

Ben nu bijna helemaal happy met de herinstallatie van de box.

Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan